آخرین اخبار

استفاده از پوشش‌های نانویی در دیسک ترمز

استفاده از پوشش‌های نانویی در دیسک ترمز

شرکت‌های «WEG» و رندون (Randon)، در راستای توسعه پوشش‌های نانوساختار جدید، اقدام به یک مشارکت فناورانه نموده‌اند. خط تولید جدید این دو گروه تجاری، پوشش‌هایی پایدارتر، با مقاومت بالاتر در برابر خوردگی و عملکردی بهتر از نظر براقیت و رنگ ارائه می‌نماید. گفتنی است که برنامه‌ریزی‌های اولیه برای استفاده از این فناوری در دیسک‌های ترمز تولیدی در یکی از زیرمجموعه‌های شرکت رندون انجام شده است.

در یک طرف این مشارکت فناورانه، تیناس (Tinas) که از زیرمجموعه‌های «WEG» است قرار داشته و در طرف دیگر نیز، نیون (NIONE) که از شرکت‌های تحت مدیرت رندون بوده و بر حوزه تحقیق‌وتوسعه، تولید و کاربردهای فناوری نانو متمرکز است، ایفای نقش می‌کند. در نتیجه این مشارکت و تحقیق‌وتوسعه گسترده صورت گرفته توسط این دو بازیگر اصلی، یک خط تولید با نام «New Tech» برای تولید پوشش‌های نانویی راه‌اندازی شده که افزایش مقاومت در برابر خوردگی و بهبود کیفیت سطحی را به دنبال خواهد داشت.

عدم نیاز به حلال، خشک شدن سریع، استفاده از یک پایه آبی و استفاده از خواص نانوذرات، از ویژگی‌های مهم این پوشش‌ها می‌باشد. برای این منظور، ترکیبی از رزین‌های اکریلیک مورد استفاده قرار گرفته و نانوذرات نیوبیوم تولیدی توسط شرکت نیون، به‌عنوان یکی از نانوذرات اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. رینالدو ریچر (Reinaldo Richter)، مدیرعامل تیناس، در خصوص این فناوری جدید و پتانسیل‌های آن ابراز داشته: «ترکیب مواد نانویی در پلیمرهای جدید، منجر به ایجاد پوشش‌هایی با عملکرد بسیار بالاتر شده که امکان جایگزینی با رنگ‌های معمولی را دارا می‌باشد. جستجوی مشتریان برای محصولاتی که بهره‌وری بیشتری دارند، تلاش‌های ما را به سمت پیشرفت‌های فناورانه سوق داده است. سال‌های پیش رو، محصولاتی پایدارتر، کارآمدتر و بادوام بیشتر را می‌طلبد که به بخش‌های مختلف صنعتی کمک نموده تا اصول ESG (محیط زیست، اجتماعی، دولتی) را رعایت نمایند».

گفتنی است که محصول تولیدی در این خط تولید جدید، در یکی از گام‌های اصلی برای عرضه به بازار، در خطوط دیسک ترمز شرکت فریمکس (Fremax) که یکی واحدهای تولید قطعات خودروی رندون است، گنجانده خواهد شد.

در طی سال‌های اخیر، «WEG» در حدود 2.3 میلیون دلار در تحقیقات مختلف برای دستیابی به تجهیزات و ساخت فناوری‌های نانوساختار سرمایه‌گذاری نموده است. مشارکت رندون و «WEG»، از طریق تحقیق و توسعه علمی، دستاوردهایی را برای هر دو طرف به ارمغان می‌آورد. سزار فریرا (César Ferreira) که از مدیران شرکت نیون است، در این خصوص می‌گوید: «تولید در مقیاس بزرگ نانوذرات نیوبیوم، یک نوآوری در سطح جهانی است که با باز کردن فرصت‌های جدید برای بخش‌های مختلف صنعتی، انگیزه‌ای برای ادامه سرمایه‌گذاری در این ابتکار ایجاد می‌نماید».

گفتنی است که هر دو شرکت «WEG» و رندون، از رهبران و شرکت‌های پیشرو در حوزه‌های کاری خود می‌باشند. «WEG» که در سال 1961 میلادی تأسیس شده، یک شرکت جهانی تجهیزات الکتریکی-الکترونیکی است که عمدتاً در بخش کالاهای سرمایه‌ای با راهکارهایی برای ماشین‌های الکتریکی، اتوماسیون و رنگ‌ها و در چندین بخش مختلف از جمله زیرساخت، فولاد، خمیر و کاغذ، نفت و گاز و معدن فعالیت دارد. این شرکت، با داشتن واحدهای تولیدی در 12 کشور و حضور در بیش از 135 کشور، بیش از 33 هزار کارمند در سراسر جهان داشته و درآمد خالص آن در سال 2020، 17.5 میلیارد دلار بوده است. شرکت رندون نیز، با بیش از 70 سال سابقه تجارت، در موقعیت رهبری جهانی در تولید تریلر، نیمه‌تریلر، واگن‌های راه‌آهن، قطعات خودرو و ... قرار دارد. این شرکت، دارای 28 واحد تولیدی بوده و در بیش از 100 کشور جهان حضور دارد.

 

مرجع: «Market Screener»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.