آخرین اخبار

بازار ۳۴ میلیارد دلاری نانو پوشش‌ها در سال ۲۰۲۸

بازار ۳۴ میلیارد دلاری نانو پوشش‌ها در سال ۲۰۲۸

بنا بر آخرین پیش‌بینی‌های صورت گرفته، بازار جهانی نانو پوشش‌ها با رشد سالیانه 20.51 درصدی، در سال 2028 میلادی به بیش از 34 میلیارد دلار خواهد رسید. روند صعودی فعالیت‌ها در صنایعی همچون مراقبت‌های بهداشتی، خودرو و ساخت‌وساز، از مهم‌ترین عوامل رشد سریع بازار نانو پوشش‌ها به حساب می‌آید.

نانو پوشش‌ها، در انواع مختلف و برای کاربردهای متنوعی تولید و عرضه می‌شوند. برای مثال، نیاز به محلولی درخشان که علاوه بر کاربری آسان، در برابر آلودگی، باران و سایر آلاینده‌های محیطی و شرایط آب و هوایی مختلف، ماندگاری طولانی‌مدت از خود نشان دهد، در صنایع مختلف رو به افزایش است. نانو پوشش‌ها به دلیل خواص منحصربه‌فرد خود نظیر مقاومت در برابر تغییرات دما، ضد آب بودن و جلوگیری از تجمع ذرات گرد و غبار در سطوحی مانند شیشه، گزینه‌ای بسیار مطلوب برای ایجاد چنین ویژگی‌هایی به حساب آمده که همین امر، سرمایه‌گذاری برای تولید و عرضه هر چه بیشتر آن‌ها را دوچندان نموده است. همین عامل، بازار نانو پوشش‌ها را با رشد نسبتاً بالایی همراه ساخته، به‌طوری که ارزش 7.8 میلیارد دلاری آن‌ها در سال 2020 میلادی، با رشد سالیانه 20.51 درصدی، به 34.7 میلیارد دلار در سال 2028 خواهد رسید. طبیعی است که افزایش جمعیت و بهبود سطح رفاه که به افزایش درآمد مصرف‌کنندگان انجامیده، یک محرک خوب برای رشد صنایعی همچون مراقبت‌های بهداشتی، خودرو و ساختمان بوده که به‌تبع آن، بازار نانو پوشش‌ها را هم تحت تأثیر قرار داده است.

یک نکته جالب از آخرین روند تغییرات بازار نانو پوشش‌ها، پیشرفت‌های فناورانه در صنعت الکترونیک و تقاضای فزاینده برای نانو پوشش‌ها در صفحات نمایش است. امروزه محافظ نمایشگرهای الکترونیکی به یک نیاز بزرگ تبدیل شده و با توجه به استفاده از میلیاردها دستگاه الکترونیکی کوچک و بزرگ در سرتاسر جهان، بازاری بزرگ برای نانو پوشش‌ها پدید آمده است. از یک‌سو، این دستگاه‌ها به محافظت در برابر آسیب‌های ناشی از باران، آلودگی و ... نیاز دارند و از سوی دیگر، کیفیت صفحه‌نمایش در بین مصرف‌کنندگان از اهمیت بیشتری برخوردار شده و همین موضوع، قابلیت‌های بیشتر نانوفناوری را به این بازار کشانده است. نانو پوشش‌ها با ارائه نوآوری‌های جدیدی همچون نقاط کوانتومی، به نزدیک شدن رنگ‌های واقعی طبیعت به نمایشگرها کمک نموده و با برآورده ساختن این نیاز، عملاً انقلابی در پوشش‌های محافظ سنتی پدید آورده است. انتظار می‌رود که در یک دهه آینده، اندازه بازار نقاط کوانتومی به بیش از 20 میلیارد دلار افزایش یافته و این، به معنای فرصت‌های جدید برای رشد هر چه بیشتر بازار نانو پوشش‌ها است.

گفتنی است، آسیا و اقیانوسیه با سهم 44.81 درصدی از بازار نانو پوشش‌ها، خود را به‌عنوان بازیگر اصلی این حوزه مطرح ساخته و احتمالاً این روند در دوره پیش‌بینی شده تا سال 2028 هم ادامه خواهد داشت. جمعیت بالا به همراه افزایش سطح درآمد مصرف‌کنندگان، ضریب نفوذ بالای دستگاه‌های هوشمند در منطقه و نیز آگاهی فزاینده پیرامون پتانسیل‌ها و مزایای نانو پوشش‌ها، از مهم‌ترین دلایل برتری آسیا نسبت به دیگر مناطق به‌ویژه آمریکا و اروپا است.

 

مرجع: «Globe Newswire»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.