آخرین اخبار

سرمایه‌گذاری جنرال موتور برای استفاده از نانوسیم‌های سیلیکونی در باتری‌ها

سرمایه‌گذاری جنرال موتور برای استفاده از نانوسیم‌های سیلیکونی در باتری‌ها

شرکت جنرال موتورز در راستای تلاش برای توسعه آندهای سیلیکونی اقدام به شروع یک همکاری تحقیق‌وتوسعه‌ای جدید با شرکت «OneD Battery Sciences» نموده است. دو شرکت توافقنامه توسعه تحقیقاتی مشترکی را امضا کرده‌اند که بر استفاده بالقوه از فناوری نانو سیلیکون «OneD» در سلولهای باتری «Ultium» جنرال موتورز متمرکز خواهد بود. هدف از این همکاری، افزایش قابل توجه چگالی انرژی باتری برای برد طولانیتر و کاهش هزینه‌ها می‌باشد.

تمرکز این همکاری، بر پلتفرم «SINANODE» بوده که توسط «OneD» توسعه یافته است. به کمک این پلتفرم، سیلیکون به تنهایی میتواند ده برابر گرافیت انرژی را ذخیره کند و این در حالی است که تلاشهای قبلی برای گنجاندن سیلیکون بیشتر در آند، با چالشهای انبساط و شکست سیلیکون مواجه بوده است.

این شرکت، نانوسیم‌های سیلیکونی را با استفاده از «CVD» در داخل گرافیت‌های مورد استفاده در باتری‌های خودروهای الکتریکی وارد می‌نماید. نانوسیمهای سیلیکونی سطح و منافذ داخلی گرافیت را پر نموده و سیلیکون را برای یونهای لیتیوم قابل دسترس میکنند. با توزیع یکنواخت سیلیکون و جاسازی دائمی آن در گرافیت، نانوسیمهای سیلیکونی به تنهایی دارای ظرفیت برگشتپذیر 3250 میلی‌آمپر ساعت بر گرم و هزینه کمتر در هر کیلووات ساعت نسبت به گرافیت خواهند بود. افزایش چگالی انرژی به کمک این فناوری، می‌تواند راه را برای دسترسی به بسته‌های باتری کوچک‌تر، سبک‌تر و کارآمدتر باز نموده و در نتیجه می‌تواند منجر به هزینه کمتر همراه با برد رانندگی بالاتر شود.

شایان ذکر است که صندوق سرمایه‌گذاری جنرال موتورز با عنوان «GM Ventures» و همچنین شرکت « Volta Energy Technologies»، از مجموعه‌هایی هستند که در تأمین مالی سری «C» برای «OneD» که در حدود 25 میلیون دلار را در اختیار این شرکت قرار داد، حضور داشته‌اند.

کنت هلفریچ (Kent Helfrich) مدیر ارشد فناوری جنرال موتورز در خصوص آغاز همکاری جدید این شرکت ابراز داشته: «جنرال موتورز سیستم Ultium را طوری طراحی کرده که یک پلتفرم بسیار انعطافپذیر باشد تا بتوانیم بهطور مداوم سلولهای خود را با پیشرفت فناوری باتری بهبود دهیم. همکاری ما با OneD بر تلاشها برای ادامه پیشرفتها در محدوده، عملکرد و هزینه باتری‌های مورد استفاده در خودروهای الکتریکی متمرکز خواهد بود.» این همکاری بر روی فناوری آند سیلیکون، اولین نمونه از این دست است که بین دو شرکت آمریکایی شکل می‌گیرد. جنرال موتورز به سرعت در حال گسترش پلتفرم تولید «Ultium EV» است و در صدد آن است که تا سال 2025 میلادی، به تولید سالیانه 1 میلیون واحد در آمریکای شمالی دست یابد. لازم به ذکر است که در اوایل سال جاری میلادی، اولین کارخانه تولید باتری «Ultium Cells» در اوهایو با سرمایه‌گذاری مشترک شروع به کار نمود؛ همچنین دو کارخانه دیگر نیز در حال ساخت بوده و برای کارخانه چهارم نیز برنامه‌ریزی‌ها در حال انجام می‌باشد.

گفتنی است که پانزده سال تحقیقوتوسعه «OneD»، به مجموعهای متشکل از بیش از 240 پتنت منتهی شده است. این امر که در نتیجه مدل کسب‌وکار ویژه این شرکت حاصل شده، به «OneD» اجازه می‌دهد تا بر روی صدور مجوز فناوری «SINANODE» به شرکای صنعتی خود متمرکز شده و در نتیجه تولید را سریعتر و با هزینه عملیاتی کمتری انجام دهد. با توجه به این مدل کسبوکار، سرمایه تأمین شده در قالب سری «C» نیز صرفاً به منظور ادامه تحقیقوتوسعه برای «SINANODE» استفاده خواهد شد.

 

مرجع: «Green Car Congress»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.