آخرین اخبار

نانوپرژکتورهایی که مشکل نزدیک‌بینی را حل می‌کند!

نانوپرژکتورهایی که مشکل نزدیک‌بینی را حل می‌کند!

یک استارت‌آپ ژاپنی عینک‌هایی توسعه داده که مشکل نزدیک‌بینی را حل می‌کند. عینک‌های طراحی شده توسط کوبوتا (Kubota)، متشکل از مجموعه‌ای از نانوپروژکتورهایی است که با تغییر جهت نور، نه تنها مشکل نزدیک‌بینی را حل می‌کند، بلکه به مرور زمان درمان این عارضه را نیز ممکن می‌سازد.

نزدیک‌بینی یک بیماری بینایی بسیار شایع است که افراد زیادی مبتلا به آن هستند. افراد نزدیک‌بین می‌توانند به راحتی روی اشیایی که در نزدیکی آن‌ها قرار دارند تمرکز کنند، در حالی که برای تمرکز روی اشیائی که دورتر هستند کمی مشکل دارند و گاهاً آن‌ها را مبهم یا تار می‌بینند. این مشکل عمدتاً زمانی اتفاق می‌افتد که یک فرد زمان زیادی را صرف تمرکز بر روی وسایل نزدیک نموده و در نتیجه کره چشم‌ها در طول زمان تغییر شکل یافته‌اند. با توجه به اینکه مردم بیشتر روز خود را در تعامل با صفحات نمایش می‌گذرانند، شیوع بسیار زیاد این عارضه آنچنان عجیب نیست. در واقع، پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارد که تا سال 2050 میلادی، نیمی از جمعیت جهان تحت تأثیر این عارضه قرار داشته باشند. در همین راستا، استارت‌آپ ژاپنی کوبوتا وارد عمل شده و عینک‌های ویژه‌ای طراحی نموده که می‌تواند عارضه نزدیک‌بینی را بهبود داده یا حتی آن را درمان کند.

عینک کوبوتا در بر دارنده مجموعه‌ای از پرژکتورهای نانویی است که نور را در یک الگوی خاص به شبکیه چشم می‌تابانند. این تغییر جهت نور، منجر می‌شود تا در فواصل کوتاه اشیاء تار شده و در نتیجه کاربر مجبور به نگاه کردن به مسافت‌های دورتر ‌شود. این کار به کره چشم کمک می‌کند تا به شکل اولیه خود بازگشته و بینایی فرد را به حالت عادی خود باز می‌گرداند. کوبوتا در خصوص قابلیت عینک‌های خود می‌گوید: «قرار گرفتن یک تصویر تار بر روی قسمت محیطی شبکیه، منجر به کاهش طول محوری چشم (طول قرنیه تا شبکیه) شده و این چیزی است که در آزمایش‌های انجام شده اثبات شده است.»

البته شما مجبور به استفاده تمام وقت از این عینک‌ها نیستید. عینک‌‌ کوبوتا یک وسیله درمانی است که با استفاده چندساعته در طول روز، می‌تواند به مرور زمان مشکل نزدیک‌بینی را حل کند. کافی است زمان‌هایی که در حال استراحت یا در خانه هستید، از این عینک‌ها استفاده کنید. با کمک فناوری واقعیت مجازی، این عینک محیطی تصویری ایجاد می‌کند که در شما احساس نگاه کردن به دوردست را منتقل نموده و می‌تواند کره چشم را اصلاح نماید.

گفتنی است که در حال حاضر تنها 20 جفت از این عینک‌ها در ژاپن تولید و به فروش رسیده است. قیمت هر عینک 5700 دلار بوده و با ضمانت صددرصدی رضایت کاربران عرضه شده و در صورت کار نکردن عینک، همه پول به خریدار بازگردانده می‌شود.

 

مرجع: «Yankodesign»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.