آخرین اخبار

درمان روماتیسم و التهابات مفصلی به کمک نانوفناوری

درمان روماتیسم و التهابات مفصلی به کمک نانوفناوری

استارت‌آپ نانو جنسیس (Nano Genesis)، موفق به تولید امولسیون جدیدی شده که انقلاب بزرگی در درمان روماتیسم و التهابات مزمن زانو به دنبال خواهد داشت. فرمولاسیون جدید، علاوه بر ایمنی و کارایی بالا، تحویل دارویی مولکول فولرن (C60) را نیز تا 800 برابر افزایش می‌دهد.

فولرن که بیشتر تحت عنوان «C60» شناخته می‌شود، برای اولین بار در سال 1985 میلادی معرفی گردید. این کشف بزرگ به حدی از نظر علمی ارزشمند بود که کاشفان آن به نام‌های رابرت کرل (Robert Curl)، هارولد کروتو (Harold Kroto) و ریچارد اسمالی (Richard Smalley)، جایزه نوبل شیمی در سال 1996 را به خود اختصاص دادند. حال پس از گذشته بیش از دو دهه از این اکتشاف بزرگ، سازندگان فولرن توانسته‌اند یک امولسیون جدید را در آزمایشگاه‌های شرکت نانو جنسیس توسعه دهند که در عین ایمنی و غیر سمی بودن، کارایی آن را تا 800 برابر افزایش می‌دهد. محصول جدید این استارت‌آپ، «EON C60» نام دارد.

بنا بر گزارش‌ها، با پیر شدن جمعیت آمریکا، انتظار می‌رود که در دهه‌های آتی، شیوع آرتریت (روماتیسم مفصلی) به شدت افزایش یافته و تا سال 2040 میلادی، حدود 78.4 میلیون نفر (تقریباً 25.9 درصد از کل جمعیت بزرگسال این کشور)، به این بیماری مبتلا خواهند بود. این در حالی است که این آمار در سال‌های 2013 تا 2015، در حدود 54.4 میلیون نفر بوده است. محصول ابداعی نانو جنسیس، می‌تواند یک گزینه مقرون‌به‌صرفه و کارآمد برای مقابله با این چالش بزرگ بهداشتی باشد. اوگو آموبی (Ugo Amobi)، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل نانو جنسیس در این خصوص می‌گوید: «عرضه داروی جدید ما، به میلیون‌ها نفری که از درد مزمن و بیماری‌های التهابی رنج می‌برند، گزینه‌ای غیرسمی برای کاهش درد و بازیابی تحرک را پیشنهاد می‌کند. ما در این محصول، نانو فناوری را به یک ماده معدنی فوق‌العاده قدرتمند و با عمری 65 میلیون ساله گره زده و در دسترس بشر قرار داده‌ایم».

گفتنی است، «C60» یک مکمل معدنی طبیعی است که از گرافیت ساخته می‌شود. این ماده، ضدالتهاب بوده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. از سوی دیگر، «C60» با اتصال به عوامل شیمیایی که از میکرو پلاستیک‌های بلعیده شده نشت می‌کند، خطر آسیب به بدن از طریق میکرو پلاستیک‌ها را کاهش می‌دهد. بنا بر آزمایش‌های بالینی صورت گرفته روی موش‌ها، افزودن کربن طبیعی به رژیم غذایی آن‌ها، باعث افزایش 50 درصدی طول عمر گردیده و از آنجا که ژنوم موش و انسان بسیار شبیه هستند، «EON C60» می‌تواند اثرات زیستی قابل‌توجهی هم در انسان داشته باشد.

 

مرجع: «Shockya»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.