آخرین اخبار

بکارگیری نانومیله‌های طلا برای درمان سرطان

بکارگیری نانومیله‌های طلا برای درمان سرطان

سونا نانوتک (Sona Nanotech)، خبر از انعقاد یک قرارداد تجاری جدید با هدف عرضه نانومیلههای طلا داده است. سیوا تراپی (Siva Therapeutics) که یک شرکت فعال در حوزه توسعه راهکارهای درمانی پیشرفته برای مبارزه با سرطان است، طرف دیگر این قرارداد تجاری بوده که تصمیم به استفاده از نانومیله‌های طلا برای ارائه راهکارهای درمانی جدید دارد.

سیوا تراپی در حال توسعه یک روش هدفمند هیپرترمی (THT) برای درمان سرطان است که بسیار مناسب، ایمن و مؤثر می‌باشد. در این روش، با استفاده از نانومیله‌های طلا در یک دستگاه نور مادون قرمز، گرما درمانی در تومورهای جامد انجام می‌گیرد. این روش چندین اثر مفید بر روی تومورها داشته و نسبت به شیمی‌درمانی انتخابی‌تر عمل می‌کند؛ همچنین «THT» اثر مخرب کمتری نسبت به پرتودرمانی داشته و خطرات ناشی از عمل‌های جراحی را نیز به دنبال ندارد. این روش درمانی کم‌تهاجمی، علاوه بر اینکه عوارض جانبی مضر را کاهش می‌دهد، منجر به تحریک سیستم ایمنی می‌گردد. این فناوری، مقرون به صرفه‌ و مؤثرتر از درمان‌های کنونی سرطان بوده و می‌تواند نتایج سریع‌تری داشته باشد.

رویکرد سیوا استفاده از نانومیله‌های طلا و دستگاه نور مادون قرمز برای از بین بردن تومورهای جامد با کمک روش «THT» و بهبود سلامت و نتایج درمانی بیماران است. در همین راستا، این شرکت مطالعات موفقیت‌آمیزی بر روی حیوانات کوچک داشته و در حال آماده شدن برای انجام تست‌ها بر روی حیوانات بزرگ‌تر در سال 2023 و پیش از تست بر روی انسان می‌باشد.

دکتر لن پالیارو (Len Pagliaro)، مدیرعامل سیوا در خصوص فناوری جدید و استفاده از نانومیله‌های طلا ابراز داشته: «نانومیله‌های طلای زیست‌سازگار که توسط سونا تولید شده‌اند، ماده‌ای ایده‌آل برای استفاده با سیستم درمان سرطان سیوا است. نانومیله‌های طلا بالاترین راندمان انتقال انرژی را ارائه نموده و سونا تنها شرکتی در جهان است که در فرایند تولید خود از CTAB سمی استفاده نمی‌کند و در نتیجه ایمنی لازم برای برنامه‌های پزشکی in-vivo وجود دارد

دیوید ریگان (David Regan)، مدیر عامل شرکت سونا نیز در این خصوص اظهار داشته: «این توافق اولین هماهنگی برای عرضه تجاری نانومیله‌های طلای سونا برای مصارف پزشکی in-vivo است. سیوا تلاش‌های قابل توجهی بر روی درمان سرطان داشته و در آن فقط تخریب سلول‌های سرطانی را هدف قرار داده است که هم بهبود نتایج و هم کاهش عوارض جانبی را به دنبال دارد. ما از همکاری با این شرکت مفتخر هستیم.»

بر اساس مفاد این قرارداد، سونا می‌تواند نانومیله‌های زیست‌سازگار خود را در آزمایشگاه « U.S. Nanotechnology Characterization Laboratory» که یک همکاری مشترک بین مؤسسه ملی سرطان، سازمان غذا و داروی آمریکا و مؤسسه ملی استاندارد و فناوری است، ارزیابی و مشخصه‌یابی نماید. سیوا نیز حق انحصاری استفاده از یک اندازه خاص از نانومیله‌های طلای سونا را برای استفاده در روش‌های درمانی خود خواهد داشت و بر این اساس متعهد شده که در اوایل سال 2023، سفارش اولیه خود را پس از مشخصه‌یابی در «NCL» ثبت نماید. علاوه بر این، سونا سهامی به ارزش 150 هزار دلار در سیوا خواهد داشت. لازم به ذکر است که سیوا حق رد نمودن امکان صدور مجوز انحصاری برای هر گونه پتنت توسعه یافته توسط سونا که در راستای این توافق باشد را دارا می‌باشد.

 

مرجع: «Street Insider»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.