آخرین اخبار

اکتساب ۳۵ میلیون دلاری یک شرکت نانویی فعال در حوزه «DNA»

اکتساب ۳۵ میلیون دلاری یک شرکت نانویی فعال در حوزه «DNA»

سومالاجیک (SomaLogic) که یک شرکت فعال در حوزه توسعه بیومارکرهای پروتئینی و تشخیص بالینی است، خبر از اکتساب 35 میلیون دلاری یک شرکت نانویی به نام پالامدریکس (Palamedrix) داده است.

شرکت نانویی پالامدریکس که در فضای نانوفناوری و «DNA» فعالیت داشته و در سن‌دیگو مستقر است، مجموعاً به مبلغ 35 میلیون دلار خریداری شده که 14 میلیون دلار آن به صورت نقدی و 21 میلیون دلار باقیمانده در ازای ارائه سهام عادی شرکت پرداخته شده است. این قرارداد از یک طرف به پالامدریکس کمک می‌کند تا تخصص علمی و مهندسی خود در حوزه‌های مختلف را به بازار عرضه نموده و از طرف دیگر به سومالاجیک این امکان را داده تا از این قابلیت‌ها برای تسریع توسعه و عرضه «SomaScan Assay» و بکارگیری آن در بازارهای بیودارو و فضای تشخیص پروتئومیک استفاده نماید.

علاوه بر توافق مالی صورت گرفته، در صورت دستیابی به نقاط عطف تعریف شده، این امکان وجود دارد که یک پرداخت 17.5 میلیون دلاری دیگر نیز به پالامدریکس انجام گیرد. انتظار می‌رود که این تراکنش در سه ماهه سوم سال 2022 انجام شود. روی اسمیت (Roy Smythe)، مدیرعامل سومالاجیک در خصوص اکتساب جدید این شرکت می‌گوید: «این خرید، فرصت‌های آتی ما برای رشد را افزایش داده و این امکان را فراهم می‌کند تا ترازنامه قوی خود را حفظ کنیم. علاوه بر این، به واسطه خرید صورت گرفته، رد پای ما به کالیفرنیا که یکی از مراکز برتر بیوتکنولوژی کشور است، گسترش یافته و ما می‌توانیم به کار خود به منظور استفاده از قدرت پروتئومیکس برای تأثیر مثبت بر سلامت انسان ادامه دهیم.»

به عنوان بخشی از این معامله، سومالاجیک مالکیت معنوی پلتفرم فناوری «DNA» پالامدریکس را به دست آورده و در نتیجه گزینه‌های جدیدی برای ایجاد قالب‌های سنجش در اختیار این شرکت قرار می‌دهد. فناوری پالامدریکس، از حسگرهای زیستی مبتنی بر «DNA» استفاده نموده که مولکول‌های کوچک موجود در نمونه‌های بیولوژیکی را جذب کرده و می‌تواند حضور یک آنالیت را با دقت تک مولکولی مشخص نماید. گفتنی است که پالامدریکس کار خود را از همان دفاتر و فضای آزمایشگاهی خود ادامه داده و تغییری در وضعیت شرکت رخ نمی‌دهد.

لازم به ذکر است که سومالاجیک کار خود را از سال 200 میلادی و در قالب یک شرکت پروتئینی آغاز نمود. این شرکت جذب سرمایه‌های متعددی داشته که از آن جمله می‌توان به جذب سرمایه 200 میلیون دلاری در سال 2018 میلادی اشاره نمود. دو جذب سرمایه 121 و 81 میلیون دلاری نیز در سال 2020 میلادی، دور «A» تأمین مالی این شرکت را تکمیل نمود و بالاخره در سپتامبر 2021، عرضه عمومی 375 میلیون دلاری شرکت انجام گرفت.

 

مرجع: «Endpts»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.