آخرین اخبار

اکتساب یک استارت‌آپ فعال در حوزه آندهای سیلیکونی توسط هولدینگ مشهور پوسکو

اکتساب یک استارت‌آپ فعال در حوزه آندهای سیلیکونی توسط هولدینگ مشهور پوسکو

هولدینگ مشهور پوسکو (POSCO)، اقدام به خرید یک استارت‌آپ فعال در حوزه تولید مواد مورد استفاده در آندهای سیلیکونی نموده است. پوسکو با خرید 100 درصدی سهام ترا تکنوس (Tera Technos)، رسماً به تجارت مواد آند سیلیکونی ورود نموده و در صدد آن است که بازار بالقوه‌ای برای خود ایجاد نماید.

ترا تکنوس، در سال 2017 میلادی و توسط شرکت کره‌ای «Tera Science» که در حوزه باتری‌های لیتیوم یونی تخصص دارد، تأسیس شد. گفته می‌شود که فناوری منحصربه‌فرد این استارت‌آپ، تولید مداوم این مواد را امکان‌پذیر نموده و در نتیجه می‌تواند بهره‌وری را در مقایسه با فناوری‌های موجود تا سه برابر افزایش دهد. علاوه بر این، این استارت‌آپ اقدام به توسعه فناوری ویژه‌ای نموده که با استفاده از نانوذرات سیلیکونی، می‌تواند محتوای سیلیکون را در مواد آند افزایش دهد.

مواد آند سیلیکونی، نسل بعدی مواد آندی هستند که می‌توانند مسافت قابل پیمایش توسط خودروهای الکتریکی را افزایش داده و با چهار برابر کردن چگالی انرژی در مقایسه با مواد آند گرافیت برای باتری‌های لیتیوم یون، زمان شارژ را کوتاه می‌نمایند. انتظار می‌رود که بازار مواد آند سیلیکونی تا سال 2030 میلادی، هر سال با رشد 39 درصدی همراه باشد. در حال حاضر، محتوای مواد آند سیلیکون در باتری‌های لیتیوم یونی کمتر از 5 درصد است، اما انتظار می‌رود که تا سال 2025 میلادی، این مقدار به بیش از 10 درصد و تا سال 2030 به بیش از 25 درصد افزایش یابد. مجموع این موارد، حکایت از یک بازار قابل توجه داشته که می‌تواند موقعیت‌های شایان ذکری را در اختیار ترا تکنوس و مالک جدید آن یعنی پوسکو قرار دهد.

پوسکو در صدد آن است که ظرف سال جاری میلادی، تأسیسات تولیدی ترا تکنوس را گسترش داده و در نیمه اول سال 2024، شروع به فروش مواد آند سیلیکونی نماید. این هولدینگ قصد دارد که تا سال 2030، ظرفیت تولید خود را به ده‌ها هزار تن افزایش داده و بازار به شدت گسترده موجود را رهبری نماید.

 گفتنی است، پوسکو کک سوزنی هم تولید می‌کند که یک ماده خام برای مواد آند گرافیتی است. این شرکت، ظرفیت تولید سالانه 70 هزار تن مواد آند گرافیت طبیعی را از طریق سرمایه‌گذاری در معدن گرافیت تضمین کرده است. علاوه بر این، در سال 2021 هم یک کارخانه 8 هزار تنی مواد آند گرافیت مصنوعی را برای اولین بار در کره تکمیل کرده و به این ترتیب، جایگاه خود را در بازار جهانی در بخش مواد آند تثبیت نموده است.

 

مرجع: «Business Korea»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.