آخرین اخبار

بازار حدود ۷۱ میلیارد دلاری در پیش روی نانوفناوری

بازار حدود ۷۱ میلیارد دلاری در پیش روی نانوفناوری

مطالعات بازار انجام شده توسط شرکت «Global Industry Analysts Inc»، فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی بازار نانوفناوری پس از اپیدمی کووید-19 را نشان می‌دهد. بر اساس این گزارش، بازار نانوفناوری تا سال 2026 میلادی، به 70.7 میلیارد دلار خواهد رسید.

به عنوان یک فناوری همه کاره و با کاربردهای گسترده در طیف وسیعی از بخش‌های مصرفی نهایی، فناوری نانو در حال حاضر و با گسترش همه‌گیری کووید-۱۹، با مجموعه‌ای از چالش‌ها و فرصت‌ها مواجه شده است. با توجه به اینکه جهان در حال مبارزه با بزرگترین بحران بهداشت عمومی خود در طول تاریخ است، کاربردهای نانوفناوری در حوزه مراقبت‌های بهداشتی هم با تمرکز بر طراحی راه‌های مؤثر برای شناسایی، تشخیص، درمان و جلوگیری از شیوع عفونت‌های ناشی از این همه‌گیری، در کانون توجهات قرار گرفته است. برای دوره پس از کووید-19 هم، استفاده از راه حل‌های نانویی در تولید بسیاری از دستگاه‌ها و محصولات به رشد خود ادامه خواهد داد. کاربردهای جدید و نوظهور در حوزه‌های انرژی، ساخت‌و‌ساز، منسوجات، کشاورزی، حفاظت از محیط‌زیست، لوازم آرایشی و کالاهای ورزشی، نویدبخش آینده فناوری نانو می‌باشند.

در بحبوحه بحران کووید-19، بازار جهانی نانوتکنولوژی در سال 2022 میلادی، در حدود 47.5 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. همچنین برآوردها حکایت از آن دارد که در دوره پیش‌بینی‌ شده تا سال 2026 میلادی، نرخ رشد مرکب سالیانه این بازار در حدود 9.2 درصد بوده که گواهی بر بازار 70.7 میلیارد دلاری در سال 2026 میلادی خواهد بود.

نانوکامپوزیت‌ها به‌عنوان یکی از بخش‌های بررسی شده در گزارش، با نرخ رشد سالیانه 8.7 درصدی، در سال 2026 میلادی بازاری در حدود 35.4 میلیارد دلار را در بر خواهند داشت. صنعت الکترونیک، همچنان یکی از سریع‌ترین بازارهای مصرفی نهایی در حال رشد برای نانوکامپوزیت‌ها بوده که باعث پیشرفت‌های قوی در این بازار می‌شود. علاوه بر الکترونیک و تجهیزات الکتریکی، نانوکامپوزیت‌ها به چندین بازار مصرفی نهایی دیگر، از جمله ساختمان و ساخت‌و‌ساز، خودروسازی، فناوری اطلاعات، انرژی و بسته‌بندی هم خدمات داده و برای آن کاربردهای تجاری و بالقوه متعددی وجود دارد. گفتنی است که برای بخش نانومواد هم رشد سالیانه 10.1 درصدی برای 7 سال پیش رو پیش‌بینی شده است. نانومواد با ارائه راهکارهایی برای پیشگیری، تشخیص و درمان در شرایط مختلف پزشکی، نقش مهمی در زمینه پزشکی ایفا می‌کنند.

لازم به ذکر است که بازار ایالات متحده آمریکا در سال 2022 میلادی، در حدود 14.2 میلیارد دلار تخمین زده شده و حجم بازار چین هم به عنوان دومین اقتصاد بزرگ، با نرخ رشد سالیانه 11.2 درصدی، در سال 2026 میلادی در حدود 5.1 میلیارد دلار خواهد بود. مناطق جغرافیایی دیگری همچون ژاپن، کانادا و آلمان هم، به ترتیب نرخ رشدهای 8.1، 9.4 و 8.2 درصدی را تجربه خواهند کرد.

در بخش نانوابزارها نیز پیش‌بینی بازاری 7.7 میلیارد دلاری برای سال 2026 میلادی شده است. در این بازار، آمریکا، کانادا، ژاپن، چین و اروپا، نرخ رشد سالیانه 7.1 درصدی را تجربه نموده و در حالیکه این کشورها سهمی 4.1 میلیارد دلاری را در ابتدای بازه زمانی بررسی شده در اختیار دارند، در پایان دوره سهم آن‌ها به 6.6 میلیارد دلار خواهد رسید. حجم بازار آسیا-اقیانوسیه نیز در حدود یک میلیارد دلار برآورد شده است.

  

مرجع: «PR Newswire»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.