آخرین اخبار

استفاده از باتری‌های نانویی یک استارت‌آپ هندی در موتورهای سه‌چرخ

استفاده از باتری‌های نانویی یک استارت‌آپ هندی در موتورهای سه‌چرخ

امگا سیکی (Omega Seiki) که از فعالان صنعت خودرو و موتورهای سه‌چرخ در هند است، خبر از آغاز یک همکاری استراتژیک با استارت‌آپ نانویی «Log9 Materials» داده است. این همکاری، در راستای بکارگیری باتری‌های نوین و با قابلیت شارژ سریع در موتورهای سه‌چرخ امگا سیکی شکل گرفته است.

بنا بر اعلام این شرکت، همکاری استراتژیک با «Log9 Materials»، با هدف توسعه و تولید مواد نانویی برای باتری‌های شارژ سریع بوده که در ابتدا برای سه‌چرخه‌های الکتریکی این شرکت با نام «Rage+» مورد استفاده قرار می‌گیرد. امگا سیکی، در بیانیه خود تأکید کرده که این حرکت، برای اولین بار در هند برای سه‌چرخه‌های تجاری انجام شده و می‌تواند اکوسیستم تحویل سفارشات را به کلی متحول نماید. بنا بر توافقات صورت گرفته، این فناوری ابتدا در دو نوع «Rage+» با باتری‌های 5.8 کیلووات ساعت و 6.5 کیلووات ساعت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این دو باتری، توسط استارت‌آپ هندی «Log9 Material» تولید شده و شارژ کامل آن‌ها، به ترتیب در 30 و 35 دقیقه انجام می‌شود. مسافتی که موتور سه‌چرخ با هر بار شارژ کامل این باتری‌ها می‌تواند طی کند، در حدود 65 تا 100 کیلومتر می‌باشد. این دو باتری قابلیت کار کردن در محدوده دمایی 40- تا 65+ درجه سانتی‌گراد را دارا بوده که با توجه به شرایط آب و هوایی هند، گزینه‌های بسیار خوبی خواهند بود. این باتری‌ها چرخه شارژ 15000 تایی داشته و با ضمانت تعویض 15 ساله به امگا سیکی عرضه می‌گردد.

دب موخرجی (Deb Mukherji)، از مدیران ارشد امگا سیکی، در خصوص توافق صورت گرفته اظهار داشت: «ما از انعقاد قرارداد تأمین طولانی‌مدت با Log9 Materials هیجان‌زده هستیم. پایداری در قلب استراتژی ما و یک نیاز مهم برای مشتریان و مصرف‌کنندگان بوده و ما خوشحالیم که برای تحقق این هدف، با شرکای خود همکاری می‌کنیم تا بهترین فناوری را از طریق محصولات خود به بازار ارائه دهیم».

به گفته اودی نارانگ (Uday Narang)، از مدیران امگا سیکی، این شرکت در حال کار بر روی تمام جنبه‌های توسعه فناوری پیشرفته خودروهای الکتریکی ساخت هند است. باتری‌های شارژ سریع، نه تنها راه‌حلی برای رفع اضطراب ارائه می‌دهند (به دلیل شارژ در کمتر از 30 دقیقه)، بلکه به دلیل عمر طولانی و قابلیت اطمینان، می‌توانند رضایت مشتریان را جلب کنند. بدیهی است که استفاده از این فناوری، می‌تواند پذیرش وسایط نقلیه الکتریکی در بخش تحویل سفارشات را که تقاضای زیادی هم دارد، تسریع نماید. همین عامل، موجب شده تا امگا سیکی، حساب ویژه‌ای بر روی این مدل کسب‌وکار باز کرده و شرکت‌های فعال در این صنعت را به‌طور خاص هدف قرار دهد.

آشکای سینگال (Akshay Singhal)، بنیان‌گذار و مدیرعامل «Log9 Materials» هم، با اهمیت بحث خودروهای الکتریکی و نقش کلیدی فناوری‌های باتری در آن موافق است. وی در این خصوص می‌گوید: «هند به فناوری‌های باتری بر اساس شرایط محلی، الزامات و الگوی استفاده خاص خود نیاز دارد. این دقیقاً نقطه تمرکز توسعه فناوری ما در «Log9 Materials» بوده است».

 

مرجع: «Outlook India»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.