آخرین اخبار

جذب سرمایه ۱.۵ میلیون پوندی برای تسریع ورود داروها به بازار

جذب سرمایه ۱.۵ میلیون پوندی برای تسریع ورود داروها به بازار

شرکت ایرلندی کوزوی سنسورز (Causeway Sensors) که در زمینه بایوفناوری فعالیت دارد، موفق به جذب سرمایه جدیدی شده که به منظور توسعه تیم کاری و تسریع ورود داروهای جدید به بازار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این جذب سرمایه 1.5 میلیون پوندی که از طریق «Kernel Capital» انجام گرفته، مجموع جذب سرمایه این شرکت را به بیش از 6.5 میلیون پوند رسانده است.

کوزوی که یک استارت‌آپ زایشی از دانشگاه «Queen’s University» است، در سال 2016 میلیادی و با تکیه بر تحقیقات انجام شده در این دانشگاه تأسیس شد. این استارت‌آپ، یک پلتفرم نانو سنسور (Nano Sensor Platform) توسعه داده که فرایند ورود داروهای جدید به بازار را تسریع نموده و با کاهش ریسک‌های موجود در این مسیر، فرایندهای تصمیم‌گیری را بهبود می‌بخشد.

فناوری پتنت شده این شرکت، نتیجه‌ای از یک تلاش فشرده و متمرکز پنج ساله و یک پشتوانه 20 ساله تحقیق‌وتوسعه در دانشگاه کوئین می‌باشد. این استارت‌آپ، در سال 2016 میلادی و در قالب سرمایه‌ بذر، موفق به جذب سرمایه 500 هزار پوندی شد. پس از آن، با پیشرفت‌های مطلوب حاصل شده در فناوری، در سال 2018 میلادی یک جذب سرمایه 1.2 میلیون پوندی از طریق «Kernel Capital» داشت. با این همه، سال 2022 میلادی برای این استارت‌آپ زایشی بیش از پیش مطلوب بوده و در حالی که مرکز تحقیقات و نوآوری انگلیس (UK Research & Innovation) به عنوان بخشی از کنسرسیوم مواد نانویی هوشمند  ایرلند شمالی (Smart Nano NI consortium) در ژانویه این سال سرمایه 3.3 میلیون پوندی را به آن تزریق نمود، جذب سرمایه جدید 1.5 میلیون پوندی که در ماه مارس رخ داده، مجموع جذب سرمایه این شرکت را به 6.5 میلیون پوند رسانده است.

این جذب سرمایه جدید، کمک ویژه‌ای به گسترش تیم کاری و اجرایی این شرکت نموده و در نتیجه می‌تواند فرایند توسعه و ورود به بازار داروهای جدید را تسریع نماید. نایل اولدن (Niall Olden)، از شرکای مجموعه سرمایه‌گذاری «Kernel Capital» در این خصوص می‌گوید: «یک نیاز برآورده نشده جدی برای دسترسی به ابزارهای دقیقی وجود دارد که بتوانند داده‌های با ارزش بالا را در زمان واقعی، آنلاین و در طول فرآیند توسعه دارو ارائه نمایند. ما معتقدیم که کوزوی می‌تواند این نیاز را برآورده کند. فناوری توسعه یافته، یک نمونه عالی از فناوری‌های هاردتک بوده و ما خوشحالیم که یک بار دیگر از این تیم و برنامه‌هایش برای ارائه این فناوری نوآورانه به بازار حمایت می‌کنیم».

دیوید مور (David Moore)، مدیر بخش اسپین‌آف و سرمایه‌گذاری دانشگاه کوئین (Spin-outs & Investments) هم در خصوص جذب سرماهی جدید می‌گوید: «این دور سرمایه‌گذاری، آخرین پله در مسیر تجاری‌سازی فناوری کوزوی است و من می‌خواهم از فرصت استفاده کنم و از سرمایه‌گذاران برای حمایت مستمرشان تشکر کنم. این سرمایه‌گذاری، همراه با کمک مالی رقابتی UKRI، ما را در یک موقعیت قوی قرار می‌دهد تا قبل از ورود به بازار محصولات بایو، اولین محصولمان ما را با کمک شرکت‌های دارویی به‌طور کامل اعتباربخشی کنیم».

 

مرجع: «Newsletter»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.