آخرین اخبار

خرید فناوری دندریمر برای استفاده در علف‌کش‌ها

خرید فناوری دندریمر برای استفاده در علف‌کش‌ها

شرکت کانادایی آگریوم (Agrium) اقدام به خرید یکی از فناوری دندریمر از یک شرکت استرالیایی کرده است. آگریوم قصد دارد با استفاده از پتانسیل‌های این شرکت اثربخشی علف‌کش‌های خود نظیر گلی‌فسفات را بیش از 40 درصد افزایش دهد. دندریمر به نانوساختارهایی گفته می‌شود که پتانسیل بالایی در رهایش دارو دارند.
دندریمر یک شاخه از علم پلیمر بوده که دانشمندان از آن به‌عنوان یک مخزن نگه‌دارنده برای حفظ مواد شیمیایی استفاده می‌کنند. در این دندریمرها می‌تواند ترکیبات فعال را قرار داد تا آنها رهایش این مواد را به عهده گیرند.
از دندریمرها می‌توان به‌عنوان سلاحی ارزشمند به‌منظور مقابله با مقاومت در برابر علف‌کش‌ها استفاده کرد و همچنین میزان رهایش مواد شیمیایی خطرناک به طبیعت را کاهش داد. برنت اسمیت از مدیران شرکت آگریوم می‌گوید: «این فناوری منحصر به فرد است. بسیار دشوار است که بتوانید فناوری خوبی را پیدا کنید که هم درست عمل کند و هم از نظر اقتصادی برای استفاده در صنعت مناسب باشد. این فناوری دارای این ویژگی‌ها بود و به کشاورز کمک می‌کند تا نتایج بهتری بدست آورد.»
این شرکت در حال طی کردن فرآیند تجاری‌سازی است تا بتواند فناوری دندریمر را وارد بازار کند. شرکت آگریوم مشتاق است تا فناوری دندریمر را توسعه داده تا از آن برای تغذیه گیاهان نیز استفاده کند. در حال حاضر این کار روی اوره انجام شده‌است.
خدمات کشاورزی کانادا 35 میلیون دلار برای خرید فناوری دندریمر و مالکیت فکری آن به شرکت استارفارما (Starpharma) پرداخت کرده است. استارفارما در حال حاضر از فناوری دندریمر برای بهبود کارایی رهایش دارو در انسان استفاده می‌کند. این شرکت در استفاده از فناوری دندریمر در جهان پیشرو است. در طول بیش از یک دهه، استارفارما روی فرصت‌های موجود در بخش کشاورزی کار کرده است. جکی فرلی از مدیران این شرکت می‌گوید: « زمانی که ما شروع به کار روی روش‌های استفاده از این فناوری در صنعت کردیم، دریافتیم که بخش کشاورزی فرصت‌های ارزشمند زیادی دارد. تفاوت‌های زیادی میان بخش کشاورزی و دارویی وجود دارد اما روی توسعه این فناوری برای استفاده در بخش کشاورزی کار کردیم.»

منبع: nano.ir

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.