آخرین اخبار

جذب سرمایه ۱۰ میلیون یورویی برای عرضه باتری‌ لیتیومی جامد

جذب سرمایه ۱۰ میلیون یورویی برای عرضه باتری‌ لیتیومی جامد

سالیتور (SOLiTHOR) که یک استارت‌آپ بلژیکی فعال در حوزه باتری‌های لیتیومی حالت جامد است، موفق به جذب سرمایه ۱۰ میلیون یورویی شده است. بنا بر اعلام شرکت، این بودجه در راستای توسعه بیشتر فناوری و فعال‌سازی بیشتر آن در صنعت حمل‌ونقل مورد استفاده قرار گرفته و یافتن راهکارهایی برای رسیدگی به مسائل جاری در زمینه استقلال، عملکرد، طول عمر و ایمنی فناوری، از مهمترین مسائلی است که مد نظر شرکت می‌باشد.

سالیتور یک استارت‌آپ زایشی از مرکز میکروالکترونیک بین‌دانشگاهی (imec) است. این مرکز، یک سازمان بین‌المللی تحقیق‌و‌توسعه است که در زمینه‌های نانوالکترونیک و فناوری‌های دیجیتال فعالیت داشته و دفاتری در بلژیک، هلند، تایوان، آمریکا، چین و ژاپن دارد. «imec» در 10 سال گذشته از فناوری‌های جدیدی پشتیبانی کرده که عملکرد باتری‌های حالت جامد را تقویت می‌کند. این مجموعه، در خصوص باتری‌های لیتیوم یونی به بدنبال دستیابی به اجزایی است که فرآیند مونتاژ آن با خطوط مونتاژ باتری‌های لیتیوم یون کلاسیک سازگار باشد.

 این دور از جذب سرمایه سالیتور که در قابل سرمایه بذر انجام گرفته، به رهبری «imec.xpand» و با حمایت سرمایه‌گذارانی همچون «LRM»، «Nuhma» و «FPIM» بوده است. «imec.xpand»، یک صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر است که به طور مستقل مدیریت شده و بر نوآوری‌های نانوتکنولوژی مبتنی بر سخت‌افزار تمرکز دارد. بنابر اعلام این صندوق، فناوری، دانش، چشم‌انداز و تخصص «imec» و سرمایه‌گذاران استراتژیک آن، پروژه‌های نوآوری مبتنی بر نانوالکترونیک را در برنامه‌های کاربردی هوشمند مانند سلامت هوشمند، حمل‌ونقل هوشمند، شهرهای هوشمند، صنایع هوشمند و انرژی‌های هوشمند هدف قرار می‌دهد.

الیور روسئاکس (Olivier Rousseaux)، مدیر توسعه سرمایه‌گذاری در «imec»، در خصوص سالیتور می‌گوید: «ما معتقدیم سالیتور در مسیری قرار دارد که پتانسیل بزرگ این فناوری را برای جامعه آزاد نموده و از طریق برقرسانی بیشتر به سیستم‌های حملونقل، به کاهش ردپای کربن و همچنین دستیابی به استراتژی اروپا برای استقلال در بخش انرژی کمک می‌کند. علاوه بر این، سالیتور به لطف فعالیتهای تولیدی مورد انتظار برای ارائه خدمات به مشتریان در سطح جهانی، بر اقتصاد محلی ما هم تأثیر خواهد داشت.»

گفتنی است که سالیتور در سپتامبر 2021 میلادی، توسط هو همپسون جونز (Huw Hampson-Jones) و دکتر فنی برید (Fanny Bardé) و به عنوان یک مجموعه زایشی از «imec» تأسیس شده است. این شرکت که فعالیت خود را از اوایل سال جاری میلادی آغاز نموده، در حوزه توسعه، تولید و تجاریسازی فناوری سلول باتری‌های لیتیوم حالت جامد و ارائه راهکارهایی برای ذخیره انرژی بالا فعالیت دارد. این استارت‌آپ مدعی است که نسل بعدی باتری‌های لیتیومی حالت جامد آن‌ها، عملکرد باتری‌های کلاسیک موجود را از نظر چگالی انرژی، سرعت شارژ، وزن و حجم به سطح بالاتری می‌رساند.

جونز در خصوص فناوری جذاب این استارت‌آپ میگوید: «فناوری سالیتور منحصربهفرد است. این فناوری، مبتنی بر پیشرفت‌های قابل توجه در شیمی باتری و اجزای تشکیل دهنده آن است که از آن جمله، می‌توان به الکترولیت جامد کامپوزیتی و نانویی مورد استفاده و همچنین آندهای نانویی اشاره نمود که توسط imec به ثبت رسیده‌اند. این فناوری، تراکم انرژی و سرعت شارژ را بهبود بخشیده و به‌طور اساسی ایمنی را افزایش می‌دهد. نکته مهم دیگر، سهولت ساخت این باتری‌ها در مقایسه با سایر باتری‌های حالت جامد است.»

فناوری باتری سالیتور، در طیف وسیعی از کاربردهای حمل‌و‌نقل، از خودرو گرفته تا هوانوردی، دریایی و حتی فضایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این شرکت، تبدیل شدن به یک ارائه‌دهنده کلیدی در زنجیره ارزش باتری اروپا را به عنوان مأموریت خود قرار داده و قصد دارد که سهمی قابل توجه در صادرات اروپا برای عرضه به بازار جهانی داشته باشد.

 

مرجع: «Silicon Canals»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.