آخرین اخبار

جذب سرمایه ۵.۶ میلیون یورویی برای پوشش ضدویروس صفحات لمسی

جذب سرمایه ۵.۶ میلیون یورویی برای پوشش ضدویروس صفحات لمسی

یک استارت‌آپ ایرلندی، برای توسعه و تجاری‌سازی پوشش‌های ضد ویروس و ضد میکروب در صفحات لمسی و سایر سطوح شیشه‌ای، موفق به جذب سرمایه 5.6 میلیون یورویی شده است. کاستوس (Kastus Technologies) که از سال‌های پیش از شیوع کووید-19 در حال توسعه یک پوشش ضد باکتری بوده است، با بهره‌برداری از شرایط جدید و فرصت‌های ناشی از جلب توجه عمومی به بحث ضدعفونی سطوح لمسی و شیشه‌ای، مسیر هموارتری برای توسعه فناوری خود ایجاد نموده است.

کاستوس در سال 2014 میلادی، توسط یک کارآفرین سریالی به نام جان براون (John Browne) تأسیس شد. براون با نوآوری در سطوح شیشه‌ای اصلاً غریبه نبوده و پیش از این هم با راه‌اندازی شرکت «SmartGlass»، نوعی شیشه قابل تعویض الکترونیکی توسعه داده است. او در شرکت جدید خود، به سراغ پوشش‌های نانویی ضد باکتری و میکروب رفته که به طور ‌ویژه، برای صفحات لمسی تلفن‌های همراه و تبلت‌ها مورد استفاده می‌باشد. فناوری منحصربه‌فرد این استارت‌آپ که قادر به از بین بردن 99 درصدی باکتری‌ها و ویروس‌های مضری همچون کرونا است، دارای ارزش تجاری فوق‌العاده‌ای بوده و به همین دلیل، توسط یک سبد دارایی فکری قدرتمند، شامل 44 پتنت گرنت شده و در حال ارزیابی محافظت می‌شود. عملکرد مطلوب فناوری و چتر حفاظتی مناسب، موجب شده تا به رغم عمر کوتاه استارت‌آپ، شرکت‌های بزرگی را به‌عنوان مشتری به خود جلب کند که از آن جمله، می‌توان به لنوو (Lenovo)، «Lavazza» و «Kone» اشاره نمود.

در کنار این مشتریان بزرگ و مشهور، سرمایه‌گذاران هم استقبال خوبی از این استارت‌آپ به عمل آورده و تاکنون، بالغ بر 10.1 میلیون یورو در آن سرمایه‌گذاری نموده‌اند. نخستین دور تأمین مالی کاستوس، در قالب سرمایه‌گذاری بذر 1.5 میلیون دلاری و در سال 2016 میلادی صورت گرفت. با دریافت 3 میلیون یوروی دیگر در سال 2018، مسیر ابتدایی توسعه فناوری تسریع شد. حال پس از گذشت تقریباً 2.5 سال از جذب سرمایه قبلی و در حالی که اپیدمی کووید-19 مشتریان بزرگی را به سوی کاستوس سرازیر ساخته، دور جدید جذب سرمایه این شرکت، در ژوئن سال جاری با موفقیت انجام گرفت و نتیجه آن، سرمایه‌گذاری 5.6 میلیون یورویی توسط «Alpha Ascent Ventures» و با همراهی «Atlantic Bridge Capital»، «Carragh Holdings» و «Enterprise Ireland» بود.

 

مرجع: «Tech.eu»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.