آخرین اخبار

جذب سرمایه ۲۴ میلیون دلاری برای توسعه کیت شناسایی ویروس

جذب سرمایه ۲۴ میلیون دلاری برای توسعه کیت شناسایی ویروس

استارت‌آپ چینی وان‌چیپ (Onechip Bioelectronics) که در حوزه توالی‌یابی ژنتیکی فعالیت دارد، در قالب سری مالی «B+»، موفق به جذب سرمایه 150 میلیون یوانی (معادل 23.54 میلیون دلار) شده است. این استارت‌آپ، کیت‌های آزمایشی جدیدی توسعه داده که به راحتی یک کلیک ساده، می‌تواند برخی از ویروس‌های بیماری‌زا را شناسایی نماید. همین توانایی قابل توجه در این کیت‌ها که در نتیجه فرایندهای تحقیق‌وتوسعه بسیار باکیفیت در این شرکت حاصل شده، توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را جلب نموده و در نتیجه، جذب سرمایه‌های خوبی را برای آن به دنبال داشته است.

وان‌چیپ، بر روی توسعه تراشه‌های نیمه‌هادی، آزمایشگاه‌های میکروسیال روی تراشه و همچنین توسعه، ساخت و فروش معرف‌های تشخیص مولکولی تمرکز داشته و محصولات اصلی این استارت‌آپ، شامل ماشین‌های توالی‌یابی ژن، ماشین‌های قابل حمل تشخیص اسید نوکلئیک و معرف‌های مرتبط می‌باشند. محصول اخیر این شرکت، یک کیت قابل حمل تست نوکلئیک اسید است که برای تست کووید-19 قابل استفاده می‌باشد. این کیت، تنها با یک کلیک ساده، فرایند شناسایی ویروس را شروع می‌کند. این شرکت، در راستای انجام آزمایش‌های بالینی و دریافت گواهینامه برای این کیت، با بیمارستان «West China Hospital» همکاری‌هایی را آغاز نموده است.

وان‌چیپ، توسط پروفسور هو ونچانگ (Hu Wenchuang) تأسیس شده که تجربه 20 ساله در حوزه‌های نیمه‌هادی، نانوفناوری و تست‌های بیولوژیکی دارد. مجموع این تجارب، به وی و تیم تحقیقش در این استارت‌آپ کمک نموده تا تمرکز قابل توجهی برای توسعه دستگاه‌های مختلف تست‌های «POCT» دقیق، قابل حمل و مقرون به صرفه داشته باشند. ونچانگ کیت‌های جدید تولیدی را محدود به تست کرونا ندانسته و در این خصوص اعلام نموده: «تیم ما در حال بررسی امکان استفاده از این کیت برای تشخیص سایر ویروس‌های بیماری‌زا مانند ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) و ویروس نقص ایمنی انسانی (HIV) می‌باشد. این فناوری، می‌تواند غربالگری بیماری‌های انسانی را بسیار کارآمدتر کند. برای مثال، برای غربالگری سرطان دهانه رحم، تنها کاری که باید انجام دهید این است که نمونه ادرار بیمار را بارگذاری و سپس کلیک کنید.»

توسعه یک ماشین توالی‌یابی ژن نیمه‌هادی با فناوری تراشه اکسید فلزی-نیمه‌هادی مکمل (CMOS)، یکی دیگر از نقاط تمرکز تیم وان‌چیپ است که برای ارائه خدمات توالی‌یابی ژنی به روشی سریع‌تر و ارزان‌تر طراحی شده است. ونچانگ در خصوص این محصول نیز اظهار داشته: «ما امیدواریم که با کاهش هزینه‌ها، خدمات توالی‌یابی ژن را برای بیمارستان‌های محلی و حتی در یک شهر کوچک هم در دسترس قرار دهیم. اگرچه ما عمدتاً بیماری‌های انسانی را هدف قرار می‌دهیم، اما این دستگاه در بخش‌های دیگر هم قابل استفاده بوده و می‌توان به منظور تشخیص ویروس‌های گیاهی و حیوانی هم از آن استفاده کرد.»

گفتنی است که در دور جدید جذب سرمایه وان‌چیپ، شرکت سرمایه‌گذاری «Qiming Venture Partner»، در رأس هرم قرار داشته و شرکت‌های «C&D Emerging Industry Equity Investment »، «Matrix Partners» و «Desheng Fund» هم در این مسیر با آن همراهی نموده‌اند. وان‌چیپ اعلام نموده که از جذب سرمایه جدید، به صورت عمده برای توسعه فناوری، دریافت تأییدیه‌های کلینیکال، فرایندهای تولید و فروش و همینطور ساخت سایت شرکت استفاده می‌شود.

 

مرجع: «Equal Ocean»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.