آخرین اخبار

آغاز یک همکاری فناورانه برای استفاده از نانولوله کربنی در باتری لیتیوم یونی

آغاز یک همکاری فناورانه برای استفاده از نانولوله کربنی در باتری لیتیوم یونی

شرکت کانادایی «NEO Battery Materials» که از فعالان صنعت باتری است، اقدام به امضای قرارداد همکاری با یک شرکت تولیدکننده نانوتیوبهای کربنی در کره جنوبی نموده است. این همکاری، در راستای یک درخواست ثبت اختراع «NEO» انجام گرفته که در آن از نانولوله‌های کربنی برای بهبود ویژگی‌های مواد سیلیکونی آند باتری استفاده شده است.

شرکت «Applied Carbon Nano Technology-ACN»، طرف کرهای این قرارداد است که به صورت خاص بر روی تولید و تجاری‌سازی محصولات مبتنی بر نانولوله‌های کربنی فعالیت داشته و تخصص ویژه‌ای در خصوص باتری‌های لیتیوم یونی مورد استفاده در خودروهای الکتریکی، بازیافت باتری و فناوری‌های مرتبط با گرافن دارد.

پتنت «NEO» که مبنای این توافق می‌باشد، مدعی شده که استحکام مکانیکی بالای نانوتیوب‌های کربنی می‌تواند بر مشکل افزایش حجم سیلیکون در باتری غلبه کند. «NEO» در اطلاعیه‌ای با ابراز خرسندی از آغاز این همکاری اعلام داشته که بر مبنای این پتنت، در چهاردهم ژوئن سال جاری میلادی اقدام به امضای این قرارداد همکاری با «ACN» نموده است. این توافقنامه همکاری استراتژیک، پیشبرد بیشتر فناوری معرفی شده در پتنت که پوشش‌دهی نانولوله‌های کربنی برای مواد آندی سیلیکون می‌باشد را دنبال می‌کند.

همکاری «NEO» و «ACN»، به صورت ویژه بر روی گسترش فرصت‌های تجاری متقابل در صنعت خودروهای الکتریکی، از جمله بازار افزودنی‌های رسانای مبتنی بر نانوتیوب کربنی متمرکز خواهد بود. نانولوله‌های کربنی، رسانایی الکتریکی مشابه مس داشته و بیش از 100 برابر فولاد استحکام دارند. با توجه به این قابلیت برای تحمل تنش‌های مکانیکی، نانوتیوب کربنی می‌تواند به عنوان یک دمپر مؤثر برای مشکل انبساط حجمی آندهای سیلیکونی در طول چرخه عمل نماید. علاوه بر این، هدایت الکتریکی بالای آن، باعث می‌شود تا عملکرد آند به حداکثر میزان ممکن برسد. گفتنی است، انتظار می‌رود که بازار نانولوله‌های کربنی تا سال 2028 میلادی، با رشد سالیانه 10.8 درصدی، به 10.7 میلیارد دلار برسد.

گفتنی است که «ACN» یک شرکت خصوصی با محوریت تحقیق‌و‌توسعه در کره جنوبی است که بر توسعه و تجاری‌سازی نانولوله‌های کربنی و فناوری‌های کاربردی آن‌ تمرکز دارد. این شرکت، بیش از 16 سال سابقه فعالیت در زمینه فناوری‌های مرتبط با «CNT» و محصولات ترکیبی کاربردی آن دارد. مدیریت اصلی شرکت، شامل 2 عضو مؤسس است که مجموعاً بیش از 60 سال در صنعت نانولوله‌های کربنی فعالیت داشته‌ و در مجموع 90 پتنت در خصوص فناوری‌های مختلف از جمله فناوری‌های بازیافت باتری و حوزه گرافن دارند. این شرکت در حال حاضر بر روی توسعه افزودنی‌های رسانای «CNT» برای باتری‌های لیتیوم یونی مورد استفاده در خودروهای الکترکی و همچنین مجموعه محصولات کامپوزیتی مبتنی بر نانولوله‌های کربنی تمرکز دارد. همکاری جدید با «NEO»، امکان فعالیت و تمرکز بر روی فناوری انحصاری این شرکت را نیز برای «ACN» ممکن نموده و می‌تواند از آن برای استفاده در مواد فعال آند سیلیکون استفاده نماید.

«NEO» نیز یک شرکت مستقر در ونکوور است که بر روی مواد باتری‌های لیتیوم یون خودروهای الکتریکی متمرکز است. این شرکت، بر تولید مواد آند سیلیکونی از طریق فرآیند اختصاصی نانوپوشش تک مرحله‌ای تمرکز داشته که باعث بهبود ظرفیت و کارایی نسبت به باتری‌های لیتیوم یونی موجود در بازار که در مواد آندی آن از گرافیت استفاده شده می‌گردد. «NEO» در صدد آن است که به یک تأمین‌کننده مواد فعال آند سیلیکونی برای صنعت خودروهای الکتریکی تبدیل شود.

 

مرجع: «Globe Newswire»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.