آخرین اخبار

استفاده از مواد نانویی روی‌ شیشه‌های کامیون‌ها

استفاده از مواد نانویی روی‌ شیشه‌های کامیون‌ها

شرکت نانویی «سی بوند سیستم» (C-Bond Systems)، با هدف ورود به بازار خودروهای سنگین، قراردادهای جدیدی برای اعطای نمایندگی‌های فروش در این صنعت به امضا رسانیده است. محصول اصلی این شرکت، نوعی محافظ نانویی به نام «نانوشیلد» (NanoShield) برای تقویت و محافظت از شیشه است. این ماده، به سطح شیشه نفوذ نموده و با ترمیم عیوب میکروسکوپی که ممکن است به ایجاد بریدگی و ترک در آن منجر شود، از آن محافظت می‌کند. یکی از مهم‌ترین مصارف نانوشیلد، حافظت از شیشه جلوی خودروها بوده و بازار خودروهای سنگین اعم از انواع کامیون و سایر ناوگان حمل‌ونقل بین جاده‌ای، یکی از بازارهای بالقوه برای «سی بوند سیستم» به حساب می‌آید.

«سی بوند سیستم» که در سال 2007 میلادی تأسیس گردیده، از همان ابتدای کار همکاری با دانشگاه و صنعت را به‌عنوان دو ضلع کلیدی اکوسیستم نوآوری در دستور کار خود قرار داده است. اخذ مجوز بهره‌برداری از پتنت‌های متعلق به دانشگاه رایس (Rice University)، رصد دقیق بازار جهت تطابق ایده با نیازهای مشتریان، تنوع‌بخشی به سبد محصولات و خدمات و هدف قرار دادن بازارهای بین‌المللی از طریق همکاری با توزیع‌کنندگان مختلف، از مهم‌ترین خصوصیات این استارت‌آپ موفق محسوب می‌شود. عقد قرارداد با نمایندگی‌های فروش جدید شامل «RPS Heavy Duty»، «Sherman-Pearson Company»، «Schnair Sales & Service» و «GPM – Enterprises, LLC» را می‌توان بخش دیگری از این تلاش برای ارتباط بهتر با صنعت دانست که می‌تواند ورود به بازار خودروهای سنگین و ناوگان حمل‌ونقل بین جاده‌ای را برای این شرکت تسهیل نماید.

گفتنی است که ترک‌خوردن و تعویض شیشه خودرو (به‌ویژه شیشه جلو)، یکی از رایج‌ترین موارد گزارش شده به شرکت‌های بیمه در آمریکا است که سهمی 30 درصدی در مطالبات تقاضا شده از این شرکت‌ها دارد. با توجه به این‌که در طی سال‌های اخیر با تعبیه فناوری‌های جدید بر روی شیشه‌های اتومبیل‌ها، هزینه جایگزینی شیشه‌های شکسته و یا ترک‌خورده تا 600 درصد افزایش یافته است، برآورد می‌شود که شرکت‌های بیمه، سالیانه بالغ بر 4 میلیارد دلار بابت این مشکل هزینه می‌کنند. بدیهی است که این امر در کامیون‌ها که ساعت‌های زیادی در سفر به سر می‌برند، از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود. اسکات سیلورمن (Scott R. Silverman)، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل «سی بوند سیستم» در این باره می‌گوید: «با قراردادهای جدید منعقد شده، ما همچنان به گسترش و توسعه کانال‌های فروش محصولات شرکت ادامه می‌دهیم. ما بر این باوریم که ناوگان حمل‌ونقل خودروهای سنگین، به دلیل تعداد ساعاتی که کامیون‌ها در جاده‌ها حضور دارند، تحت تأثیر ضرر و زیان ناشی از تعمیر و تعویض شیشه‌ها بوده و نیاز به «نانوشیلد» کاملاً دائمی است. از این منظر، این خودروها یک مشتری ایده‌آل برای ما به حساب می‌آیند».

لازم به ذکر است، هر چهار شرکت جدیدی که با آن‌ها قرارداد نمایندگی فروش منعقد شده، از بازیگران قدیمی صنعت خودروهای سنگین محسوب می‌شوند که قطعات و لوازم جانبی لازم را به ناوگان حمل‌ونقل بازار آمریکا عرضه می‌کنند. حضور «نانوشیلد» در فهرست اقلام و موجودی‌های این شرکت‌ها، به معنای دسترسی آسان و سریع صاحبان کامیون‌ها به فناوری انحصاری «سی بوند سیستم» و بهره‌مندی از مزایای خیره‌کننده آن خواهد بود.

 

مرجع: «Finance Yahoo»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.