آخرین اخبار

استفاده از نانوفناوری برای افزایش کارایی داروی مبارزه با کرونا

استفاده از نانوفناوری برای افزایش کارایی داروی مبارزه با کرونا

یک استارت‌آپ مستقر در پارک تحقیقاتی پوردو، در اندیشه تأمین مالی بیشتر جهت مبارزه با کووید-19 است. فیتوپشن (Phytoption LLC)، از نانوفناوری برای افزایش کارایی داروی نیکلوزامید (Niclosamide) استفاده نموده است.

نیکلوزامید، اثرات ضدویروسی قابل‌توجهی علیه تعدادی از ویروس‌ها، از جمله «SARS-CoV-2» (ویروس عامل بیماری کووید-19) داشته و از همین رو، گزینه‌ای کارآمد برای مقابله با این اپیدمی مرگبار به حساب می‌آید. با این وجود، محققین دانشگاه پوردو معتقدند که محدودیت در حل شدن و جذب دارو، پتانسیل‌های آن را تا حدی کاهش می‌دهد. ایده نوآورانه فیتوپشن، استفاده از نانوفناوری برای افزایش حلالیت این دارو و رفع محدودیت‌های فعلی در جذب آن توسط بیماران است. بر همین اساس، این استارت‌آپ تلاش دارد تا با یافتن شرکای جدید و جذب سرمایه لازم، نقطه عطفی در پیشرفت درمان‌های ضدویروسی و به‌طور خاص، کرونا پدید آورد.

لازم به ذکر است، فیتوپشن که یک شرکت زایشی از دانشگاه پوردو است، پیش از این موفق به اخذ کمک‌های مالی صندوق «COVID-19 Early Treatment Fund» نیز شده است. این صندوق، توسط یک کارآفرین سریالی به‌نام استیو کیرش (Steve Kirsch) و با هدف تأمین بودجه لازم برای آزمایشات بالینی داروهای مورد استفاده برای درمان کووید-19 تأسیس شده است. با این وجود، این استارت‌آپ که مطالعاتی کلیدی با محققین دانشگاه شیکاگو و مؤسسه ایمنی‌شناسی و بیماری‌های عفونی پوردو انجام داده، در تلاش است تا برای ادامه تحقیقات خود، توجه بیشتر سرمایه‌گذاران را جلب کرده و یک محصول تجاری به بازار عرضه کند. یوان یائو (Yuan Yao)، استاد علوم غذایی دانشگاه پوردو و هم‌بنیان‌گذار استارت‌آپ‌های فیتوشن و زئاواکس (ZeaVaxx)، در خصوص محصول توسعه یافته در فیتوشن می‌افزاید: «فرمول خوراکی ما، سازگاری زیستی و ترشح طولانی‌مدت نیکلوزامید را به دنبال داشته که با هیچ فناوری شناخته شده دیگری به دست نیامده است».

گفتنی است، فیتوپشن در سال 2015 میلادی و به دلیل تلاش‌های خود برای تبدیل مواد غذایی نامحلول به ترکیبات محلول، برنده مسابقه «BioCrossroads New Venture» شد. در آن زمان، این شرکت مدعی شد که با فناوری منحصربه‌فرد خود، صنعت داروسازی را هم هدف قرار داده است. تلاش جدید این شرکت برای افزایش حلالیت نیکلوزامید، در همین راستا ارزیابی شده که می‌تواند کمک شایان ذکری به بیماران کرونایی داشته باشد. بنا بر گزارشات انتشار یافته، این استارت‌آپ تاکنون موفق به جذب سرمایه 1.3 میلیون دلاری شده و در تلاش است که این بودجه را افزایش دهد.

 

مرجع: «Inside Indiana Business»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.