آخرین اخبار

استفاده از نقاط کوانتومی در نسل جدید جوهرهای امنیتی

استفاده از نقاط کوانتومی در نسل جدید جوهرهای امنیتی

شرکت «UbiQD» که یک مجموعه نانویی مستقر در نیومکزیکو است، خبر از آغاز همکاری‌های خود با شرکت سوئیسی «SICPA» داده که در حوزه جوهرهای امنیتی و راهحلهای احراز هویت، شناسایی، ردیابی و زنجیره تأمین ایمن فعال می‌باشد. این همکاری، در راستای توسعه جوهرهای امنیتی ضد تقلب شکل گرفته که مبتنی بر فناوری نقاط کوانتومی «UbiQD» قابل دستیابی می‌باشند.

نقاط کوانتومی نانوذراتی نیمههادی هستند که در طیف وسیعی از رنگها از خود ویژگی نورتابناکی (photoluminescence) با کارایی بالایی نشان میدهند و این مسئله خواص منحصربه‌فرد نوری برای آن‌ها ایجاد می‌نماید. توانایی آنها در انتشار طول موجهای مختلف نور بدین معنی است که از آنها می‌توان به عنوان جایگزینی برای رنگها و رنگدانهها مورد استفاده در ویژگیهای امنیتی خاص استفاده نمود، زیرا بازتولید آنها بسیار دشوار بوده و در نتیجه در مبارزه با جعل بسیار مفید خواهند بود. خواص نوری را میتوان با اصلاح شرایط تولید مواد، در آن‌ها برنامهریزی کرد و از این طریق، اندازهها، شکلها و ترکیبات مختلف را ایجاد نمود. این ویژگی، نسبت به نسل فعلی جوهرهای امنیتی که به طور بالقوه طیفهای نوریشان در برابر بازتولید آسیبپذیر میباشند، برتری قابل توجهی را به دنبال خواهد داشت.

بازتولید ویژگیهای امنیتی مبتنی بر نقاط کوانتومی، ذاتاً بسیار دشوار بوده و در نتیجه از آن‌ها میتوان برای مبارزه با جعل و تقویت برنامههای امنیتی استفاده کرد. در حالی که پیشتر به دلیل هزینه‌های بالای فناوری و مسائل مرتبط با سمیت آن‌ها استفاده از این گزینه خیلی مورد توجه قرار نداشت، اما ادعاهایی در این خصوص وجود داشته که حکایت از حل این چالش‌‌ها دارد. اسکات هابریچ (Scott Haubrich)، مدیر تحقیقوتوسعه «SICPA» در خصوص مشارکت صورت گرفته اعلام داشته: «مشارکت با UbiQD، ما را قادر به توسعه ویژگیهای لبه دانشی نوری و ماشینخوانی می‌نماید. به کمک این همکاری، ما می‌توانیم به مجموعه‌ای قوی از جوهرهای امنیتی و راهحلهای خود برای مشتریانمان اضافه کنیم.»

گفتنی است که این دو شرکت در شش سال گذشته ویژگیهای امنیتی مبتنی بر نقاط کوانتومی را با همکاری یکدیگر توسعه داده‌اند. با تکمیل تعدادی از نقاط عطف فنی در یک برنامه توسعه مشترک چند مرحلهای، شرکا اکنون در حال گسترش همکاری خود برای تجاریسازی چندین برنامه امنیتی بر اساس ویژگیهای جدید فناوری «UbiQD» هستند. هانتر مکدانیل (Hunter McDaniel)، مدیرعامل «UbiQD» نیز در خصوص این همکاری اظهار داشته: «با تخصص  SICPA و موقعیت پیشروی آن‌ها در بازارهای امنیتی و همچنین فناوریهای حسگر و جوهر اختصاصی آن‌ها، UbiQD یک شریک ایدهآل برای تجاریسازی فناوری نقاط کوانتومی به منظور ضد جعل، محافظت از نام تجاری، یکپارچگی زنجیره تأمین و موارد دیگر در اختیار خواهد داشت.»

 

مرجع: «Packaging Europe»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.