آخرین اخبار

سرمایه‌گذاری ۱۴ میلیون پوندی برای تولید بسته‌بندی‌های نانویی

سرمایه‌گذاری ۱۴ میلیون پوندی برای تولید بسته‌بندی‌های نانویی

شرکت پپسی (PepsiCo) که در حوزه تولید و عرضه نوشیدنی و مواد غذایی فعالیت دارد، اقدام به سرمایهگذاری برای توسعه روش‌های نوآورانه در سیستم‌های بسته‌بندی پایدار برای مواد غذایی نموده است. این شرکت که برای حذف پلاستیک از زنجیره تأمین خود تلاش‌های زیادی داشته و این مسئله را در اولویت‌های سیاست‌گذاری خود قرار داده است، خبر از سرمایه‌گذاری 14 میلیون پوندی برای تولید بسته‌بندی‌های پایدار داده است.

پپسی در راستای تلاش برای حذف پلاستیک از زنجیره تأمین خود، اقدام به استفاده از جعبههای مقوایی برای بستهبندی برخی از چیپس‌های خود نموده است. این شرکت در سرمایه‌گذاری جدید خود به دنبال آن است که 250 تن پلاستیک سالیانه مورد استفاده در زنجیره تأمینش را حذف نماید. بر اساس این طرح، بسته‌بندی‌های پلاستیکی شرکت پپسی و همینطور واکرز (Walkers)، با طراحی جدید جعبه‌های مقوایی جایگزین شده و استفاده از پلاستیک را به عنوان ماده اولیه کاهش می‌دهد.

سیمون دوانی (Simon Devaney)، مدیر بسته‌بندی پایدار پپیسی در انگلیس و ایرلند در خصوص طرح جدید این شرکت می‌گوید: «ما دائماً در حال بررسی راه‌حل‌های مقیاس‌پذیر جدید هستیم و این سرمایه‌گذاری یک گام مهم رو به جلو را نشان می‌دهد که کاهش زیادی در پلاستیک در برخی از پرفروش‌ترین محصولات ما به ارمغان آورده و به مقابله با ردپای کربن نیز کمک می‌کند. کاهش پلاستیک در سراسر زنجیره تأمین، بخش کلیدی تعهد ما برای ایجاد جهانی است که در آن بسته‌بندی هرگز به زباله تبدیل نمی‌شود.»

پس از یک آزمایش موفقیت‌آمیز با «Tesco»، بسته‌بندی جدید و بهبود یافته در هفته‌های آینده در قفسه‌های تمام سوپرمارکت‌های بزرگ در بریتانیا قرار خواهد گرفت. در کنار طراحی بسته‌بندی جدید، پپسی‌ روی یک فیلم کششی نیز سرمایه‌گذاری کرده تا قبل از توزیع محصولات به خرده‌فروشان، دور پالت‌های پیچیده شود.

این فیلم جدید با استفاده از فناوری نانو تولید می‌شود. به این منظور، حباب‌های ریز هوا در فیلم قرار گرفته تا میزان پلاستیک مورد استفاده را کاهش داده و در عین حال همان استحکام و کشش لازم برای محافظت در حین حمل محصولات به فروشگاه‌ها را ممکن نماید. به گفته این شرکت، استفاده از این فناوری جدید منجر به کاهش 40 درصدی پلاستیک نسبت به فیلم‌های قبلی خواهد شد. کاهش این میزان پلاستیک بکر که مبتنی بر سوخت فسیلی تولید می‌شوند، انتشار سالانه کربن این شرکت را 465 تن کاهش می‌دهد.

این سرمایه‌گذاری گام بزرگی به سمت هدف پپسی برای حذف پلاستیک‌های فسیلی از کیسه‌های چیپس و تنقلات خود در سراسر اروپا تا سال 2030 است. در بریتانیا، این شرکت همچنین در حال برنامه‌ریزی برای آزمایش راه‌حل‌های جدید، از جمله بسته‌بندی ساخته شده از پلاستیک بازیافتی برای کیسه‌های میان وعده است. همه اینها بخشی از طرح تحول سلامت و پایداری این شرکت با عنوان « PepsiCo Positive» است که به دنبال رسیدن به انتشار صفر خالص کربن تا سال 2040 می‌باشد.

 

مرجع: «SustainabilityMag»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.