آخرین اخبار

خرید سهام یک استارت‌آپ نانویی به ارزش ۲۰ میلیون دلار

خرید سهام یک استارت‌آپ نانویی به ارزش ۲۰ میلیون دلار

شرکت سیلترون (SK Siltron) که تنها تولیدکننده ویفرهای سیلیکونی در کره جنوبی است، اقدام به خرید بخش عمده سهام یک استارت‌آپ فعال در حوزه نانومواد کربنی نموده است. این شرکت در ماه می سال جاری میلادی با خرید 94569 سهم جدید ترائون (Teraon) به مبلغ 25 میلیارد وون (حدود 20 میلیون دلار)، سهام خود را از 10.77 درصد به 75.28 درصد افزایش داد.

سیلترون در سال 2021 میلادی، 10.77 درصد سهام ترائون را با پرداخت 1.5 میلیارد وون (حدود 1.2 میلیون دلار) از آن خود نمود. خرید جدید منجر به امتیاز بسیار بالای این شرکت برای حقوق مدیریتی در این استارت‌آ‌پ بوده و موقعیت این سیلترون را برای تصمیم‌گیری‌های آتی بسیار مستحکم می‌سازد.

ترائون یک استارت‌آپ پنج‌ساله است که در سال 2018 میلادی توسط دکتر کیم یون جین (Kim Yun-jin) از مؤسسه فناوری الکترونیک کره (Korea Electronics Technology Institute) تأسیس شد. این استارت‌آپ، دارای فناوری‌های مختلفی مبتنی بر مواد کربنی نانویی است که برای مثال می‌توان به مواد گرم‌کننده نانو‌کربن (nano-carbon heating material) و جوهر رسانا با مقاومت بالا در برابر حرارت اشاره نمود.

در میان این محصولات، مواد گرم‌کننده نانویی قادر به تولید گرمای سریع و با دمای بالا در حدود 250 درجه سانتیگراد یا بالاتر بوده و می‌تواند برای وسایط نقلیه الکتریکی و موارد مشابه مورد استفاده قرار گیرد. گفتنی است که مواد گرم‌کننده با راندمان بالای ترائون و همینطور فناوری فیلم گرم انعطاف‌پذیر این شرکت، در سال 2020 میلادی در میان 10 فناوری نانویی برتر انتخاب شده توسط دولت کره جنوبی قرار گرفته است. گفتنی است که در سه ماهه ابتدایی سال 2022، فروش ترائون به 277.38 میلیون وون رسید که از فروش 57 میلیون وون در سال 2021 بسیار فراتر بوده است.

گفتنی است که «SK Group» با تصاحب «SK Hynix» در سال 2012 و «SK Siltron» در سال 2017 میلادی، برای ادغام کسب‌وکار خود در حوزه نیمه هادی‌ها اقدام نموده است. در حال حاضر، کالای اصلی تجاری سیلترون، ویفرهای سیلیکونی است که ماده اصلی برای مدارهای نیمه هادی یکپارچه می‌باشد. این شرکت در سال 2019 میلادی، به منظور گسترش حوزه‌های تجاری خود، واحد تولید ویفر کاربید سیلیکون «DDP Specialty Electronic Materials US 9» که یکی از شرکت‌های تابعه «DuPont» در ایالات متحده است را به مبلغ 450 میلیون دلار خریداری نمود.

ویفرهای کاربید سیلیکون که مواد نیمه‌هادی نسل بعدی بوده و در خودروهای برقی مورد استفاده قرار می‌گیرند، از دیگر مواردی است که سیلترون هدف قرار داده است. این شرکت قصد دارد تا از طریق ترائون، تجارت مواد پیشرفته مورد استفاده در وسایط نقلیه الکتریکی را توسعه دهد.

 

مرجع: «Business Korea»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.