آخرین اخبار

سرمایه‌گذاری گسترده برای تولید باتری‌های گرافنی

سرمایه‌گذاری گسترده برای تولید باتری‌های گرافنی

نانوتک انرژی (Nanotech Energy) که یک تولیدکننده باتری‌های گرافنی است، خبر از راه‌اندازی تأسیسات جدید خود در زمینی به مساحت ۵۱۷ هکتار و با سرمایه‌ای بالغ بر ۲۶۰ میلیون دلار داده است. این مجموعه بزرگ که در مرکز صنعتی «Tahoe-Reno»، واقع در نوادای شمالی راه‌اندازی می‌شود، اشتغال‌زایی تقریباً ۱۰۰۰ نفری را به همراه داشته و بزرگ‌ترین موفقیت اقتصادی منطقه، از زمان آغاز به کار کارخانه گیگافکتوری تسلا به حساب می‌آید.

نانوتک انرژی که در سال 2014 میلادی تأسیس شده، افزایش سرعت شارژ و کاهش هزینه‌های باتری‌های گرافنی را هدف قرار داده است. راهکارهای گرافنی این شرکت، به‌عنوان جایگزین و همچنین افزوده‌ای برای باتری‌های سنتی عمل می‌کند. این فناوری‌، به گونه‌ای طراحی شده که با مواد شیمیایی باتری‌های موجود، اعم از لیتیوم-یونی، اکسید لیتیوم-کبالت یا کبالت-نیکل-منگنز سازگار است. به گفته جک کاوانا (Jack Kavanaugh)، مدیرعامل و بنیان‌گذار نانوتک انرژی، استحکام و ایمنی، از مهم‌ترین مزایای فناوری نانویی این شرکت است. در واقع، برخلاف باتری‌های معمول، شما می‌توانید باتری‌های گرافنی نانوتک انرژی را با میخ سوراخ کنید، بدون این‌که آتش گرفته یا منفجر شوند؛ جالب‌تر این‌که باتری باز هم به کارش ادامه می‌دهد!

لازم به تأکید است، نانوتک انرژی که به تازگی از نوعی پاوربانک گرافنی برای شارژ سریع گوشی‌های تلفن همراه رونمایی نموده، به شدت مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار داشته و تا به اینجای کار، سرمایه‌ای معادل 94.9 میلیون دلار را برای توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌های خود جذب نموده است. پس از هفت سال تلاش شبانه‌روزی و در حالی که به نظر می‌رسد این تلاش‌ها به ثمر نشسته و محصولات به بازار عرضه گردیده‌اند، این شرکت در اندیشه توسعه مقیاس و گسترده‌تر کردن فعالیت‌های تولیدی خود است. بنا بر اطلاعیه جدید انتشار یافته، نانوتک انرژی در حال ساخت یک مرکز تولیدی جدید در مرکز صنعتی «تاهو-رینو» است که به‌عنوان بخشی از استراتژی‌های جدید برای گسترش عملیات در مقیاس جهانی انجام می‌گیرد. گفتنی است که در حال حاضر، این شرکت در یک مرکز تولیدی در شمال کالیفرنیا فعالیت دارد که پس از نقل مکان به محل جدید، مکان قبلی به یک مرکز تحقیق و توسعه تبدیل می‌شود.

گفتنی است، مجموعه‌ای از عوامل در انتخاب سایت جدید تولید دخیل بوده‌اند. رویه‌های سریع اداری و صدور مجوزها در کوتاه‌ترین زمان ممکن، یکی از دلایل پذیرش منطقه جدید برای سرمایه‌گذاری‌های تولیدی نانوتک انرژی محسوب می‌شود. جک کاوانا در این خصوص می‌گوید: «ما قراردادی برای دسترسی برق امضاء کردیم و در عرض چند روز تکمیل شد. این در حالی است که در جای قبلی، بیش از 19 ماه برای دسترسی به برق مورد نیازمان تلاش کردیم». در کنار این موضوع، چراغ سبز برای کاهش تقریباً 20.7 میلیون دلاری مالیات که در دسامبر گذشته از دفتر توسعه اقتصادی فرمانداری نوادا دریافت شده، از دیگر انگیزه‌های تصمیم جدید نانوتک انرژی محسوب می‌شود.

به‌عنوان بخشی از قرارداد منعقد شده، نانوتک انرژی اقدام به سرمایه‌گذاری 260 میلیون دلاری در تأسیسات جدید تولیدی خود می‌نماید. با توجه به بازار هدف بسیار بزرگ این استارت‌آپ، چشم‌انداز بسیار مطلوبی برای این کسب‌وکار پیش‌بینی می‌شود. جک کاوانا در این خصوص می‌گوید: «هر جا که از باتری استفاده شود، بازار هدف ما است. ما در حال بحث در مورد شبکه برق، خورشیدی، باد، مخابرات، دوچرخه برقی، ماشین چمن‌زنی، کامپیوتر، خودرو و حتی هوافضا هستیم». مایک کازمیرسکی (Mike Kazmierski)، مدیر سازمان توسعه اقتصادی نوادا هم این توافق را یک پیروزی بزرگ برای منطقه دانسته است. علاوه بر اشتغال‌زایی ناشی از این کار، پتانسیل رشد قابل توجه نانوتک انرژی هم با طرح‌های توسعه اقتصادی و انرژی منطقه همخوانی داشته و به گفته کازمیرسکی، تقویت فناوری و بخش تولید پیشرفته را به دنبال خواهد داشت.

 

مرجع: «EU.RGI»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.