آخرین اخبار

کاهش مصرف انرژی صنعت ساختمان به کمک پوشش‌های نانویی

کاهش مصرف انرژی صنعت ساختمان به کمک پوشش‌های نانویی

شرکت ایندستریال نانوتک (Industrial Nanotech) که بیشتر بر توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌های نانویی در زمینه صرفه‌جویی انرژی و کاهش آلاینده‌های محیطی متمرکز است، خبر از عرضه نوعی پوشش هوشمند به نام «TalkingPaint» داده که در کاهش مصرف انرژی ساختمان‌ها مؤثر است.

«INTK» که در سال 2004 میلادی تأسیس شده، طی سال‌های فعالیت خود، مجموعه‌ای از محصولات نانویی با کاربری آسان و فراگیر را به‌ویژه در حوزه صرفه‌جویی انرژی و کاهش کربن توسعه داده است. فناوری‌های ابداعی این شرکت که از طریق یک زنجیره جهانی از توزیع‌کنندگان به فروش می‌رسد، عمدتاً شامل انواع محصولات عایق صنعتی است که با استفاده از نانو فناوری تولید شده‌اند. از مهم‌ترین این محصولات، می‌توان به «Nansulate Translucent PT» و «Nansulate Translucent High Heat» اشاره نمود که به ترتیب عایق‌های حرارتی و پوشش‌های جلوگیری از خوردگی هستند. علاوه بر موارد فوق، این شرکت نوعی پوشش مقاوم برای محیط‌های حساس تولید نموده که از کپک زدن مواد غذایی جلوگیری می‌کند. پوشش‌های کریستالی برای سقف ساختمان‌ها و سپر هوشمند (انتخاب رنگ‌های سرد برای نقاشی‌های بیرونی) که از هدر رفتن انرژی جلوگیری می‌کند و همچنین نوعی پوشش خودرویی به نام «NANOBOOST»، از دیگر محصولات این شرکت نوآور به حساب می‌آیند. جالب اینجا است که نوعی محصول محافظتی از کندوی زنبورهای عسل به نام «Bee Protect» هم در سبد محصولات «INTK» وجود دارد!

آخرین محصول نانویی «INTK»، نوعی پوشش هوشمند است که بنا بر آخرین پیش‌بینی‌ها، تا پایان سه ماهه نخست سال جاری میلادی در کارخانه تولیدی این شرکت واقع در کارولینای آمریکا، به تولید انبوه می‌رسد. بنا بر اعلام «INTK»، شرکت‌های مشهوری همچون والمارت، کاترپیلار، یاماها، نستله و حتی ناسا در زمره مشتریان این پوشش هوشمند قرار دارند. علاوه بر این، استوارت بورچیل (Stuart Burchill)، مدیرعامل این شرکت، خبر از نخستین سفارش خرید خود از سوی «Nanotech Coating» داده که نماینده اتحادیه اروپا محسوب می‌شود. این سفارش 860 هزار دلاری، به معنای آغاز فروش محصولات به کشورهای عضو اتحادیه اروپا و هموار شدن مسیر برای ورود کامل و همه جانبه به بازار اروپا است، به‌ویژه این‌که کمیسیون اروپایی با تعریف پروژه جدیدی برای تأمین مالی ساختمان‌های هوشمند، مترصد حمایت از فناوری‌ها و نوآوری‌هایی است که مصرف انرژی را در ساختمان‌ها کاهش می‌دهند.

 

مرجع: «Microcap daily»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.