آخرین اخبار

جذب سرمایه ۴۸ میلیون یورویی برای توسعه تجهیزات بازرسی نیمه‌هادی‌ها

جذب سرمایه ۴۸ میلیون یورویی برای توسعه تجهیزات بازرسی نیمه‌هادی‌ها

یونیتی‌اس‌سی (UnitySC) که یک شرکت فرانسوی فعال در حوزه ارائه تجهیزات مورد نیاز برای اندازه‌گیری و بازرسی در صنعت نیمه‌هادی‌ها است، موفق به جذب سرمایه 48 میلیون یورویی شده است. یونیتی در صدد آن است تا از این سرمایه جدید برای تسریع طرح‌های رشد خود، تأمین سرمایه در گردش مورد نیاز برای فعالیت‌های شرکت، گسترش فعالیت‌های تحقیق‌وتوسعه‌ای جدید، افتتاح شعب جدید در چین و کره جنوبی، قابلیت‌های تولیدی جدید و راه‌اندازی یک آزمایشگاه در آسیا استفاده کند.

یونیتی از تأمینکنندگان تجهیزات بازرسی و اندازه‌گیری برای صنعت نیمه‌هادی‌ها است. این شرکت، رنج وسیعی از پکیج‌های پیشرفته اندازه‌گیری ارائه نموده که برای فرایندهای مختلف پیشرفته قابل استفاده می‌باشند. به کمک تجهیزات این شرکت، شناسایی الگوهای شناخته‌شده عیوب در نیمه‌هادی‌ها و همینطور عیوبی که از الگوهای خاصی تبعیت نمی‌کنند، بر روی زمینه‌های شفاف یا تجهیزات خاص هم ممکن می‌شود.

در حال حاضر، یونیتی مرجع بسیاری از تولیدکنندگان ویفر و «IC» بوده و این شرکت با نصب موفقیت‌آمیز صدها دستگاه، موقعیتی پیشرو در زمینه اندازه‌گیری مدارهای مجتمع سه‌بعدی (3DIC) بدست آورده است. اگرچه دفتر مرکزی شرکت در فرانسه قرار دارد، اما ردپایی جهانی آن با شرکت‌های تابعه مختلف در آلمان، سنگاپور، تایوان، کره جنوبی، چین و ایالات متحده به خوبی دیده می‌شود.

حوزه‌های نوآورانه یونیتی، به هر صنعتی که در آن از نیمه‌هادی‌ها استفاده می‌شود، گسترده شده است؛ از صنعت اتومبیل گرفته تا هوش مصنوعی، کامپیوترهای پیشرفته، اینترنت اشیاء و ارتباطات، همگی با تقاضای رو به افزایشی برای تراشه‌های الکترونیکی روبرو شده‌اند که این مسئله، هم از منظر تعداد و هم از منظر عملکرد، توسعه این تراشه‌ها را الزامی می‌نماید. به همین دلیل، اندازه‌گیری و بازرسی از ویفرها در گام‌های مختلف فرایند تولید، بسیار حیاتی و مهم است. از همین رو، یونیتی نیز تمرکز خود را در این حوزه قرار داده و به همین واسطه، رشد 70 درصدی در سال 2020 بدست آمده و پیش‌بینی رشد دو برابری هم برای سال 2022 آن ارائه شده است.

دن لی (Dan Lee)، مدیرعامل یونیتی، در خصوص فعالیت‌های رو به رشد شرکت می‌گوید: «در دو سال گذشته، علیرغم چالش‌های موجود در زنجیره تأمین جهانی، تیم ما نشان داد که قابلیت زیادی برای افزایش مقیاس بازار و بهبود سودآوری شرکت دارد. تقاضا برای نیمه‌هادی‌های ترکیبی و پکیج‌های پیشرفته اندازه‌گیری و بازرسی رو به افزایش بوده و این موقعیت یونیتی در بازار را که راهکارهای مختلف اندازه‌گیری و بازرسی در اختیار دارد، بسیار تقویت کرده است. این دور جدید جذب سرمایه، به خوبی برای مقابله با چالش‌ها به ما کمک نموده و ما را به رهبر نسل جدید ارائه‌کنندگان تجهیزات کنترلی تراشه‌ها تبدیل می‌نماید.

گفتنی است که رهبری دور جدید جذب سرمایه یونیتی، توسط «Jolt Capital» (یک مجموعه وابسته به دولت فرانسه) و همینطور «Supernova Invest» (سهامدار عمده «Fogale Nanotech») انجام گرفته است. پیر گارنیر (Pierre Garnier) که از همکاران «Jolt Capital» است، در خصوص این سرمایهگذاری جدید میگوید: «ما در Jolt Capital، علاقه خاصی به شرکت‌هایی مانند یونیتی داریم که با یک راه‌حل منحصربه‌فرد و محافظت‌شده، مبتنی بر مهندسی و نیازمند مراحل ساخت پیچیده، به بازارهای B2B فراگیر می‌پردازند.»

  

مرجع: «Finsmes»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.