آخرین اخبار

جذب سرمایه ۱۴.۸ میلیون دلاری برای توسعه باتری لیتیوم یونی

جذب سرمایه ۱۴.۸ میلیون دلاری برای توسعه باتری لیتیوم یونی

هنگترون نانوتک (Hengtron Nanotech) که در حوزه توسعه باتری‌های لیتیوم یونی فعالیت دارد، خبر از جذب سرمایه بیش از 100 میلیون یوآنی (14.8 میلیون دلار) داده است. تأمین مالی صورت گرفته، به منظور انجام فعالیت‌های تحقیق‌وتوسعه بیشتر و همچنین تولید 5000 تن لیتیوم فرومنگنز فسفات که از مواد مورد استفاده در کاتد باتری‌های لیتیوم یونی است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این جذب سرمایه که در قالب پیش-راند «A» انجام گرفته و در مورخ 19 جولای تکمیل شده است، توسط شرکت سرمایه‌گذاری «Jiangsu Yueda Investment» رهبری شده و گروه‌های سرمایه‌گذاری مختلفی مانند «WOFO Capital»، «GL Ventures»، «Skyworth Investment»، «Ningbo Exciton Technology»، «RichLand Capital» و «Vstone Capital» در آن مشارکت داشته‌اند.

هنگترون نانوتک که در فوریه 2022 میلادی تأسیس شده، در حوزه تحقیق‌و‌توسعه، تولید و فروش باتری‌های لیتیوم یونی و مواد اصلی آن برای طیف گسترده‌ای از کاربردها در خودروهای الکتریکی، موتورسیکلت‌های الکتریکی و سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی فعالیت دارد. در حال حاضر، فاز اول کارخانه این شرکت با ظرفیت تولید سالانه 5000 تن مواد کاتدی لیتیوم فرومنگنز فسفات، در یانچنگ (استان جیانگ‌سو) در حال ساخت بوده و بر اساس گزارشات ارائه شده، فعالیت‌های آزمایشگاهی و تحقیق‌وتوسعه‌ای برای محصول تولیدی، تا پایان سال جاری میلادی تکمیل شده و در همین برهه زمانی نیز کارخانه به بهره‌برداری خواهد رسید. با سرمایه‌گذاری‌های بعدی که در طی فازهای توسعه‌ای 2 و 3 انجام می‌گیرد، ظرفیت کل این کارخانه به 150 هزار تن در سال خواهد رسید.

تیم مؤسس هنگترون، متشکل از مدیران سابق و پرسنل تحقیق‌و‌توسعه شرکت‌های مشهور جهانی مانند «GE» و «Dow Chemical» بوده که نزدیک به 20 سال تجربه در صنعت مواد کاتدی مورد استفاده در باتری‌های لیتیومی دارند. این شرکت، مالک پتنت‌های اساسی جهانی برای فناوری تولید لیتیوم فرومنگنز فسفات و سایر مواد مورد استفاده در باتری‌ها بوده که بیشتر آن‌ها را از شرکت «Dow Chemical» خریداری نموده است.

ژانگ یان (Zhang Yan)، رئیس شرکت هنگترون نانوتک، فارغ‌التحصیل دکتری دانشگاه ملی سنگاپور است. ژانگ برای اولین بار در سال 2008 میلادی کسب‌وکار خود را با نام «Exciton Technology» در نینگبو شروع کرد که در سال 2016 میلادی با موفقیت در فهرست «ChiNext» قرار گرفت. ژانگ در خصوص هنگترون و پتانسیل قابل توجه آن برای شکوفایی می‌گوید: «کلید موفقیت اکسایتون، محصولات عالی، تمرکز تخصص و استعدادهای درجه یک بود و این سه عنصر، همگی در هنگترون نانوتک هم وجود دارد. چین بزرگترین بازار باتری‌ در جهان است و حجم فروش خودروهای الکتریکی در سال 2022 فراتر از انتظارات است. همه این‌ها پایه‌ای را برای هنگترون نانوتک ایجاد نموده تا به برترین تأمین‌کننده باتری در جهان تبدیل شود.»

 

مرجع: «Pandaily»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.