آخرین اخبار

راه‌اندازی کارخانه تولید نانوسیلیکون برای استفاده در باتری‌های لیتیوم یونی

راه‌اندازی کارخانه تولید نانوسیلیکون برای استفاده در باتری‌های لیتیوم یونی

آیونیک (Ionic Mineral Technologies) که یک استارت‌آپ آمریکایی فعال در حوزه تولید نانوسیلیکون است، در راستای پوشش دادن بخشی از تقاضای قابل توجه بازار مواد مورد نیاز باتری‌ خودروهای الکتریکی و پتانسیل فناوری خود برای استفاده در این باتری‌ها، در صدد افزایش مقیاس می‌باشد. آیونیک مدعی است که استفاده از فناوری نانوسیلیکون توسعه یافته توسط این استارت‌آپ، می‌تواند افزایش برد باتری‌های نسل بعدی لیتیوم یونی را به دنبال داشته باشد.

برنامه‌های تهاجمی توسعه و تولید باتری برای خودروهای الکتریکی، تقاضا برای مواد مورد نیاز باتری‌ها را با افزایش قابل توجهی روبرو نموده و همین مسئله، مجموعه گسترده‌ای از شرکت‌های بالغ و همچنین استارت‌آپ‌های فعال در حوزه‌های فناورانه را به تکاپو برای گرفتن سهم در آینده این بازارها واداشته است. آیونیک نیز نمونه‌ای از همین استارت‌آپ‌ها است که فعالیت خود را از سال 2020 میلادی و با تمرکز بر نانومواد سیلیکونی قابل استفاده در باتری‌ها آغاز نموده است.

آیونیک بر این باور است که نانوسیلیکون می‌تواند جایگزینی برای گرافیت در باتری‌های لیتیوم یونی بوده و به کمک این جایگزینی، مسافتی که خودروها طی می‌کنند افزایش یافته و در عین حال، مدت زمان مورد نیاز برای شارژ باتری نیز کاهش محسوسی خواهد داشت.

آیونیک مدعی است که یکی از بزگترین مخازن هالویزیت (یک ماده معدنی بر پایه آلومینوسیلیکات) با خلوص بالا را در اختیار دارد که یک ماده اولیه ایده‌آل برای تولید نانوسیلیکون در مقیاس‌های بالا محسول می‌شود. آندره زیتون (Andre Zeitoun)، بنیانگذار و مدیر عامل آیونیک می‌گوید: «نانو سیلیکون مشتق شده از هالویزیت، یک تغییردهنده مهم در بازی این صنعت خواهد بود. ما اولین کسی هستیم که از این منبع طبیعی عظیم برای زنجیره تأمین وسایل نقلیه الکتریکی استفاده می‌کنیم و از این رو، مقیاس‌پذیری مزیت ما خواهد بود.»

آیونیک مدعی است که یک فرآیند تولید «بالا به پایین» منحصربه‌فرد در اختیار داشته که به راحتی برای تولید نانوسیلیکون با حجم بالا قابلیت مقیاس‌پذیری دارد. این شرکت، با توجه به پتانسیل بالای فناوری منحصربه‌فرد خود، در صدد ثبت اختراع و حفاظت از آن نیز بوده تا بتواند انحصار در این حوزه را نیز در اختیار خود نگه دارد. بر اساس اطلاعات ارائه شده، آیونیک در صدد آن است که تا پایان سال 2023 میلادی، بیش از 3000 تن از این ماده را تولید نموده و در مرحله بعدی با افزایش تقاضا، به سمت تولید ده‌ها هزار تنی حرکت کند.

لازم به ذکر است، آیونیک در حال حاضر فعالیت‌های خود را در فضای آزمایشگاهی که مجهز به تجهیزات کامل برای آزمایش باتری، بهره‌برداری مطلوب از هایلوزیت و یک کوره برای تبدیل هایلوزیت به نانوسیلیکون است، دنبال می‌کند. در کنار این فعالیت‌های آزمایشگاهی، ساخت‌و‌ساز کارخانه تولیدی این شرکت در 36000 فوت مربع نیز آغاز شده و انتظار می‌رود که ساخت آن در سه ماهه سوم 2023 تکمیل شود.

 

مرجع: «Wardsauto»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.