آخرین اخبار

مدال طلای نمایشگاه اختراعات استانبول در اختیار یک استارت‌آپ نانویی

مدال طلای نمایشگاه اختراعات استانبول در اختیار یک استارت‌آپ نانویی

شرکت نانویی کلین اویل (Clean Oil International)، موفق به دریافت مدال طلای نمایشگاه بین‌المللی اختراعات استانبول (ISIF’21) گردید. این استارت‌آپ کانادایی که در زمینه فناوری‌های پاک فعالیت دارد، پیش از این نیز جوایز دیگری برای نوآوری خود در زمینه جلوگیری از نشت مواد نفتی در صنعت نفت و گاز دریافت نموده است.

همه ساله در اقصی نقاط جهان، رویدادهای متنوعی در حوزه نوآوری و اختراع برگزار می‌گردد که اغلب آن‌ها، استارت‌آپ‌ها و فعالیت‌های کارآفرینانه آن‌ها را در اولویت برنامه‌های خود قرار می‌دهند. عمده دلیل این امر، پیچیدگی تجاری‌سازی اختراعات توسعه یافته توسط این کسب‌وکارهای نوپا و نقش پررنگ آن‌ها در رشد و توسعه اقتصادی جوامع است. به عبارت دیگر، استارت‌آپ‌ها در عرضه محصول نهایی خود به بازار با مشکلات زیادی مواج بوده و نمایشگاه‌های اختراع و نوآوری، با فراهم آوردن امکان معرفی نوآوری‌ها و همچنین ایجاد ارتباط بین مصرف‌کنندگان و سرمایه‌گذاران با فعالان استارت‌آپی، مسیر تجاری‌سازی محصولات را برای آن‌ها تسهیل می‌کنند. نمایشگاه بین‌المللی اختراعات استانبول هم، در همین راستا برگزار می‌گردد. این همایش بین‌المللی که مخترعان، نوآوران و سرمایه‌گذاران را از سرتاسر جهان گرد هم می‌آورد، توسط اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ترکیه و با همکاری فدراسیون بین‌المللی انجمن مخترعان و حمایت سازمان جهانی مالکیت فکری و دفتر ثبت اختراع اروپا برگزار می‌گردد.

در ششمین دوره این نمایشگاه، استارت‌آپ «کلین اویل» که یکی از پیشگامان فناوری‌های خودکار برای جلوگیری از نشت نفت و روغن محسوب می‌شود، مدال طلا را از آن خود نمود. فناوری ابداعی این شرکت که از نانو فناوری بهره می‌برد، کاملاً اتوماتیک بوده و در هنگام نشت نفت، بدون نیاز به اپراتور و دخالت انسانی، قادر به پیشبرد عملیات می‌باشد.

«بابک خداپرست»، بنیان‌گذار و مدیرعامل ایرانی شرکت «کلین اویل» می‌گوید: «ما مفتخر و خوشحالیم که این جایزه معتبر را از سوی معاون وزیر صنعت و فناوری ترکیه و در یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای نوآوری جهان دریافت کردیم». لازم به تأکید است، این جایزه یکی از چندین جایزه‌ای است که «کلین اویل» موفق به کسب آن‌ها شده است. تیم کاری این شرکت به سرعت در حال نهایی‌سازی فرآیند تحقیق و توسعه و حضور در بازار بوده و در این مسیر، 3 جایزه بین‌المللی و 4 کمک هزینه ملی جهت توسعه نوآوری‌های خود به دست آورده است. این استارت‌آپ خلاق که به دنبال یک انقلاب بزرگ در واکنش به بلایای نفتی است، کاهش اثرات شدید اقتصادی، زیست‌محیطی و مالی ناشی از نشت مواد نفتی را هدف قرار داده و با توجه به تأثیرگذاری بالای فناوری، توجه بسیاری از صنایع و حتی دولت‌ها را به خود جلب نموده است. پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری میلادی، راه‌اندازی آزمایشی فناوری و ورود به بازار خاورمیانه به‌عنوان یکی از بازارهای هدف کلیدی، آغاز گردد.

 

مرجع: «PR Web»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.