آخرین اخبار

عرضه برف پاک‌کن‌های نانویی به بازار

عرضه برف پاک‌کن‌های نانویی به بازار

برف‌پاک‌کن‌های جدید شرکت کیمبلید (KIMBLADE) که از فناوری نانو بهره برده است، روانه بازار شده و قابلیت تأمین آن از طریق وب‌سایت آمازون وجود دارد. این شرکت، در چهاردهم مارس سال جاری میلادی با افتخار اعلام داشته که این برف‌پاک‌کن‌های جدید که حاوی یک پوشش نانویی ضد آب می‌باشند، به بازار عرضه شده و توسط مشتریان قابل تأمین می‌باشد. پوشش ضد آب ارائه شده در این محصول جدید، نیاز به ایجاد پوشش‌های ضدآب بر روی شیشه‌ جلو خودرو را مرتفع نموده و مزایای اقتصادی و کیفی زیادی به دنبال خواهد داشت.

با وجود این واقعیت که شیشه جلوی خودرو یک جزء حیاتی در تضمین ایمنی راننده است، در نتیجه وضوح دید راننده و پاک کردن شیشه از انواع آلاینده‌ها مانند حشرات، گرد و غبار، برف و باران و حتی روغن‌های نشت نموده از خودروها، مسئله بسیار مهمی است که هنوز هم با وجود توسعه فناوری‌های مختلف و وجود برندهای متعدد در بازار، به صورت کامل مرتفع نشده است. با این وجود، خوشبختانه با کمک فناوری کیمبلید، یک راه حل جدید در دسترس قرار گرفته است. کیمبلید که یک شرکت متخصص در زمینه لوازم خودرو و تیغه‌های برف پاک‌کن است، اخیراً به دلیل اختراع انقلابی جدید خود برای ساختار تیغه برف پاک‌کن، مورد توجه زیادی قرار گرفته است. این شرکت با معرفی ست نانویی کیمبلید (KIMBLADE NANO SET)، به اخبار بازگشته و موفق به جمع‌آوری سرمایه 390 هزار دلاری در پلتفرم‌های «Kickstarter» و «Indiegogo» شده است.

در این ست نانویی، یک پوشش ضد آب سیلیکونی و یک محلول ویژه برای تمیز کردن شیشه خودرو قرار دارد. سیلیکون تقویت شده با نانولوله‌های کربنی، نوید افزایش سه برابری دوام تیغه‌ها را نسبت به نمونه‌های قبلی می‌دهد. نانوذرات سرامیکی موجود در پاک‌کننده شیشه هم، حتی قابلیت حذف لایه‌های آلوده غیرقابل تشخیصی که برای مدت طولانی عمیقاً در شیشه جلو ورود نموده‌اند را دارا می‌باشد.

علاوه بر استفاده از ترکیبات جدید، این شرکت اقدام به تغییر در طراحی تیغه نموده و به جای تیغه‌های مثلثی معمول، طراحی جدیدی استفاده نموده که هم انعطاف‌پذیری را بهبود داده و هم اجزای شستشو را قوی‌تر از قبل نموده است. جدای از پاک کننده، از نانوفناوری گرافن هم برای ایجاد پوشش شیشه استفاده می‌شود. استفاده و اعمال این ماده بسیار ساده بوده و تنها با یک بار استفاده، پوشش چسبنده را نزدیک به شش ماه حفظ می‌کند. این پوشش نیز، دارای قابلیت کنترل آلودگی، افزایش دید و اثر ضد آب است.

 

مرجع: «Digital Journal»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.