آخرین اخبار

ساخت مرکزی برای توسعه نانوحسگرها توسط بخش خصوصی

ساخت مرکزی برای توسعه نانوحسگرها توسط بخش خصوصی

ویسنت روچ، مدیرعامل شرکت آنالوگ دوایس (Analog Devices)، اعلام کرد که این شرکت اولین مرکز عالی فناوری‌ نانو را با همکاری مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) جهت تمرکز روی ساخت نانوحسگرها و سامانه‌های حسگری راه‌اندازی خواهد کرد.
این اطلاع‌رسانی در سمپوزیومی صورت گرفت که در آن فعالان حوزه حسگر گرد هم آمده و روی روش‌های ساخت حسگرها با هم گفتگو می‌کنند.
روچ می‌گوید: «ما مفتخریم که با همکاری MIT اقدام به راه‌اندازی این مرکز کردیم. ما مشتاقیم که همکاری نزدیکی با افراد خلاق داشته باشیم تا در نهایت راهکارهایی به‌منظور ایجاد تأثیر مثبت بر جامعه بیابیم.»
SENSE.nano به‌گونه‌ای طراحی شده تا جامعه تحقیقاتی و کسب وکار را در حوزه حسگر ایجاد کند و به‌عنوان یکی از مراکز پیشرو جهانی در بخش تولید و توسعه نانوحسگرها شناخته شود. این مرکز روی توسعه فناوری‌هایی کار خواهد کرد که بتواند با استفاده از سامانه‌های حسگری روی هر چیزی از بخش سلامت گرفته تا کشاورزی تأثیرگذار باشد.
روچ می‌گوید: «سامانه‌های حسگر نانومقیاس دارای توان بالایی به‌منظور ایجاد دیدگاه‌های علمی در دنیای طبیعی و سنتزی است. این حسگرها به درک واقعیت کمک شایانی می‌کنند. ما بسیار خوشحالیم که یکی از شرکا در بنیان‌گذاری مرکز MIT.nano هستیم. مشتاقیم که این همکاری نزدیک برای یافتن راهکارهای خلاقانه به‌منظور اثرگذاری مثبت روی جامعه علمی استفاده شود.»
آنالوگ دوایس یکی از شرکای بنیان‌گذار MIT.nano است؛ مرکزی به مساحت 214 هزار فوت مربع که تجهیزات و امکانات بسیاری برای تحقیقات در حوزه علم و فناوری‌ نانو در خود جای داده است.
شرکت آنالوگ دوایس در سال 1965 توسط گروهی از دانشجویان MIT تأسیس شد تا به‌عنوان یکی از رهبران بخش حسگری شناخته شود. این شرکت تعامل نزدیکی به خصوص در حوزه تحقیقات حسگری با MIT دارد.

منبع: nano.ir

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.