آخرین اخبار

تلاش کارآفرین هندی برای استفاده از نانو فناوری در تولید محصولات گیاهی

تلاش کارآفرین هندی برای استفاده از نانو فناوری در تولید محصولات گیاهی

بانوی کارآفرین هندی، در تلاش است تا از فناوری نانو برای تولید محصولات گیاهی مختلف استفاده نماید. سوباشری ویجی (Subashree Vijay) که بیش از 200 گیاه مختلف را در خانه خود پرورش می‌دهد، با راه‌اندازی یک شرکت استارت‌آپی تحت عنوان «Atri»، به دنبال تجاری‌سازی و کسب ثروت از نوآوری‌های گیاهی خود می‌باشد. اقدامات این زن خوش‌فکر و خلاق، آن‌چنان قابل توجه بوده که دریافت عنوان کارآفرین موفق هند را از نارندرا مودی (Narendra Modi)، نخست‌وزیر این کشور به دنبال داشته است.

باران در حال باریدن است؛ با ورود به خانه خانم ویجی در جنوب چنای (Chennai)، ترکیبی از رایحه‌های دلپذیر به مشام می‌رسد. او بیش از 200 گیاه عجیب در تراس خانه‌اش پرورش داده که آنجا را همچون جنگلی کوچک و اسرارآمیز نشان می‌دهد. ویجی که کارش را از دوره‌های آموزشی کارآفرینی آغاز کرده، کم‌کم جذب دوره‌های شتاب‌دهی استارت‌آپی هم شده و هم‌اکنون در تلاش است تا ایده‌های خود را به محصولات مورد پذیرش بازار تبدیل کند. خودش در این خصوص می‌گوید: «من تحت نظارت اداره گیاهان دارویی و معطر شورای تحقیقات کشاورزی هند، یک دوره کارآفرینی آنلاین در مورد گیاهان پزشکی گذراندم. به‌عنوان بخشی از این دوره، من مجبور شدم تا ایده محصولی را ارائه کنم و همین ایده، برای حضور در دوره رشد و شتاب‌دهی انتخاب شد. من روی یک خوشبوکننده گیاهی برای جایگزین نفتالین کار می‌کردم و هم‌اکنون روی یک نسخه بهبود یافته از این ایده تمرکز دارم». گفتنی است، ویجی در تحقیقات فعلی خود روی کاربرد نانو فناوری در محصولات گیاهی متمرکز شده است.

ویجی در ادامه افزود: «من به محض پایان تحصیلات دانشگاهی ازدواج کردم و خانواده‌ام اولویت من شد. اما ملاقات اتفاقی با فردی به نام نلای نایاکام (Nellai Nayakam)، همه چیز را تغییر داد. من با دستیاری او شروع کردم و به زودی، گیاهان به یک علاقه‌مندی مهم من تبدیل شدند. از آن زمان، مدام در برنامه‌های آموزشی شرکت می‌کردم و در مورد گیاهان از گیاه‌شناسان، پزشکان سنتی و حتی قبایل بومی یاد می‌گرفتم. در سال 2011، شرکت «Atri» را با سه حوزه مجزای محصولات غذایی، لوازم آرایشی گیاهی و گیاهان دارویی تأسیس کردم».

خانم ویجی در کنار توسعه خوشبوکننده‌های گیاهی، به راه‌اندازی باغ‌های گیاهی خاص برای مدارس و کالج‌ها هم کمک می‌کند. او با راه‌اندازی یک بانک بذر و تولید و عرضه گیاهان دارویی، بازار گسترده‌ای برای فعالیت‌هایش فراهم ساخته و معتقد است که در هر خانه‌ای، باید حداقل 10 گیاه دارویی اساسی برای مشکلات تنفسی و گوارشی وجود داشته باشد. به گفته وی، مجتمع‌های آپارتمانی می‌توانند دارای باغات گیاهی محلی برای پرورش نیازهای گیاهی و دارویی خود باشند.

 

مرجع: «The Hindu»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.