آخرین اخبار

سرمایه‌گذاری مشترک برای توسعه داروهای استنشاقی

سرمایه‌گذاری مشترک برای توسعه داروهای استنشاقی

شرکت تایوانی مگاپرو (MegaPro Biomedical) و شرکت شیمیایی و دارویی چین (CCPC) خبر از شروع یک همکاری مشترک با شرکت چینی ولبریدج (Wellbridge Biotech) داده‌اند. این سرمایه‌گذاری مشترک، به تأسیس شرکتی جدید با عنوان تریوم تراپی (Trium Therapeutics) منتهی شده که بر روی توسعه داروهای استنشاقی تمرکز دارد.

مگاپرو با ارائه 600 هزار دلار، 30 درصد از سهام این شرکت جدید را در اختیار داشته و شرکت‌های «CCPC» و ولبریدج نیز به ترتیب 40 و 30 درصد از سهام را از آن خود نموده‌اند. برای آینده کاری شرکت و میزان قدرت هر یک از طرفین نیز اینطور برنامه‌ریزی شده که رئیس و مدیرکل تریوم، به ترتیب توسط «CCPC» و مگاپرو منصوب گردند.

هدف اصلی تحقیقاتی تریوم، پاسخگویی به تقاضای شرکت‌های دارویی، برای ارائه راهکارهای غیرتهاجمی تجویز دارو است که نمونه بسیار خوب آن‌ها، ورود دارو از طریق حفره بینی بوده که می‌تواند راحتی بیشتر بیماران و انطباق زیستی بهتر داروها را به دنبال داشته باشد.

مگاپرو در راستای راه‌اندازی شرکت جدید ابراز داشته: «ما تخصص خود در بهبود فناوری تحویل دارو و توسعه اشکال دارویی جدید بر اساس فناوری پلتفرم نانویی را در راستای اهداف تریوم به اشتراک می‌گذاریم. مگاپرو همچنین مسئولیت انجام تست‌های حیوانی و آزمایشات انسانی داروهای تولیدی را نیز بر عهده خواهد داشت.»

در این مشارکت، «CCPC» که کارخانه‌های دارویی با گواهی‌های عملکرد مطلوب و همینطور کانال‌های فروش قوی در داخل و خارج از کشور در اختیار دارد، مسئول تولید و بازاریابی انبوه محصولات خواهد بود. ولبریدج هم که در حوزه نبولایزرهای پزشکی تخصص بالایی دارد، اطلاعات فنی را برای توسعه دوزهای استنشاقی و همینطور تجهیزات نبولایزر مورد نیاز ارائه می‌نماید.

وو ژی‌یونگ (Wu Zhi-yong)، مدیر کل «CCPC»، در خصوص داروهای استنشاقی و اهداف آتی تریوم می‌گوید: «دوزهای خوراکی داروها به خوبی توسعه یافته و به‌طور گسترده توسط شرکت‌های دارویی تولیدکننده داروهای ژنریک استفاده می‌شوند. اینکه چطور مسیرهای درمانی خاص را توسعه دهیم، فاز بعدی از توسعه در صنعت داروسازی بوده و این چیز است که تریوم به صورت خاص بر روی آن متمرکز می‌شود.»

گزارش بازار ارائه شده توسط «Data Bridge Market Research Private»، حکایت از یک رشد مرکب سالیانه 5.78 درصدی برای بازار داروهای استنشاقی دارد که نوید بازار جهانی 42.1 میلیارد دلاری را برای سال 2027 میلادی می‌دهد. این بازار عظیم، گواهی بر عملکرد مطلوب و قابل تحسین سه شرکت برای سرمایه‌گذاری جدید و تشکیل شرکت تریوم می‌باشد.

در وصف داروی توسعه یافته توسط تریوم، ادعا شده هنگامی که بیماران آن را استنشاق می‌کنند، اجزای اصلی دارو به سرعت توسط ریه‌ها و مویرگ‌های خونی متراکم جذب شده و عملکرد بسیار مطلوب درمانی را به دنبال خواهد داشت. بر اساس اعلام شرکت‌های حاضر در این مشارکت، غربالگری نامزدهای دارویی و آزمایش‌های اولیه حیوانی تکمیل شده و در ادامه، انجام آزمایش‌های پایداری و تست‌‌های حیوانی بیشتر در دستور کار می‌باشد.

گفتنی است که مگاپرو در سال 2014 میلادی از مؤسسه تحقیقات فناوری صنعتی (Industrial Technology Research Institute) منشعب شده و بر روی توسعه نانوداروهای خاص تمرکز دارد. این شرکت، دو پلتفرم اختصاصی نانوفناوری در اختیار داشته است و سه خط تولید ارائه محصولات مورد نیاز برای درمان کم‌خونی ناشی از فقر آهن و سرطان کبد دارا می‌باشد.

  

مرجع: «Taipei Times»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.