آخرین اخبار

بازار ۱۰۰ میلیارد دلاری در انتظار بسته‌بندی‌های نانویی

بازار ۱۰۰ میلیارد دلاری در انتظار بسته‌بندی‌های نانویی

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، بازار جهانی بسته‌بندی‌های مبتنی بر  نانو فناوری در سال ۲۰۱۹ میلادی، بالغ بر ۳۶.۷۱ میلیارد دلار بوده است. این بازار گسترده، با توجه به رشد سالیانه ۱۳.۲ درصدی، فرصت بسیار مناسبی برای شرکت‌های فناور و محققین فعال در صنعت نانو بوده تا با توسعه و تجاری‌سازی ایده‌های خود، سهمی از آن را به خود اختصاص دهند.

یکی از بزرگ‌ترین موانع توسعه بازارهای جهانی در صنایع مختلف، هزینه‌های قابل توجه بسته‌بندی محصولات است. این موضوع، در صنایعی همچون کشاورزی و محصولات غذایی، از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و بسته‌بندی مناسب که بتواند هدررفت ناشی از خراب شدن محصولات را کاهش داده و به حفظ تازگی آن‌ها کمک نماید، یکی از الزامات موفقیت در بازار تقاضا می‌باشد. مثال دیگر، صنایع دارویی و آرایشی و بهداشتی هستند که با بهره‌گیری از نانو فناوری، می‌توانند برای بهبود شرایط نگهداری از محصولات خود استفاده کنند. قابلیت‌های فناوری نانو در این زمینه، موجب شده تا در سال‌های اخیر، بسیاری از شرکت‌ها به صرافت استفاده از این قابلیت‌ها برای بهبود شرایط محصولات بسته‌بندی شده و به تبع آن، افزایش سودآوری خود بیفتند. لازم به تأکید است که برخی شرایط اضطراری، از جمله آغاز اپیدمی کووید-19 هم، این روند را تسریع نموده و چشم‌انداز بازار جهانی بسته‌بندی‌های نانویی را جذاب‌تر از قبل نموده است.

بر اساس گزارشی که اخیراً با عنوان «Global Nano-Enabled Packaging Market» منتشر شده، با توجه به بازار قریب به ۳۷ میلیارد دلاری بسته‌بندی‌های نانویی در سال ۲۰۱۹ و نرخ رشد قابل توجه ۱۳.۲ درصدی، باید منتظر بازار گسترده‌ای به ارزش 99.68 میلیارد دلار در سال 2027 میلادی باشیم؛ بازاری که می‌تواند چراغ سبزی به استارت‌آ‌پ‌ها و فناوران فعال در این حوزه نشان دهد.

اگر بازار را در دو خوشه اصلی بسته‌بندی‌های فعال و بسته‌بندی‌های هوشمند در نظر بگیریم، می‌توان گفت که صنایع غذایی و نوشیدنی، داروسازی، لوازم آرایشی و نیز لوازم الکترونیک مصرفی، دارای بیشترین تقاضا برای خوشه‌های یاد شده محسوب می‌شوند. در این میان، مطابق با مطالعات صورت گرفته، بخش «غذا و نوشیدنی»، بیشترین سهم بازار بسته‌بندی‌های نانویی را در اختیار داشته و انتظار می‌رود که طی سال‌های آینده، آسیا و اقیانوسیه از فعال‌ترین مناطق در توسعه و رشد این صنعت باشند.

گفتنی است که از مهم‌ترین بازیگران پیشرو در صنعت بسته‌بندی‌های نانویی، می‌توان به «Avery Dennison»، «Danaflex Nano LLc»، «IOM SAFENANO»، «Nanocor Inc» و «Valentis Nanotech» اشاره نمود.

 

مرجع: «ksusentinel»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.