آخرین اخبار

استفاده از نانوالیاف کربنی برای توسعه خازن‌های فوق نازک

استفاده از نانوالیاف کربنی برای توسعه خازن‌های فوق نازک

هولدینگ نانویی اسمولتک (Smoltek) اعلام داشته که در راستای تولید خازن‌های بسیار نازک «CNF-MIM»، به دنبال نصب ماشینی برای تولید صنعتی نانوالیاف‌های کربنی است. این دستگاه که در یک کارخانه ساخت نیمه‌هادی نصب می‌شود، بخش مرکزی فرآیند تولید خازن‌های فوق نازک این شرکت را تشکیل می‌دهد.

مدل تجاری اسمولتک، توسعه، صنعتی‌سازی و صدور مجوز برای راهکارهای مختلف فناورانه بوده که مبتنی بر فناوری انحصاری و پتنت شده این شرکت در خصوص نانوالیاف‌های کربنی می‌باشد. راه‌حل‌های فناورانه این شرکت برای حوزه تجاری نیمه‌هادی‌ها، توسط گروه اسمولتک سمی (Smoltek Semi) توسعه یافته و تمرکز این شرکت بر صنعتی‌سازی و تجاری‌سازی خازن‌های بسیار نازک «CNF-MIM» می‌باشد.

این دستگاه رشد کربن که قرار است به خط تولید اسمولتک اضافه گردد، دارای مشخصات منحصر‌به‌فردی بوده که مطابق با فناوری پتنت‌شده این شرکت برای رشد با دقت بسیار بالای نانوفیبرهای کربنی ساخته شده و گام مهمی در فرایندهای این شرکت برای تولید خازن‌های فوق نازک خواهد بود. اولا تیورمن (Ola Tiverman)، مدیر ارشد اسمولتک سمی در خصوص دستگاه جدید می‌گوید: «یک جنبه مهم از فرآیند تولید و زنجیره تأمینی که اکنون توسط ما در حال توسعه است، این است که درجه بالایی از انعطاف فنی در ترکیب با مقیاس‌پذیری برای تولید در حجم بسیار بالا دارا می‌باشد. فرآیند تولید و دستگاه تولید نانوالیاف که در حال حاضر سفارش داده‌ایم، در طول زمان می‌تواند برای تولید چندین نوع مختلف از خازن‌هایی مبتنی بر فناوری انحصاری اسمولتک مورد استفاده قرار گیرد.»

کارل لوندال، معاون صنعتی‌سازی و مدیریت محصول اسمولتک سمی هم در این خصوص می‌گوید: «این بسیار الهام‌بخش است که کار برای ایجاد فرآیند تولید خازن‌های فوق نازک، به نحو رضایت بخشی پیش می‌رود. ما در حال حاضر، در مرحله طراحی پروژه هستیم که فاز سه از پنج فاز پروژه محسوب می‌شود.»

به موازات صنعتی شدن فناوری «CNF-MIM»،  اسمولتک سمی بر روی توسعه اولین محصول خود هم کار می کند. این شرکت معتقد است که این محصول باریک‌ترین خازن جداکننده جهان برای پردازنده‌های کاربردی در تلفن‌های همراه خواهد بود. برنامه‌ها و جاه‌طلبی‌های آتی این شرکت نیز در راستای گسترش محصولات هم‌خانواده «CNF-MIM» و استفاده از آن‌ها در پوشیدنی‌های هوشمند، محاسبات با کارایی بالا (HPC) و «5G» می‌باشد.

اسمولتک، از نانوفناوری‌های کربنی برای حل مشکلات مواد مهندسی پیشرفته مورد استفاده در چندین بخش صنعتی استفاده می‌کند. این شرکت، از فناوری منحصر‌به‌فرد خود، از طریق یک مجموعه گسترده و در حال گسترش از پتنت‌ها محافظت می‌کند. اسمولتک تا کنون حدود 100 درخواست ثبت اختراع داشته و 71 گواهی ثبت اختراع به آن اعطا شده است.

 

مرجع: «Market Screener»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.