آخرین اخبار

تلفیق طب سنتی و نانو برای تولید نوارهای خوراکی

تلفیق طب سنتی و نانو برای تولید نوارهای خوراکی

یک استارت‌آپ سوئیسی، نوارهای خوراکی کورکومین (Curcumin) تولید نموده که سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده و علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، خاصیت ضد التهابی قدرتمندی دارد. نوآوری اصلی این نوارهای خوراکی، تلفیق نانو فناوری با سیستم طب سنتی هند ملقب به آیورودا (Ayurvedic Medicine) است. بنا بر تعالیم این سیستم 1000 ساله که بر شفای طبیعی تأکید دارد، با رعایت اصول و علم زندگی، می‌توان سلامت جسمی، ذهنی و روحی را تضمین نموده و از عمر طولانی برخوردار بود. نانو ودا (NanoVeda) با استفاده از فناوری ابداعی خود، مواد را به نانوذراتی تبدیل نموده که به سرعت در بدن حل شده و جذب می‌شوند.

استفاده از نانو فناوری در کشاورزی و صنایع غذایی، قدمتی نسبتاً زیاد داشته و عملاً یکی از کاربردهای اصلی این فناوری به حساب می‌آید. در حالی که اغلب نوآوری‌های فعلی بر نحوه تغذیه و فرآوری محصولات کشاورزی و یا بسته‌بندی آن‌ها تأکید دارند، «نانو ودا» سعی نموده تا با رویکردی متمایز، فناوری و سنت را با هم ترکیب کند. این استارت‌آپ، از کورکومین که ماده اصلی زردچوبه است، به‌عنوان نمادی از طب سنتی هند استفاده نموده و آن را با تکنیک‌های مبتنی بر فناوری نانو، به مواد قابل جذب برای بدن تبدیل می‌کند. راکشیت مهتا (Rakshit Mehta)، بنیان‌گذار این استارت‌آپ موفق می‌گوید: «کورکومین دارای خواص ضد التهابی قوی و همچنین یک آنتی‌اکسیدان بسیار قدرتمند است. از آنجا که کورکومین می‌تواند التهاب را کاهش دهد، ممکن است به درمان برخی بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی و آرتریت کمک کند. علاوه بر این، کورکومین دارای خواص ضد میکروبی، ضد قارچ و ضد ویروسی است که به سیستم ایمنی بدن برای دفع عفونت کمک می‌کند».

جالب است بدانید که فواید کورکومین به همین موارد ختم نمی‌شود و برخی منابع از جمله «Healthline.com»، خواص دیگری همچون ضد پیری و افسردگی را هم برای آن ذکر کرده‌اند. با وجود تمامی این ویژگی‌ها، آنچه محصول «نانو ودا» را برجسته و متمایز می‌کند، استفاده از قابلیت‌های نانو فناوری و به‌کارگیری فناوری پتنت شده «ThinkSol» برای تبدیل کورکومین به نانوذرات و جذب سریع آن‌ها در بدن انسان است. راکشیت مهتا در این باره می‌گوید: «کافی است پوسته محصول را باز کرده و نوار خوراکی را روی زبانتان قرار دهید. بدن به سرعت مواد مغذی را جذب خواهد کرد». نکته جالب‌تر این‌که «نانو ودا» از کورکومین اولتراسول (Ultrasol CURCUMIN) استفاده می‌کند که دسترسی زیستی آن تقریباً 46 برابر سایر برندها است. راکشیت مهتا اضافه می‌کند: «ما می‌دانیم که بدن انسان در جذب بسیاری از انواع کورکومین مشکل دارد و به همین دلیل، از کورکومین اولتراسول استفاده می‌کنیم».

گفتنی است، نوارهای خوراکی کورکومین، با طعم طبیعی «پرتقال / انبه» تولید شده و فاقد سویا، گلوتن، شیر، تخم‌مرغ، گندم، بادام‌زمینی، شیرین‌کننده‌ها و شکر می‌باشند. هم‌اکنون سبد متنوعی از نوارهای خوراکی «نانو ودا» به بازار عرضه شده که از جمله آن‌ها می‌توان به نوارهای خوراکی ایمنی، نوار پروبیوتیک، نوارهای انرژی و آهن، نوار خواب و نوار آشواگاندا (یک گیاه دارویی سنتی) اشاره نمود. این محصولات که نوار کورکومین را می‌توان جدیدترین آن‌ها دانست، به سلامت افراد مبتنی بر سیستم قدیمی آیورودا کمک شایان توجهی خواهد کرد.

 

مرجع: «tampafp»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.