آخرین اخبار

استفاده از ممبران نانویی برای تصفیه آب

استفاده از ممبران نانویی برای تصفیه آب

شرکت نانویی لیکتک اینترنشنال (LiqTech International) که در زمینه توسعه فناوری‌های پیشرفته فیلتراسیون فعالیت دارد، خبر از امضای یک قرارداد جدید «OEM» با یک مشتری بزرگ اروپایی داده است. بنا بر این قرارداد سه ساله، تجهیزات اختصاصی ساخته شده در لیکتک از جمله ممبران سرامیکی مبتنی بر سیلیکون کاربید، برای تصفیه آب آشامیدنی به کار گرفته خواهند شد.

امروزه فناوری نانو در حوزه‌های مختلفی قابل استفاده است که از آن جمله، می‌توان به فناوری‌های پاک و سیستم‌های فیلتراسیون اشاره نمود. فناوری پیشرفته و انحصاری لیکتک اینترنشنال، نوعی فیلتراسیون مبتنی بر کاربید سیلیکون سرامیکی است که برای تصفیه انواع گاز و مواد مایع کاربرد دارد. این استارت‌آپ نانویی که تاکنون موفق به جذب سرمایه 15 میلیون دلاری شده، نوعی ممبران سرامیکی مبتنی بر نانو فناوری توسعه داده که قابلیت استفاده در طیف وسیعی از کاربردهای میکرو فیلتراسیون و اولترا فیلتراسیون را دارا می‌باشد. در این میان، یکی از مهم‌ترین نوآوری‌های لیکتک، توسعه فناوری غشای مایع «SiC» است که برای تصفیه آب به شدت مفید می‌باشد. همین قابلیت فناورانه، توجه بسیاری از شرکت‌ها و فعالان صنعت آب را به خود جلب نموده و چشم‌انداز ویژه‌ای در پیش روی این استار‌ت‌آپ نانویی قرار داده است.

غشاهای سرامیکی لیکتک، با توان عملیاتی بالا، قابلیت حذف مداوم ذرات، قطرات روغن، امولسیون‌ها و جامدات معلق را داشته و علاوه بر مقاومت در برابر مواد شیمیایی، در جریان‌های شدید هم دوام نسبتاً خوبی نشان می‌دهند. علاوه بر این، غشاهای سرامیکی کاربید سیلیکون، در برابر دما قوی‌تر، سخت‌تر، ماندگارتر و مقاوم‌تر بوده و سریع‌تر از غشاهای سرامیکی یا پلیمری معمولی بازیابی می‌شوند و این مسئله، به افزایش عمر آن‌ها و کاهش زمان لازم برای تمیز کردن غشاها در هنگام رسوب کمک می‌کند.

گفتنی است، قرارداد جدید لیکتک اینترنشنال، سه ساله و با ارزش تقریباً 23 میلیون دلار بوده و بنا بر ملاحظات تجاری، نام مشتری اروپایی اعلام نشده است. سان ماتیسن (Sune Mathiesen)، مدیرعامل این شرکت اظهار داشت: «ما خوشحالیم که این قرارداد 3 ساله را برای غشاهای کاربید سیلیکون اختصاصی و استفاده در محصولات OEM که عمدتاً برای تصفیه آب آشامیدنی طراحی شده‌اند، امضا کرده‌ایم. کمبود آب یک مشکل حیاتی و مهم پیش روی ما بوده و بسیاری از مناطق جهان با بحران آب مواجه هستند. هم‌زمان به دلیل افزایش جمعیت و بهبود سبک زندگی، تقاضا برای آب پاک به سرعت در حال رشد است. ما معتقدیم فناوری منحصربه‌فرد لیکتک، یک گزینه ایده‌آل برای کاربردهای مختلف و به‌طور خاص تصفیه آب بوده و مشتاقانه منتظر نشان دادن توانایی‌های خود در فرصت‌های آتی هستیم».

 

مرجع: «Stockhouse»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.