آخرین اخبار

جذب سرمایه ۱/۱ میلیون پوندی برای رصد قند خون بدون سوزن

جذب سرمایه ۱/۱ میلیون پوندی برای رصد قند خون بدون سوزن

یک استارت‌آپ انگلیسی فناوری منحصربه‌فردی توسعه داده که می‌تواند تغییردهنده بازی برای رصد و کنترل بیماری دیابت باشد. ترانسدرمال دیاگنوستیک (Transdermal Diagnostics) که یک استارت‌آپ زایشی از دانشگاه بث (University of Bath) می‌باشد، یک سیستم رصد میزان قند خون توسعه داده که بدون استفاده از هیچ سوزنی، می‌تواند به صورت ممتد وضعیت بیمار را مانیتور نماید.

این فناوری ویژه که اولین نمونه در جهان می‌باشد، می‌تواند ابزاری مناسب برای کنترل میزان قند و بیماری دیابت در اختیار بیماران و سیستم درمان قرار دهد. با توجه به جذابیت بسیار زیاد این فناوری، ترانسدرمال موفق به جذب یک سرمایه بذر 800 هزار پوندی از مجموعه‌ای از سرمایه‌گذاران به رهبری «QUBIS» و یک گرنت 300 هزار پوندی از «Innovate UK» شده است. این جذب سرمایه 1.1 میلیون پوندی، قرار است فناوری پیشرفته تیم ترانسدرمال را به سمت تجاری‌سازی پیش ببرد.

بزرگترین خطر دیابت، در افراد مسن‌تر بوده و ابتلا به این بیماری، آن‌ها را در معرض چندین عارضه جدی از جمله مشکلات چشمی، ذات‌الریه، بیماری قلبی، سکته مغزی، آلزایمر و مشکلات کلیوی قرار می‌دهد. انجمن دیابت آمریکا هشدار داده که نیمی از آمریکایی‌های 65 ساله و بالاتر، به پیش دیابت مبتلا هستند و این بدان معناست که نزدیک به 25 میلیون آمریکایی مسن، در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 قرار دارند. واقعیت بدتر این است که علاوه بر تعداد ذکر شده، 25 درصد از جمعیت مسن هم به دیابت مبتلا می‌باشند.

هدف از فناوری جدید ترانسدرمال این است که افراد مبتلا به دیابت را قادر سازد تا در تمام ساعات شبانه‌روز بتوانند به کمک روشی بدون درد، میزان قند خون خود را کنترل نموده و در نتیجه، پیشرفت بیماری را به میزان قابل توجهی کاهش داده و حتی از آن جلوگیری نمایند. در این راستا، بنیان‌گذاران این استارت‌آپ انگلیسی که کار خود را از یک فناوری دانشگاهی شروع کرده‌اند، یک پچ پوشیدنی اختراع نمودند که امکان رصد سطح گلوکز خون را بصورت 24 ساعته ممکن می‌سازد. این پچ‌ها، از طریق پوست بیمار نمونه‌برداری لازم را انجام داده و نیاز به خراش انگشتی را به صورت کامل مرتفع می‌نماید. نتایج آزمایش نیز به صورت بی‌سیم به تلفن همراه منتقل شده و به راحتی قابل رصد خواهد بود. در واقع، می‌توان گفت که فناوری ترانسدرمال گامی مثبت در مسیر توسعه سلامت مبتنی بر اینترنت اشیاء بوده و می‌تواند بخشی از نسل آتی فناوری‌های پزشکی باشد.

در مارس سال جاری میلادی، محققانی از دپارتمان فیزیک و علوم زندگی دانشگاه بث، به سرپرستی دکتر آدلینا ایلی (Adelina Ilie)، دکتر لوکا لیپانی (Luca Lipani) و پروفسور ریچارد گای (Richard Guy)، این شرکت زایشی را تأسیس نمودند و به توسعه پچ‌های ویژه خود ادامه دادند.

دکتر ایلی که در حال حاضر در سمت مدیر ارشد علمی ترانسدرمال مشغول فعالیت است، در خصوص محصول منحصربه‌فرد این استارت‌آپ می‌گوید: «پچ پوشیدنی و مقرون‌به‌صرفه ما، به ‌ویژه برای افرادی که مبتلا به دیابت نوع 2 هستند و افرادی که پیش‌دیابتی فرض می‌شوند، جذابیت بسیار زیادی خواهد داشت. از آنجاکه در حال حاضر چنین محصولی در بازار وجود ندارد، در نتیجه پتانسیل بازار زیادی در پیش روی پچ‌های ما قرار دارد.» او همچنین در خصوص فناوری توسعه یافته می‌گوید: «توسعه این پچ‌ها نیاز به یک رویکرد بین‌رشته‌ای داشت و این تنها با آخرین پیشرفت‌ها در زمینه‌های مختلف مانند فناوری نانو و نانو مواد پیشرفته، زیست‌فناوری و تجزیه‌و‌تحلیل داده‌های مبتنی بر یادگیری ماشین ممکن شد.»

دکتر لیپانی، مدیرعامل شرکت نیز می‌گوید: «فناوری ما کاربران را به دانشی برای مدیریت و تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد سلامتی خود مجهز می‌کند. ما خوشحالیم که به نقاط عطف توسعه شرکت و کسب سرمایه دست یافته‌ایم که برای پیشبرد فناوری مورد نیاز است. ما تیم فوق‌العاده‌ای داریم و مطمئنم که می‌توانیم تأثیر فوق‌العاده‌ای بر مدیریت بیماری‌های مزمن، به ‌ویژه برای آن دسته از افرادی که مبتلا به دیابت هستند، داشته باشیم تا از شر ضربه‌های دردناک برای پایش قند خون خلاص شوند.»

فناوری پتنت‌شده این شرکت که اولین بار در سال 2018 میلادی معرفی شد، از یک معماری چندگانه منحصر‌به‌فرد برای نمونه‌برداری از طریق مسیرهای ترجیحی استفاده می‌کند که مبتنی بر سلول‌های زنده پوست است. این رویکرد باعث می‌شود که مقدار گلوکز نمونه‌برداری شده به صورت غیر تهاجمی و بدون سوراخ کردن پوست، شناسایی و اندازه‌گیری شود.

 

مرجع: «Longevity Technology»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.