آخرین اخبار

توسعه همکاری‌های یک استارت‌آپ نانویی برای رفع مشکل آلودگی پلاستیکی

توسعه همکاری‌های یک استارت‌آپ نانویی برای رفع مشکل آلودگی پلاستیکی

استارت‌آپ تیتان بایوپلاستیک (Titan Bioplastics) خبر از آغاز همکاری خود با مرکز نوآوری اسپارتان (Spartan Innovations) و جذب حمایت مالی صندوق رد سدار (Red Cedar Ventures) داده است. این دو حامی استارت‌آپی که هر دو زیرمجموعه دانشگاه میشیگان (MSU) می‌باشند، در مشارکت‌هایی در منطقه میشیگان ورود می‌کنند که قابلیت ایجاد ارزش اقتصادی از تحقیقات و خلاقیت‌های دانشگاهی وجود داشته باشد.

تانیا هارت (Tanya Hart)، مدیرعامل تیتان بایوپلاستیک در خصوص حمایت‌های این دو مرکز ابراز داشته: «ما از سرمایه‌گذاری اسپارتان و رد سدار در تیتان بایوپلاستیک به شدت مفتخریم و خوشحالیم که در نتیجه این همکاری، اعتبار و فرصت‌های زیادی در اختیار این شرکت قرار می‌گیرد. ما به واسطه این همکاری، نه تنها اجازه دسترسی به تجهیزات، آزمایشگاه‌ها و تخصص MSU را داریم، بلکه فرصتهای بسیار مهم و پرباری برای توسعه و تجاری‌سازی  نوآوری‌های مختلف در حوزه کامپوزیت‌های پلیمری بادوام خواهیم داشت.»

صندوق سرمایه‌گذاری رد سدار، بر روی توسعه استارت‌آپ‌های میشیگان و تسریع تجاری‌سازی فناوری‌های دانشگاه ایالتی میشیگان تمرکز دارد. مرکز نوآوری اسپارتان، از طریق برنامه استارت‌آپی و کارآفرینی «Entrepreneur-in-Residence» و همچنین تأمین مالی رد سدار، به تیتان بایوپلاستیک کمک می‌کند تا هرچه سریع‌تر وارد بازار شده، یک تیم قوی تشکیل دهد و رابطه‌ای تنگاتنگ با اکوسیستم «MSU» برقرار نماید. علاوه بر این، اسپارتان شبکه بزرگی از کارشناسان، سازمان‌های خدماتی، سرمایه‌گذاران و ارتباطات دانشگاهی در اختیار دارد که به واسطه آغاز این همکاری، تیتان بایوپلاستیک می‌تواند از آن‌ها هم استفاده نماید.

جف وزلی (Jeff Wesley) که مدیراجرایی اسپارتان، رد سدار و میشیگان رایز است، در خصوص حمایت‌های اخیر این مراکز از تیتان بایوپلاستیک می‌گوید: «تیتان بایوپلاستیک نمونه کاملی از کاری است که ما در مرکز نوآوری اسپارتان انجام می‌دهیم. کار با این تیم با استعداد از طریق برنامه کارآفرینی ما و ارتباط دادن آن‌ها با منابع MSU، روشی است که به استارت‌آپ‌ها کمک می‌کنیم تا به سمت تجاری‌سازی بروند.»

تیتان بایوپلاستیک، راه‌حل‌های پایداری برای مشکلات آلودگی پلاستیکی داشته که به واسطه کار با پلیمرهای زیستی و قابل بازیافت انجام می‌گیرد. تیتان با بهره‌گیری از نانوفناوری، مواد را در انواع رزین‌ها و کامپوزیت‌ها تطبیق داده و به این وسیله، دستیابی به طیف وسیعی از خواص مکانیکی را ممکن می‌سازد. در واقع، تیتان در راستای الزامات پایداری و حفاظت از محیط زیست، دسترسی به پلاستیک‌های زیستی و قابل بازیافت و بکارگیری آن‌ها در کامپوزیت‌های مختلف مورد نیاز شرکت‌ها را فراهم می‌نماید. این شرکت، نوآوری‌های خود در خصوص کامپوزیت‌ها و مواد پیشرفته را برای استفاده در صنایع مختلف مانند صنایع نظامی و انرژی ارائه می‌نماید. برخی از محصولات آن‌ها شامل پوشش‌ها، کامپوزیت‌های پلیمری، کامپوزیت‌ها و مستربچ‌های گرافن اکسید و رزین، زیست پالایی و فناوری جذب انرژی می‌باشد.

دکتر براد فینگلند (Brad Fingland)، مدیر علوم فیزیکی در اسپارتان در خصوص این استارت‌آپ‌ می‌گوید: «تیتان بایوپلاستیک مجموعه‌ای از فناوری‌ها ساخته که به رفع تقاضای جهانی برای مواد پایدار با هزینه‌های رقابتی کمک می‌کند. اسپارتان مشتاق ادامه همکاری با تیم قوی این شرکت و ایجاد فرصت‌های جدید در اکوسیستم میشیگان می‌باشد. این همکاری به نفع هر دو طرف خواهد بود. تیتان می‌تواند از منابع و سرمایه‌های ارائه شده استفاده نموده و اسپارتان نیز می‌تواند از پتانسیل‌های تیتان برای ایجاد رابطه و پیشرفت سایر شرکت‌های موجود در پرتفوی خود بهره بگیرد.»

 

مرجع: «Biomarket Insights»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.