آخرین اخبار

جذب سرمایه ۱۰ میلیون دلاری برای توسعه میکرو «LED»

جذب سرمایه ۱۰ میلیون دلاری برای توسعه میکرو «LED»

اینویز (InZiv) که در سال 2018 میلادی و به منظور توسعه نمایشگرهای «microLED»، «QLED» و «OLED» و همچنین ابزارهای مورد نیاز برای بازرسی و تعمیر این تجهیزات راه‌اندازی شده، موفق به جذب سرمایه 10 میلیون دلاری شده است. اینویز از فناوری نانو اپتیکال برای بازرسی این نمایشگرها در مقیاس‌های زیر میکرون استفاده نموده و مهندسان را قادر می‌سازد تا عیوب نور و رنگ را در پهنای پیکسل‌ها تشخیص دهند.

صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر بلورد پارتنر (BlueRed Partners) که در سنگاپور مستقر است، رهبری این تأمین مالی را برای این استارت‌آپ مستقر در رژیم اشغالگر قدس بر عهده داشته است. این جذب سرمایه که در قالب سری «A1» انجام گرفته، به منظور تسریع ورود این استارت‌آپ به بازارهای جهانی و پاسخ به تقاضاهای موجود در آمریکا و آسیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین این بودجه، با حمایت از تحقیق‌وتوسعه بیشتر، تسریع توسعه راهکارهای تعمیر خودکار فوتولومینسانس و الکترولومینسانس سریع توسط این استارت‌آپ را امکان‌پذیر می‌نماید.

ایشای کلین (Yishai Klein)، هم‌بنیان‌گذار بلورد پارتنر که به عضویت هیئت‌مدیره اینویز هم درآمده در خصوص این استارت‌آپ ابراز داشته: «اینویز پیش از این در صنعت نمایشگرهای نسل بعدی نامی برای خود دست و پا کرده و برخی از شرکت‌های پیشروی جهان را در میان مشتریان خود دارد. ما برای کمک به اینویز برای ورود به فصل بعدی رشد هیجان‌زده هستیم، چراکه این شرکت در بازار آسیا که بخش مهمی از صنعت نمایشگرها است، گسترش می‌یابد.»

دیوید لوئیس (David Lewis)، بنیانگذار و مدیرعامل اینویز نیز در خصوص بازار پیش روی این استارت‌آپ می‌افزاید: «انتظار می‌رود که تا سال 2027 میلادی، بازار میکرو ال‌ای‌دی از 21 میلیارد دلار هم فراتر رود. مشاهده این واقعیت که بازار با چه سرعتی به راهکارهای نانو اپتیکال منحصربه‌فرد ما واکنش داده و تولیدکنندگان پیشرو به جمع مشتریان رو به رشد ما می‌پیوندند، بسیار هیجان‌انگیز است.»

گفتنی است که این بازار گسترده، منجر به فعالیت‌های قابل توجه طیف زیادی از شرکت‌های بزرگ و کوچک فناور شده است. برای مثال، اخیراً شرکت‌های «Dispelix» و «Avagent» که سازنده نمایشگرهای موجبر هستند، از شروع یک همکاری راهبردی برای توسعه عینک‌های هوشمند با استفاده از فناوری نانو خبر داده‌اند. همچنین اخیراً استارت‌آپ ویوریل (Vuereal) به منظور تسریع تولید و توسعه میکرو‌ ال‌ای‌دی برای استفاده در عینک‌های هوشمند، موفق به جذب سرمایه 14.4 میلیون دلاری شد. در فوریه سال جاری نیز، استارت‌آپ پاروتک (Porotech) که بر روی توسعه میکرو ال‌ای‌دی متمرکز است، موفق به جذب سرمایه 20 میلیون دلاری شد. اپل نیز در حال کار با «TSMC» برای تولید نمایشگرهای «OLED» برای دستگاه‌های جدید «Apple XR»، از جمله عینک‌های هوشمند و همچنین توسعه یک نمایشگر «microLED 4K» برای هدست «MR» خود است.

لازم به ذکر است که اینویز پیش از این نیز در سال 2019 میلادی موفق به جذب سرمایه 2.5 میلیون دلاری شده بود و به کمک جذب سرمایه جدید، مجموعاً 12.5 میلیون دلار جذب سرمایه داشته است.

 

مرجع: «XR Today»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.