آخرین اخبار

اقبال بازار تولید الکتریسیته پاک به نانولوله‌های کربنی چندجداره

اقبال بازار تولید الکتریسیته پاک به نانولوله‌های کربنی چندجداره

بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد که می‌توان از نانولوله‌های کربنی برای تولید الکتریسیته پاک استفاده کرد. نانولوله‌های کربنی از مهمترین نانومواد در بخش تولید الکتریسیته هستند. دلیل این امر، خواصی نظیر هدایت الکتریکی و گرمایی بالاست.
یافته‌های اخیر محققان نشان می‌دهد که این ماده می‌تواند برای تولید الکتریسیته در پیل‌های خورشیدی، ابرخازن‌های الکتروشیمیایی، واحدهای ذخیره انرژی سوئیچ‌شونده با نور و زیست‌باتری‌ها استفاده شود.
نانولوله‌های کربنی به دلیل وزن کم، هدایت الکتریکی بالا و خواص جذب نوری می‌توانند در پیل‌های خورشیدی استفاده شوند.
این مواد به دلیل توانایی ذخیره‌سازی و استفاده از انرژی خورشیدی، در واحدهای ذخیره انرژی سوئیچ شونده با نور استفاده می‌شوند.
تقاضا برای کامپوزیت‌ها در حال افزایش است، به طوری که در صنعت الکترونیک و انرژی، کامپوزیت‌ها یکی از مواد اصلی هستند. از سوی دیگر، نیاز مبرمی به مواد سبک در بخش ذخیره انرژی در صنعت هوافضا، دفاعی و الکترونیک است که این موضوع موجب افزایش تمایل به استفاده از نانولوله‌های کربنی می‌شود.
پیشرفت‌های انجام شده در حوزه علم و فناوری به همراه فعالیت‌های تحقیق و توسعه‌ای، از عوامل اصلی در افزایش اقبال به استفاده از نانولوله‌های کربنی در بخش تولید الکتریسیته هستند.
از نظر نوع محصول، بازار نانولوله‌های کربنی در بخش تولید الکتریسیته را می‌توان به دو بخش نانولوله‌های تک جداره و چند جداره تقسیم کرد.
کارایی نانولوله‌های کربنی تک جداره به مراتب بیشتر از نانولوله‌های کربنی چند جداره است. این در حالی است که هزینه تولید نانولوله‌های کربنی تک‌جداره بسیار بالاست؛ از این رو بازار این بخش بسیار ضعیف شده‌است.
نانولوله‌های کربنی چندجداره مقرون به صرفه‌تر بوده و سهم قابل توجهی از بازار را در بخش تولید الکتریسیته به خود اختصاص داده‌اند.
کاربردهای نانولوله کربنی در بخش تولید الکتریسیته را می‌توان به چند دسته محصول مختلف تقسیم کرد: پیل‌های خورشیدی، خازن‌های الکتروشیمیایی، واحدهای ذخیره سوئیچ شونده با نور و زیست‌باتری‌ها.

منبع: nano.ir

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.