آخرین اخبار

جذب سرمایه ۷.۲ میلیون دلاری برای حل چالش‌های عروقی به کمک نانوفناوری

جذب سرمایه ۷.۲ میلیون دلاری برای حل چالش‌های عروقی به کمک نانوفناوری

ادونس نانوتراپی (Advanced NanoTherapies) که یک استارت‌آپ نانویی آمریکایی است، موفق به جذب سرمایه 7.2 میلیون دلاری شده است. این شرکت خصوصی فعال در حوزه تجهیزات پزشکی که متعهد به حل مهم‌ترین چالش‌های مرتبط با بیماری‌های عروقی از طریق کاربردهای خلاقانه نانوفناوری است، از سرمایه جذب شده برای تکمیل مطالعه بالینی انسانی خود استفاده می‌کند.

نانوتراپی، یک پلتفرم مبتنی بر فناوری نانوذرات برای تحویل دارو توسعه داده و به طور خاص بر روی کاربردهای قلبی عروقی کم‌تهاجمی تمرکز دارد تا گزینه درمانی ایمن‌تری را برای بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر (CAD) یا بیماری شریان محیطی (PAD) ارائه دهد. اولین محصول این شرکت، «SirPlux Duo DCB» است که نسل بعدی درمان «CAD» و «PAD» می‌باشد. بر اساس برآوردهای موجود، بازار جهانی دستگاه‌های مداخله‌ای برای «CAD» در حدود 6.1 میلیارد دلار و برای «PAD» در حدود 4.5 میلیارد دلار تخمین زده شده و این بازارها به ترتیب با رشد سالانه 8.5 و 8.7 درصدی همراه می‌باشند.

 

این استارت‌آپ که در سال 2018 میلادی تأسیس شده، در سال 2020 و در قالب سرمایه بذر، موفق به جذب سرمایه 5.3 میلیون دلاری شده بود. جذب سرمایه جدید که در ماه ژوئن سال جاری میلادی و در قالب سری «A» انجام گرفته، مجموع سرمایه تأمین شده برای فعالیت‌های این استارت‌آپ را به 12.5 میلیون دلار رسانده است. جذب سرمایه جدید، به طور خاص برای انجام مطالعات بالینی محصول این شرکت یعنی «SirPlux Duo DCB» در مورد عروق کرونری استفاده می‌شود. این تأمین مالی، از منابع مختلف در ایالات متحده، کانادا، اروپا و آسیا انجام شده است.

رگی گروز (Reggie Groves)، عضو هیئت مدیره نانوتراپی، در خصوص روش جدید درمانی توسعه یافته توسط این استارت‌آپ می‌گوید: «در طول تاریخ، درمان‌های مداخله‌ای در گام‌های بزرگی مانند آنژیوپلاستی، استنت فلزی لخت و استنت دارویی پیشرفت داشته‌اند. ما معتقدیم که درمان مؤثر بیماری عروق کرونر با ارائه محصول منحصر‌به‌فرد  SirPlux Duo DCBممکن می‌باشد. ما خوشحالیم که فاز بعدی برنامه بالینی نانودرمان‌های پیشرفته خود را به کمک این جذب سرمایه آغاز می‌کنیم.»

دکتر آلوکه فین (Aloke Finn)، استاد دانشگاه مریلند و مدیر ارشد علمی در «CVPath»، در خصوص راهکارهای درمانی جدید و راهکار ارائه شده توسط نانوتراپی می‌گوید: «با ظهور پلتفرم‌های پیشرفته تحویل دارو، دیگر قابل قبول نیست که داروها را با استفاده از رویکردی تصادفی و بدون جهت‌دهی، به بافت شریانی وارد کنیم. SirPlux Duo اولین راه‌حل دوگانه فعال دارویی خواهد بود که یک گزینه دارورسانی کاملاً هدفمند، ایمن و قوی برای جلوگیری از رشد نئواینتیما پس از مداخلات کرونری و محیطی ارائه می‌دهد.»

روش ارائه شده، قدرت هم‌افزایی سیرولیموس (Sirolimus) و پاکلیتاکسل (Paclitaxel) را برای ایجاد نسل بعدی درمانی داشته و در حالی که هیچ ایمپلنتی استفاده نشده، از تنگی مجدد عروق جلوگیری می‌کند. «SirPlux Duo DCB»، با دوز کم و رهاسازی درازمدت هر دو ترکیب همراه بوده که از رشد سلول‌ها جلوگیری نموده و در نتیجه حداکثر قدرت را نسبت به هر نوع استنت یا داروی دیگری خواهد داشت. دکتر مهدی شیشه‌بر (Mehdi Shishehbor)، رئیس مؤسسه قلب و عروق هرینگتون در این باره می‌گوید: «سیرولیموس و پاکلیتاکسل، هر دو داروهای اثبات‌شده در فضای عروقی هستند که هر کدام دارای مزایا، محدودیت‌ها و مکانیسم‌های اثر منحصربه‌فردی می‌باشند. داده‌های پیش‌بالینی نشان داده که استفاده از هر دو دارو به صورت ترکیبی، منجر به قدرت ضد تکثیر بالاتر در دوزهای پایین‌تر از استفاده مستقل از هر دارو می‌شود.»

  

مرجع: «PR Newswire»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.