آخرین اخبار

راه‌اندازی کارخانه تولید جوهرهای نانویی در هلند

راه‌اندازی کارخانه تولید جوهرهای نانویی در هلند

لاندا دیجیتال (Landa Digital Printing) که چاپ دیجیتال را با فناوری نانو ترکیب نموده، با افزایش حضور خود در سراسر جهان، تصمیم به گسترش فعالیت‌های تولیدی و راه‌اندازی یک کارخانه جدید در هلند دارد. به واسطه راه‌اندازی این خط تولید جدید، ظرفیت تولید جوهرهای نانویی این شرکت دو برابر شده و دسترسی به بخش عظیمی از مشتریان این شرکت در اروپا تسهیل می‌گردد.

در سال 2012 میلادی، بنی لاندا (Benny Landa) که بنیانگذار و ذهن خلاق شرکت ایندگو دیجیتال (Indigo Digital Printing) است، از لاندا به عنوان جدیدترین شرکت خود در حوزه چاپ رونمایی نمود. این شرکت، چاپگرهای لاندا نانوگراف (Nanographic Printing® Press) را توسعه داده که با استفاده از نانوتکنولوژی، فناوری‌های دیجیتال را با افست ترکیب می‌نماید.

دستگاه‌های چاپ نانوگراف لاندا فرمت «B1» هستند که فرمت استاندارد تولید چاپ می‌باشند و به صورت افست برای چاپ تجاری و بسته‌بندی استفاده می‌شوند. بر اساس گزارش این شرکت، دستگاه‌های توسعه یافته لاندا می‌توانند به کیفیت افست، از جمله تولید 96 درصد طیف رنگی پنتون، بر روی هر کاغذ روکش شده یا بدون پوشش، با سرعت 6500 برگ در ساعت دست پیدا کنند. با این طیف رنگی، نیازی به ترکیب رنگ‌های خاص نبوده و در نتیجه، در زمان، هزینه و سرمایه‌گذاری مورد نیاز صرفه‌جویی می‌شود.

مدتی طول کشید تا چاپ نانوگراف لاندا کامل شود. در سال 2016 میلادی بنی لاندا به صراحت گفته بود که قبل از اینکه فناوری به خوبی کار کند، اقدام به عرضه آن نخواهد کرد. این رویکرد از آنجا شکل گرفت که در ابتدای فعالیت شرکت ایندگو و زمانی که برای عرضه محصولات آن اقدام شد، به دلیل مشکلات دستگاه‌ها لازم بود که آن‌ها به مرکز تولید بازگردانده شوند و همین مسئله، تقریباً ایندیگو را به آستانه نابودی کشاند. در همین راستا، لاندا پس از آزمایش بتا دستگاه‌های چاپ نانوگراف خود، آن‌ها را از سال 2018 عرضه نمود و  امروزه این دستگاه‌ها را می‌توان در سرتاسر جهان یافت.

امیر شالف (Amir Shalev)، مدیر توسعه بازار لاندا دیجیتال می‌گوید: «حضور لاندا در سراسر بخش‌های مرتبط با چاپ تجاری و چاپ بسته‌بندی در سراسر جهان در حال رشد است. مشتریان خوشحالند که دستگاه لاندا با کارهای موجود مطابقت داشته و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا سریع‌تر به درخواست‌های بازار پاسخ دهند. دستگاه‌های لاندا عملکرد کلی کارخانه را افزایش داده و بسیار پربازده‌تر از تجهیزات دیجیتال قدیمی عمل می‌کنند. مشتریان ما تا حدی مشتاق هستند که به طور فعال در مورد این دستگاه‌ها صحبت می‌کنند و کمپین‌های لاندا را توسعه می‌دهند. آن‌ها در حال آزمایش هستند، کارهایی را به ما نشان می‌دهند که دستگاه‌ها می‌توانند انجام دهند و حتی ما هم از آن‌ها اطلاعی نداشتیم و پیشرفت‌هایی را که انجام داده‌اند برای ما ارسال می‌کنند.»

با رشد بازار این دستگاه‌ها، نیاز به جوهرهای نانویی لاندا با عنوان «Landa Nanoink» نیز گسترش یافته و در نتیجه این شرکت تصمیم گرفت تا کارخانه جدیدی در هلند نیز برای تولید این جوهرها و پوشش نیاز بازار راه‌اندازی نماید. این جوهرهای لاندا، همانطور که از اسمشان هم مشخص می‌باشد، متشکل از نانوذرات هستند. بسیاری از مواد وقتی به اندازه‌های نانویی کاهش می‌یابند، خواص غیرمنتظره‌ای پیدا می‌کنند. به عنوان مثال، در سیستم‌های پوشش، برخی از ذرات فوق‌العاده سخت می‌شوند و می‌توانند از سطوح در برابر سایش محافظت کنند. در طول یک دهه تحقیق، لاندا مشاهده کرد که رنگدانه‌های جوهر نیز زمانی که به مقیاس نانومتری می‌رسند، به رنگ‌های فوق‌العاده قوی تبدیل می‌شوند.

امیر شالف در خصوص راه‌اندازی این خط تولید جدید ابراز داشته: «افزودن یک کارخانه جدید در اروپا مزایای مختلفی دارد که از آن جمله می‌توان به کاهش هزینه‌های حمل‌و‌نقل و نزدیکی بیشتر به مشتریان اشاره نمود. ما به دلیل نزدیکی محصول به مشتریان و کارآمدی تأمین منابع و توزیع، تصمیم گرفتیم کارخانه‌ای در اروپا بسازیم. این به ما کمک می‌کند تا سطح خدمات را بالا نگه داریم و در عین حال هزینه‌ها را کنترل کنیم و نظارت بر محیط‌زیست را حفظ کنیم. هلند به ویژه شرایطی عالی هم از منظر محیطی و هم از منظر تجاری در اختیار ما قرار می‌دهد و ما از انرژی سبز و سایر مزایای پایدار استفاده می‌کنیم. البته شاید این تنها کارخانه جوهرسازی ما در آینده نباشد. چاپ دیجیتال لاندا در ایالات متحده هم به خوبی کار می‌کند و ما شاهد تقاضای فوق‌العاده‌ای از بازار آمریکا هستیم و این می‌تواند یک گزینه برای آینده باشد.»

 

مرجع: «InkWorldMagazine»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.