آخرین اخبار

تملک یک شرکت نانویی با هدف تسریع توسعه ایمپلنت‌های مختلف

تملک یک شرکت نانویی با هدف تسریع توسعه ایمپلنت‌های مختلف

شرکت «Second Sight Medical»، خبر از تملک استارت‌آپ نانویی «Nano Precision Medical» و تمرکز بر توسعه ایمپلنت‌ها، تجهیزات و داروهای نانویی داده است. بنا بر موافقت‌های صورت گرفته، «NPM» با یکی از شرکت‌های تابعه «Second Sight» ادغام شده و برای تسریع برنامه‌های توسعه‌ای این استارت‌آپ، سرمایه‌ای هشت میلیون دلاری نیز در اختیار آن قرار می‌گیرد.

یکی از حوزه‌های کاربرد نانو فناوری، صنایع پزشکی و دارویی است که در بین آن‌ها، دارورسانی و توسعه پلتفرم‌های تحویل دارویی، از مورد توجه‌ترین موارد به حساب می‌آید. «NPM» هم که در سال 2009 میلادی تأسیس شده، یکی از استارت‌آپ‌های فعال در همین زمینه است. این شرکت، فناوری ایمپلنت دارویی «NanoPortal» را توسعه داده که هدف از آن، ترکیب مهندسی، نانو فناوری و توسعه دارویی برای ایجاد یک پروفایل آزادسازی دارو، با حداقل نوسان در طیفی از مولکول‌های کوچک، پپتیدها و آنتی‌بادی‌ها است.

پروژه در دست اجرای این استارت‌آپ، «NPM-119» نام دارد که نوعی ایمپلنت زیرپوستی برای درمان بیماران دیابتی نوع دوم محسوب می‌شود. یک دهه توسعه موفق و قابلیت‌های فناورانه چشمگیر باعث شده تا توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران و سایر شرکت‌های دارویی و پزشکی به این استارت‌آپ جلب شود، به‌طوری که پس از جذب سرمایه 55 میلیون دلاری در ده دور تأمین مالی، حالا «Second Sight» پا پیش گذاشته و با تملک آن، مترصد به‌کارگیری توانمندی‌های فنی این شرکت در فرآیندهای تولیدی خود است.

گفتنی است، «Second Sight» در حال توسعه نوعی سیستم پروتز برای درمان نابینایان بوده و همان‌طور که در بیانیه ادغام دو شرکت درج گردیده، هدف شرکت تازه تأسیس، توسعه و پیشرفت سبد ایمپلنت فعلی «NPM» و نیز ایجاد اشکال جدیدی از پروتزهای مصنوعی برای نابینایان خواهد بود. به نظر می‌رسد که تلفیق ایمپلنت‌های «NPM» با دستگاه‌های ابداعی «Second Sight»، می‌تواند تحولی بزرگ در این صنعت پدیدار نماید. گرگ ویلیامز (Gregg Williams)، رئیس هیئت‌مدیره «Second Sight» در این باره می‌گوید: «ادغام این استارت‌آپ، با چشم‌انداز گسترده ما برای تبدیل شدن به یک شرکت برتر در حوزه ایمپلنت‌های دارویی و دستگاهی همسو بوده و به ما امکان دسترسی فوری به تیم مجرب و اجرایی این استارت‌آپ را می‌دهد. این ادغام، فرصت‌های بی‌شماری برای دو شرکت فراهم می‌کند تا از هم‌افزایی‌های بالقوه استفاده کنند».

بنا بر توافقات صورت گرفته، آدام مندلسون (Adam Mendelsohn)، بنیان‌گذار و مدیرعامل «NPM» قرار است شرکت ادغامی جدید را رهبری کند. وی در این خصوص اظهار می‌دارد: «ما از پیشنهاد ادغام با Second Sight بسیار هیجان‌زده هستیم. این قرارداد ما را قادر می‌سازد تا فعالیت‌های توسعه‌ای خود را سرعت بخشیده و با این شرکت در اکتشاف و نوآوری مداوم برای استفاده از فرصت‌های تجاری پیش رو تعامل کنیم».

 

مرجع: «Drug Delivery Business»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.