آخرین اخبار

تعامل بهتر انسان و ماشین به کمک سنسورهای نانویی

تعامل بهتر انسان و ماشین به کمک سنسورهای نانویی

شرکت استارت‌آپی سومالیتیکز (Somalytics)، در نمایشگاه «CES 2022» که در ماه جاری برگزار گردید، اقدام به رونمایی از یک نانوسنسور جدید نمود. این سنسور یک میلی‌متری، قادر به تشخیص حضور انسان در فواصل بسیار کم بوده و به همین دلیل، تغییرات بزرگی در رابط‌های دیجیتال مبتنی بر ژست، کاربردهای ایمنی و نظارت بر سلامت افراد پدید آورده و عملاً یک انقلاب فناورانه به حساب می‌آید.

سومالیتیکز، یک استارت‌آپ نانویی به شدت خلاق است که توسط «IP Group» و با هدف تجاری‌سازی فناوری توسعه یافته در دانشگاه واشنگتن تأسیس شده است. محصول نوآورانه این شرکت، یک سنسور مینیاتوری مبتنی بر نانولوله کربنی است که به دلیل حساسیت بالا به بدن انسان، کاربردهای صنعتی و مصرفی متنوعی خواهد داشت. سنسورهای نظارت بر پوست، چشم و تشخیص انواع حرکات بدن، فرصت‌های بی‌نظیری برای سومالیتیکز در صنعت لوازم الکترونیکی مصرفی، اینترنت اشیاء، حمل‌ونقل و سلامت پدید می‌آورد.

پس از طی مراحل مختلف تحقیق و توسعه و رسیدن به یک کیفیت فنی قابل قبول، سومالیتیکز تصمیم دارد تا در نمایشگاه «CES 2022»، از این فناوری بزرگ و انقلابی رونمایی نموده و دو محصول جدید را به بازار عرضه نماید. این دو محصول که به ترتیب، «SomaControl™» (نوعی مانیتور حرکتی) و «SomaSense™» (نوعی کف‌پوش سه‌بعدی) نام دارند، در ژانویه سال جاری میلادی در معرض دید مخاطبین قرار می‌گیرند. باربارا بارکلی (Barbara Barclay)، مدیرعامل سومالیتیکز در خصوص دستاوردهای قابل توجه این شرکت اظهار داشته: «این محصولات جدید، نمونه‌ای عالی از نوآوری هستند که با سنسورهای خازنی جدید ما امکان‌پذیر شده‌اند. ما مشتاقانه منتظر کشف فرصت‌های جدید در صنایع هستیم تا کاربردهای بهتر، سریع‌تر و کم‌هزینه‌تری را برای تعامل انسان با کامپیوتر ارائه کنیم».

گفتنی است، مانیتور حرکتی این استارت‌آپ، می‌تواند کارهای روزمره را در خانه فعال نموده و یا با ادغام در دستگاه‌های بازی، تجربه‌ای فراگیرتر را برای کاربر فراهم می‌آورد. این محصول به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از حرکات دست و بدون هیچ‌گونه تماس، با یک دستگاه دیجیتال تعامل داشته و آن را کنترل کنند. کف‌پوش سه‌بعدی سومالیتیکز نیز، یک تشک انعطاف‌پذیر است که فاکتورهای سلامت انسان، از جمله راه رفتن و فشار کف پا را رصد، نظارت و گزارش می‌کند. این ابزار، به کاربران در زمینه حفظ تعادل، حرکت و سایر چالش‌های مشابه کمک می‌کند.

برای درک بهتر مزیت‌های فناوری نانویی سومالیتیکز، این نکته را در نظر بگیرید که سنسورهای ساخت این شرکت، 100 برابر کوچک‌تر و 10 برابر سریع‌تر از سنسورهای خازنی موجود هستند. این سنسورها، با ارائه حساسیت بی‌سابقه نسبت به بافت انسانی، حضور انسان را تا 20 سانتی‌متری تشخیص می‌دهند. آن‌ها با هر رنگ پوست یا شکل چشمی کار می‌کنند، حرکات سه‌بعدی را بدون نیاز به هیچ وسیله دستی تشخیص می‌دهند و سریع‌تر و بهتر از فناوری مادون‌قرمز می‌باشند. همه این‌ها، دسترسی به نسل جدیدی از فناوری بدون لمس را امکان‌پذیر نموده که تقریباً برای هر تعامل بین انسان و ماشین قابل استفاده خواهد بود.

 

مرجع: «PR Newswire»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.