آخرین اخبار

رشد بهتر گیاهان با استفاده از یک محلول نانویی

رشد بهتر گیاهان با استفاده از یک محلول نانویی

 

بیش از سه دهه تلاش در صنعت کشاورزی و آشنایی با چالش‌های رو به رشد این صنعت به واسطه استفاده بی‌رویه از مواد شیمیایی سمی، راندل رینی (Randal Raney) را بر آن داشت تا به دنبال راهکاری سالم، مقرون‌به‌صرفه و سازگار با محیط‌زیست برای کمک به این صنعت باشد. نتیجه این تلاش‌ها، شرکت استارت‌آپی کلین کراپ سالوشن (Clean Crop Solutions) بوده که با تکیه بر فناوری نانو و قابلیت‌های منحصربه‌فرد آن، محصولات پیشرفته‌ای را به بازار عرضه نموده است.

کلین کراپ را می‌توان نمادی از کاربرد موفق فناوری نانو در صنعت کشاورزی دانست. محصول ابداعی این شرکت، هم‌زمان قادر است تا به‌عنوان نرم‌کننده خاک، حشره‌کش، میکروب‌کش، قارچ‌کش، لاروکش و حتی شستشوی اولیه محصولات عمل نموده و ضمن جلوگیری از  پوسیدگی ریشه، آفات گیاهی را دور کند. مؤسس این استارت‌آپ در خصوص دستاورد خود می‌گوید: «در سراسر جهان، صنعت کشاورزی در حال رشد بوده و اکثر محصولات زراعی، آلوده به انواع آفت‌کش‌ها، حشره‌کش‌ها و ... می‌باشند. محلول‌های تولیدی در شرکت ما، یک فرمول تجاری، ارزشمند و ایمن برای جایگزینی سمی‌ترین آفت‌کش‌ها، حشره‌کش‌ها یا قارچ‌کش‌ها بوده و راهکاری کارآمد برای کنترل مواد شیمیایی سمی به حساب می‌آید که امروزه به شکل قابل توجهی مورد استفاده قرار می‌گیرند».

آزمایشات صورت گرفته، حکایت از موفقیت فرمول نانویی کلین کراپ در غلبه بر انواع قارچ، کپک، کنه، شته و لارو حشرات داشته و همین موضوع، امیدواری‌ها برای موفقیت تجاری این شرکت را به شکل قابل توجهی افزایش داده است. نکته جالب‌تر اینکه تقریباً از این دستاورد می‌توان برای هر نوع محصول زراعی، از گوجه فرنگی گرفته تا فلفل و هندوانه استفاده نمود.

نکته کلیدی دیگر که محصول این استارت‌آپ را به یک گزینه مطلوب و بی‌خطر برای انسان، حیوانات خانگی و محیط‌زیست بدل می‌کند، عدم وجود هرگونه باقیمانده سمی بر روی محصولات کشاورزی است. از آنجاکه مواد تشکیل‌دهنده این محصول، همگی از گیاهان طبیعی بوده و فاقد هرگونه حلال‌های نفتی، مواد سوزاننده، فسفات، هیدروکربن، نیترات یا سیلیکات است، در نتیجه در لیست محصولات غذایی تولید شده به کمک این محلول، مورد تأیید سازمان غذا و دارو (FDA) نیز خواهد بود.

همچنین، اگر از سیستم آبیاری و مه‌پاشی منظم استفاده شود، محلول کلوئیدی کلین کراپ می‌تواند سطح قند داخلی گیاه را افزایش داده و از این طریق، مقاومت طبیعی در برابر آفات و بیماری‌ها را افزایش می‌دهد. علاوه بر موارد یاد شده، باید در نظر داشت که استفاده از این محلول، به سیستم‌های آبیاری یا نازل‌های اسپری نیز آسیبی نرسانده و حتی می‌توان ادعا نمود که آن‌ها را تمیز نگه می‌دارد.

 

مرجع: «The Produce News»

 

1 پاسخ به رشد بهتر گیاهان با استفاده از یک محلول نانویی

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.