آخرین اخبار

سرمایه‌گذاری ۲ میلیون دلاری برای توسعه شیشه‌های هوشمند

سرمایه‌گذاری ۲ میلیون دلاری برای توسعه شیشه‌های هوشمند

شرکت سرمایه‌گذاری همیلتون (Hamilton Global Opportunities)، از سرمایه‌گذاری اولیه 2 میلیون دلاری خود در استارت‌آپ نانویی گائوزی (Gauzy) خبر داده است. گائوزی که به عنوان رهبر جهانی در حوزه فناوری‌های شیشه‌های هوشمند و همچنین سیستم‌های پیشرفته کمک‌راننده شناخته می‌شود، از این جذب سرمایه برای توسعه بیشتر شرکت و تکمیل فرایندهای تجاری‌سازی استفاده می‌نماید.

اعمال فناوری‌های نانویی گائوزی بر روی مواد شفاف یا نیمه‌شفافی مانند شیشه و پلی‌کربنات، مزایای بسیار ملموسی به دنبال داشته که از آن جمله، می‌توان به کنترل میزان عبور نور از طریق تنظیم میزان شفافیت و همچنین مدیریت دما و کاهش هزینه‌های انرژی اشاره نمود. در نتیجه این قابلیت‌های باارزش، به جرأت می‌توان گفت که این فناوری‌ها با تقاضای بسیار بالای شرکت‌ها و بازیگران فعال در صنایع ساخت‌و‌ساز، خودروسازی و هوانوردی روبرو شده و می‌تواند منجر به پایداری، ایمنی، راحتی و رفاه بیشتر شود. به عنوان یک نمونه از جذابیت این فناوری، می‌توان به علاقه‌مندی خودروساز مشهور آلمانی، «BMW»، برای استفاده از آن در شیشه‌های خودروهای نسل آتی اشاره نمود که یک موفقیت بسیار قابل توجه برای گائوزی بوده است. نکته جالب اینجا است که گائوزی در بخش مهمی از زنجیره ارزش این فناوری قرار داشته و از مراحل بالادستی تحقیق‌و‌توسعه تا طراحی، تولید و تحویل نهایی محصول را تحت تسلط خود دارد.

تمرکز قابل توجه این استارت‌آپ برای توسعه سیستم‌های پیشرفته کمک‌راننده (ADAS)، یکی دیگر از نقاط قوت آن به شمار می‌رود. این شرکت، توسعه نسل‌های بعدی آینه‌های هوشمند مبتنی بر دوربین، حسگرهای حرکتی و سیستم‌های بهینه شده برای بهبود دید جاده، مدیریت نقاط کور، کاهش فشار چشم و حفاظت از اپراتورهای عمومی را در برنامه کاری خود گنجانده است.

گوستاوو پروتا (Gustavo Perrotta)، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری همیلتون، در خصوص سرمایه‌گذاری اخیر این شرکت ابراز داشته: «ما بابت حمایت از گائوزی و نوآوری‌هایش در فناوری نانو که با استفاده در شیشه و به ویژه امکان کنترل شفافیت پنجره‌ها و بهینه‌سازی دمای داخلی، کاهش هزینه‌های زیست محیطی ساختمان‌ها را ممکن نموده و به تحول زندگی روزمره ما کمک می‌کند، بسیار مفتخریم. ویژگی‌های این شرکت مسئولیت‌پذیر، کاملاً با سیاست سرمایه‌گذاری ما بر نوآوری‌های با پتانسیل بالا مطابقت دارد. ما به توسعه سیاست سرمایه‌گذاری خود به نفع بازیگرانی با این مشخصات ادامه داده تا به سهامداران خود اجازه بهره‌مندی بیشتر از این نوع فرصت‌ها که از طریق شبکه گسترده ما به دست آمده است را بدهیم.»

 

مرجع: «BusinessWire»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.