آخرین اخبار

از تولید کفش، تا کاهش گازهای گلخانه‌ای و توسعه ابرخازن‌ها

از تولید کفش، تا کاهش گازهای گلخانه‌ای و توسعه ابرخازن‌ها

شرکت استرالیایی فرست گرافن (First Graphene)، در انتظار یک موفقیت تجاری چشمگیر در سال‌های آتی است. این شرکت که در طی یک سال گذشته چندین نقطه عطف مهم را در مسیر توسعه و تجاری‌سازی محصولات نانویی خود تجربه نموده، خبر از رشد 94 درصدی درآمدهایش در پایان سه ماهه دوم سال مالی 2022 میلادی داده است. همچنین پیش‌بینی‌های شرکت حکایت از آن دارد که در نتیجه این توسعه‌های مستمر، دستیابی به درآمد 720 میلیون دلاری هم تا سال 2025 محتمل خواهد بود. از مهم‌ترین پروژه‌های موفق این شرکت که مبتنی بر گرافن به نتیجه رسیده، می‌توان به توسعه پوشش‌های رسانای پیشرفته، کاهش گازهای گلخانه‌ای صنعت سیمان و بتن و نیز تلاش برای تجاری‌سازی فناوری انحصاری ابرخازن اشاره نمود.

«فرست گرافن» را می‌توان یک نمونه بارز از شرکت‌هایی دانست که با تکیه بر فناوری نانو و قابلیت‌های متنوع آن، در پی توسعه و تجاری‌سازی محصولات مختلف می‌باشد. این شرکت در یک گام بسیار مهم، طیف وسیعی از پوشش‌های رسانای پیشرفته را در قالب نام تجاری «®PROGRAPH» به بازار عرضه نموده است. این اقدام، راه را برای این شرکت به منظور ورود به بازار جذاب و بزرگ پوشش‌های نانویی در اروپا هموار ساخته است.

علاوه بر این، «فرست گرافن» فعالیت‌های گسترده‌ای هم در صنعت بتن و سیمان آغاز نموده است. از آنجایی که حدود 8 درصد از انتشار دی اکسید کربن جهان به تولید سیمان باز می‌گردد، این شرکت نانویی بخشی از تمرکز تحقیقاتی خود را بر کاهش عمده انتشار «CO2» قرار داده و در نتیجه همکاری‌های فناورانه با شرکای صنعتی فعال در این حوزه و بکارگیری افزودنی‌های گرافنی جدید در سیمان، انتشار گازهای تولیدی را بین 16 تا 22 درصد کاهش داده که کمک ویژه‌ای برای دستیابی به چشم‌انداز کاهش 40 درصدی انتشار گازها تا سال 2030 خواهد بود.

اما این موارد تنها موفقیت‌های «فرست گرافن» به شمار نمی‌روند؛ این شرکت، بودجه‌ای 15000 پوندی هم از «Innovate UK EDGE» دریافت نموده که مربوط به فعالیت‌های توسعه‌ای بر روی مواد هیبریدی گرافنی ابرخازن است. این جایزه، در کنار بودجه 100 هزار دلاری که از سوی دولت استرالیا به این شرکت تخصیص داده شده، نقطه عطف مهمی در مسیر تجاری‌سازی فناوری ابرخازن «فرست گرافن» به حساب می‌آید. پیش‌بینی می‌شود که این توسعه‌های مستمر و جلب توجه شرکای صنعتی و سرمایه‌گذاران مختلف، راه را برای پیشرفت بیشتر و ورود به بازار هموار نموده و درآمد 720 میلیون دلاری را تا سال 2025 میلادی برای این شرکت به همراه داشته باشد.

گفتنی است، «PureGRAPH» به‌عنوان محصول و فناوری محوری «فرست گرافن»، پایه و اساس بسیاری از پروژه‌های فناورانه شرکت و ورود به بازارهای مختلف می‌باشد. برای مثال، «Aquatic Leisure Technologies» که صاحب نام تجاری استخرهای فایبرگلاس «Aqua Technics» است، از این فناوری نانویی در تولید محصولات خود استفاده نموده که علاوه بر افزایش مقاومت استخرها نسبت به مواد شیمیایی، کاهش 30 درصدی وزن و افزایش 30 درصدی استحکام را برای آن‌ها به دنبال داشته است. تاکنون، بیش از 1500 استخر پیشرفته با استفاده از «PureGRAPH» تولید شده است. یک کاربرد دیگر این فناوری، استفاده در کفش‌های ایمنی بوده که به‌طور قابل توجهی منجر به افزایش استحکام و دوام کفش‌ها می‌گردد. در ماه ژوئن سال گذشته میلادی، تولیدکننده کفش‌های ایمنی «Steel Blue»، طیف متنوعی از چکمه‌های ایمنی فوق‌العاده بادوام را تولید و به بازار عرضه نمود که در آن‌ها از «PureGRAPH» استفاده شده بود.

طبق گزارش‌ها، «فرست گرافن» شاهد تقاضای قوی از بخش‌های جدید بازار بوده و فرصت‌های جذابی پیش روی این شرکت قرار دارد. علاوه بر مثال‌های بالا، آزمایشات گسترده‌ای هم برای ترکیبات پلیمری رسانای حرارتی با کاربردهای انرژی‌های تجدیدپذیر آغاز شده که می‌تواند دریچه جدیدی برای ورود به یک بازار دیگر به حساب آید.

 

مرجع: «graphene-info»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.