آخرین اخبار

تلفیق نانوفناوری و هوش مصنوعی برای استخراج کانابینوئیدها

تلفیق نانوفناوری و هوش مصنوعی برای استخراج کانابینوئیدها

شرکت کانادایی سیکس ویو (Sixth Wave Innovations)، خبر از امضای تفاهم‌نامه جدیدی با آزمایشگاه کوانتومی نیومکزیکو (Quantum Labs of New Mexico) داده که بر پایه ترکیب و هم‌گرایی دانش نانویی این استارت‌آپ و سیستم هوش مصنوعی آزمایشگاه کوانتومی می‌باشد. این تفاهم سه ساله که قابلیت تمدید برای دوره‌های بیشتر را نیز دارا می‌باشد، در راستای بهره‌برداری از فناوری انحصاری سیکس ویو برای استخراج و تصفیه کانابینوئیدها و استفاده از آن‌ها در اهداف درمانی و بهداشتی بوده و می‌تواند این فرایندها را به کلی متحول نماید.

یکی از راهکارهای پیش رو برای توسعه فناوری‌های مختلف و گسترش کاربردهای آن‌ها، همکاری با دیگر شرکت‌ها است. این همکاری‌های فنی و علمی، می‌تواند هم‌افزایی مناسبی برای توسعه نوآوری‌های جدید ایجاد کند. همکاری سیکس ویو و آزمایشگاه‌های کوانتومی هم در همین راستا شکل گرفته است. نیکلاس مونتویا (Nicholas Montoya)، مدیر آزمایشگاه‌های کوانتومی می‌گوید: «من شرکای خود را بر مبنای این‌که در حال حاضر با فناوری‌هایشان در کدام نقطه قرار دارند و قرار است در آینده به کدام سمت بروند، انتخاب می‌کنم. ما می‌خواهیم یک نمونه پیشرو باشیم. استانداردهای ایمنی و کنترل کیفیت کوانتوم، در نظر دارد تا یک دستگاه هوش مصنوعی کاملاً خودکار برای تولید ایمن و پایدار کانابینوئید نصب کند که علاوه بر کنترل کیفیت بهتر، از صدمات احتمالی در محل کار و فرآیند تولید جلوگیری می‌کند. این پروژه‌ای است که من واقعاً می‌خواهم سیکس ویو هم در آن حضور داشته باشد».

جاناتان گلوکمن (Jonathan Gluckman)، مدیرعامل سیکس ویو هم در خصوص همکاری جدید می‌گوید: «شرکت ما از همکاری با آزمایشگاه‌های کوانتوم برای توسعه یک فرآیند هوش مصنوعی کاملاً پیشرفته و مستقل هیجان‌زده است. ما فناوری نانویی خود را به‌عنوان یک نوآوری آینده برای شناسایی، خالص‌سازی و استخراج می‌بینیم و انتخاب شدن توسط کوانتوم برای استفاده از آن در کنار سیستم هوش مصنوعی، گواهی بر دیدگاه آینده‌نگر آن‌ها و اعتماد به سیستم Affinity است».

گفتنی است، سیستم «Affinity» یک پلتفرم جداسازی و ایزولاسیون کانابینوئید است که از فناوری نانویی و پتنت شده شرکت سیکس ویو بهره می‌برد. این فناوری، با استفاده از پلیمرهای مولکولی چاپ شده (MIP) توسعه یافته و نرخ بازیابی کانابینوئیدهای از دست رفته در فرآیند تولید را افزایش می‌دهد. تیم کاری سیکس ویو، سابقه‌ای بیست ساله در توسعه و تجاری‌سازی محصولات با فناوری «MIP» (استخراج و شناسایی مواد هدف در سطح مولکولی) داشته و از زمان تأسیس شرکت در سال 2013، سعی در توسعه گستره کاربرد فناوری و هدف قرار دادن عناصر دیگر برای استخراج یا تشخیص (از جمله عناصر یا ترکیبات آلی و معدنی) داشته است.

 

مرجع: «Street Insider»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.