آخرین اخبار

جذب سه برابری ویتامین سی به کمک مکمل نانویی

جذب سه برابری ویتامین سی به کمک مکمل نانویی

زنیت لب (Zenith Labs)، مکمل جدیدی ارائه نموده که تأمین ویتامین «C» مورد نیاز بدن را به راحتی امکان‌پذیر می‌نماید. زنیت با فرموله کردن این ویتامین با آخرین پیشرفت‌های فناوری نانو، راه حل مؤثری ارائه کرده که تمام نگرانی‌ها بابت سیستم ایمنی بدن و کمبود مصرف و جذب ویتامین سی را مرتفع می‌نماید.

سطوح پایین ویتامین سی در رژیم غذایی شما، منجر به نقص ایمنی و در نتیجه عفونت می‌شود. ویتامین سی که به‌عنوان اسید اسکوربیک هم شناخته می‌شود، یکی از ویتامین‌های ضروری برای بدن بوده که چندین عملکرد حیاتی ایفا نموده و از بدن در برابر بسیاری از بیماری‌های تهدید کننده محافظت می‌کند. اما بدن این ویتامین را از کجا تأمین می‌کند؟ بدن انسان قابلیت ساخت و سنتز ویتامین سی را نداشته و به همین دلیل، باید آن را از منابع بیرونی تأمین نمود. اگرچه بسیاری از مردم منابع این ویتامین را به خوبی شناخته و آن‌ها را در رژیم غذایی روزانه خود می‌گنجانند، اما اکثر آن‌ها همچنان با کمبود ویتامین سی مواجه می‌باشند. بر اساس یک گزارش ارائه شده توسط مرکز کنترل بیماری «CBS»، از هر سه آمریکایی یک نفر دارای سطوح پایین ویتامین سی  است.

کمبود ویتامین سی، با علائم و نشانه‌های متعددی در بدن شما ظاهر می‌شود. کاهش وزن، ضعف، خستگی و کبودی، همه از علائم اولیه کمبود این ویتامین هستند. اگر این مشکلات به موقع درمان نشود، ممکن است منجر به اسکوربوت و کم خونی گردد. اکنون، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که اگر افراد از رژیم غذایی غنی از ویتامین سی استفاده می‌کنند، چرا هنوز هم علائم کمبود آن را نشان می‌دهند؟ پاسخ این است که بدن شما به دلیل اندازه بزرگ ویتامین سی، توانایی جذب میزان زیادی از آن را ندارد. بنابراین، فقط مقداری از این ویتامین را جذب نموده و بقیه آن دفع می‌شود. زنیت اما راهکاری جدید و مبتنی بر فناوری نانو برای حل این مشکل ارائه نموده است.

راز مکمل ویتامین سی تولید شده توسط زنیت، در فناوری نانو نهفته است. محصول زنیت که تحت عنوان نانو سی (Nano C) معرفی شده، افزایش میزان جذب این ویتامین در بدن و جبران کمبود آن را ممکن می‌سازد. این محصول که اولین نمونه در نوع خود می‌باشد، از نگاه کارشناسان این حوزه به‌عنوان یک تحول انقلابی شناخته می‌شود. توسعه‌دهندگان نانو سی ادعا می‌کنند که این مکمل، پاسخ ایمنی میزبان را تقویت کرده و از بدن در برابر عفونت‌های آتی محافظت می‌کند.

نانو سی به شکل مایع بوده و مصرف منظم آن، به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک نموده و آن را در برابر عفونت‌ها به طور مؤثرتری محافظت می‌کند. علاوه بر این، مصرف صحیح آن تولید آنتی‌بادی را افزایش داده که منجر به افزایش پاسخ ایمنی در برابر عفونت‌های ناشی از ذرات خارجی مشابه می‌شود. همچنین مصرف این مکمل به بهبود سریعتر عفونت‌های بعدی هم کمک می‌کند.

در بزرگسالان، نیاز روزانه ویتامین سی بین 60 تا 90 میلی‌گرم است. اگرچه ممکن است روزانه بسیار بیشتر از آن مصرف کنید، اما همه آن در بدن شما جذب نمی‌شود. جذب در روده کوچک توسط سلول‌های روده به نام انتروسیت انجام می‌شود. مشکل اینجا است که این انتروسیت‌ها، 100 برابر کوچکتر از یک مولکول ویتامین سی هستند.

اندازه انتروسیت 1000 نانومتر است، در حالی که اندازه یک ذره ویتامین سی در حدود 100 هزار نانومتر است. حتی اگر مقداری ویتامین سی در طول هضم تجزیه شده و از طریق پوشش داخلی به جریان خون جذب شود، بیشتر آن به دلیل اندازه ذرات بزرگتر قادر به عبور از انتروسیت نخواهد بود. در نتیجه، کمبود ویتامین سی ایجاد شده و علائم آن ظاهر می‌شود. زنیت، این مشکل بزرگ را به کمک پتانسیل‌های نانوفناوری و قابلیت کوچک نمودن سایز ذرات حل نموده است. فرمول ارائه شده توسط زنیت، حاوی نانوذرات ویتامین سی است. این نانوذرات، به راحتی از طریق انتروسیت‌ها به خون جذب شده و عملکردهای حیاتی خود را انجام می‌دهند.

ذرات ویتامین سی موجود در مکمل نانویی زنیت که هر کدام 3 تا 4 نانومتر هستند، کاملاً قادرند از داخل انتروسیت عبور کرده و وارد خون شوند. این نانوذرات، بی خطر بوده و هیچ عارضه جانبی برای مصرف‌کنندگان ایجاد نمی‌کنند. علاوه بر این، مطالعات نشان داده است که نانو سی جذب ویتامین سی را تا 300 درصد افزایش می‌دهد.

 

مرجع: «Homernews»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.