آخرین اخبار

توسعه نسل بعدی مواد فعال کاتدی مورد استفاده در باتری‌های لیتیوم یونی

توسعه نسل بعدی مواد فعال کاتدی مورد استفاده در باتری‌های لیتیوم یونی

شرکت کانادایی نانو وان (Nano One) که با استفاده از پتانسیل‌های فناوری نانو بر روی توسعه مواد مورد استفاده در باتری‌ها فعالیت دارد، خبر از آغاز همکاری استراتژیک با یکی از رقبای آلمانی خود به نام «BASF» داده است. تمرکز اصلی این همکاری بر روی توسعه مواد مورد نیاز برای باتریهای لیتیوم-یونی بوده و فرایندهای مختلف تجاری‌سازی شامل مطالعات، پیش پایلوت، پایلوت و توسعه مقیاس را در بر می‌گیرد.

این توافق و همکاری مشترک، به منظور کاهش محصولات جانبی و تلاش برای تولید تجاری نسل بعدی مواد فعال کاتدی (CAM) است. به این منظور، فناوری‌های مورد استفاده توسط شرکت «BASF» برای تولید مواد فعال کاتدی «HEDTM-family» و همچنین فناوری پتنت شده نانو وان برای این مواد (M2CAM) بکار گرفته می‌شود.

گفتنی است که «BASF»، خانواده‌ای از محصولات فعال کاتدی در اختیار داشته که به خوبی با نیازهای در حال تحول باتری‌های مورد استفاده در خودروها سازگار است. این شرکت سابقه‌ای طولانی در توسعه این محصولات داشته و به این منظور همکاری‌های گسترده‌ای با شرکت‌های مختلف دارد که همکاری جدید با نانو وان هم نمونه دیگری از آن می‌باشد. فناوری پتنت شده «M2CAM» نانو وان، می‌تواند منجر به انعطاف‌پذیری بیشتر در فرایندهای تولیدی شده و در عین حال عملکرد محصول را بهبود بخشیده و علاوه بر کاهش مصرف انرژی، ردپای کمتری نیز بر روی محیط زیست به جا می‌گذارد.

توافق توسعه مشترک (JDA) دو شرکت، دارای فازها و مراحل مختلفی بوده که حاصل ارزیابی فرآیندها و محصولات نانو وان می‌باشد. امضای این توافق، نشان‌دهنده یک نقطه عطف مهم در روابط تجاری دو شرکت خواهد بود. دن بلوندال (Dan Blondal)، مدیر عامل نانو وان، در این خصوص می‌گوید: «BASF یک پیشرو جهانی در زمینه شیمی و مواد کاتدی باتری‌های لیتیوم یونی با کارایی بالا است. ما مفتخریم که با آن‌ها برای بهبود عملکرد، هزینه و ردپای محیط‌زیستی تولید مواد فعال کاتدی، زمینه جدیدی را ایجاد می‌کنیم. این فرصت فوق‌العاده‌ای برای متمایز کردن فرآیندهای تولید و محصولات در یک زنجیره تأمین انعطاف‌پذیرتر و پایدارتر است و ما مشتاقانه منتظر پیشبرد این مشارکت هستیم.»

دکتر هیکو یورتل (Heiko Urtel)، معاون تحقیق‌وتوسعه شرکت «BASF» نیز در خصوص این همکاری می‌افزاید: «نانو وان دارای یک فناوری پیشرفته بوده که پتانسیل بهبود عملکرد مواد فعال کاتدی با کارایی بالا و تسهیل بیشتر سنتز مواد باتری را دارا می‌باشد. ما مشتاقانه منتظر ایجاد یک رابطه کاری مشترک و پیشبرد فرصت‌های تجاری برای نسل بعدی مواد فعال کاتدی خود هستیم.»

نانو وان یک شرکت فناور فعال در حوزه مواد کاتدی باتری‌های لیتیوم یونی است که مبتنی بر فناوری‌های پاک و به شدت کم‌کربن بوده و هزینه‌های تحمیلی برای باتری‌های مورد استفاده در خودروهای الکتریکی و نسل بعدی تجهیزات الکترونیکی مصرفی را کاهش می‌دهد. فناوری فلز به مواد فعال کاتدی (M2CAM)، متشکل از مواد نانوکریستالی پوشش داده شده بوده که می‌تواند نیازهای عملکردی اساسی و محدودیت‌های زنجیره تأمین را برطرف نموده و در عین حال، هزینه‌ها و ردپای کربن را کاهش دهد. نانو وان تا کنون حدود 48.4 میلیون دلار جذب سرمایه داشته است. این شرکت از بودجه‌های دولتی مختلفی استفاده نموده و پروژه فعلی آن، با عنوان "مقیاس‌سازی مواد پیشرفته باتری‌ها"، توسط سازمان توسعه پایدار کانادا (SDTC) و صندوق انرژی پاک نوآورانه (ICE) بریتیش کلمبیا حمایت می‌شود.

 

مرجع: «Newswire»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.