آخرین اخبار

تأسیس شرکتی برای فعالیت در بخش نانوبیوانفورماتیک

تأسیس شرکتی برای فعالیت در بخش نانوبیوانفورماتیک

سه پیشرو علمی و صنعتی به همراه چند سرمایه‌گذار اقدام به تأسیس شرکتی به نام آپوستال (Apostle)کردند تا در حوزه بیوانفورماتیک مبتنی بر فناوری‌ نانو فعالیت کنند. هدف این شرکتِ نانوزیست‌فناور این است که برای شناسایی زودهنگام سرطان محصولی تولید کند.
این شرکت قصد دارد تا راهبرد جدیدی جهت شناسایی سیگنال‌های سرطانی در پلاسمای خون انسان ارئه کند. در صورت موفقیت این فناوری، تأثیر شگرفی در بخش سلامت جهانی در کشورهای مختلف خواهد داشت.
دیوید دونگلیانگ، از رهبران پیشرو علمی و کسب و کار که مدیرعامل شرکت بیوسایکین و مدیر بخش بیوانفورماتیک در شرکت گیلد ساینسز است، هدایت این شرکت جدید را به عهده خواهد گرفت.
دونگلیانگ و دو تن از همکارانش که از بنیان‌گذاران شرکت آپوستال هستند، به صورت مشترک روی این شرکت جدید سرمایه‌گذاری کرده‌اند. دونگلیانگ می‌گوید: «زیست‌فناوری به عنوان یکی از کلیدی‌ترین موضوعات اقتصاد جهانی طی 5 تا 20 سال آتی خواهد بود، به ویژه بخشی از آن که مربوط به روش‌های تشخیص و درمان سرطان است. تا سال 2020، حجم بازار تشخیص سرطان به رقم 168.6 بیلیون دلار خواهد رسید. آپوستال یکی از شرکت‌هایی خواهد بود که در این حوزه فعالیت خواهد داشت. ما با استفاده از بیوانفورماتیک مبتنی بر فناوری‌ نانو، قصد داریم تا نشان دهیم امکان شناسایی زودهنگام سیگنال‌های سرطان با دقت بالاتر از روش‌های رایج وجود دارد. این فناوری به پزشکان کمک می‌کند تا جراحی موفق‌تری داشته باشند.»
یکی از سرمایه‌گذاران این شرکت می‌گوید: «باعث خوشحالی ماست که فرصت کار با دیوید و تیم کسب و کار او برای ما فراهم شده است. ما از مشارکت در این شرکت که چشم‌انداز علمی خوبی دارد بسیار هیجان‌زده هستیم.»
آپوستال شرکت نانوزیست‌فناوری در شهر سانی والی در ایالت کالیفرنیا است. این شرکت در بخش تحقیق و توسعه، لیسانس‌کردن و فروش بیوانفورماتیک مبتنی بر فناوری‌ نانو فعالیت دارد و محصولات و خدماتی برای بخش تشخیص و درمان بیماری‌های انسان ارائه می‌دهد.

منبع: nano.ir

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.